Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 20:01   #1
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Har lyst til å strikke kjole til snuppa når hun er 1 år, så kan hun bruke den både til bursdag og jul og kanskje fotografering.

Noen som har noen tips? Ikke altfor mye dill dall...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:07   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Krokofanten har noen fine.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:08   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Mamma har strikket en kjempefin kjole til snuppa. Skal se om jeg finner bildet av den.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:09   #4
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?



Jeg strikker denne kjolen. Har bare foret og stroppene igjen.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:22   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Hva med denne?

Finnes på http://knitty.com/ISSUEspring04/PATTanouk.html

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:30   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.



Jeg strikker denne kjolen. Har bare foret og stroppene igjen.


Oj! Nå skjønner jeg hvorfor oppskriften var innviklet ja... Tror ikke dette er noe for AmatørstrikkerMarikken...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:30   #7
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Hva med denne?

Finnes på http://knitty.com/ISSUEspring04/PATTanouk.html


Denne så ikke så vanskelig ut? Kan det stemme?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:32   #8
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Den burde være ganske enkel, men jeg har ikke strikket den, bare funnet oppskriften på nettet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:34   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Den burde være ganske enkel, men jeg har ikke strikket den, bare funnet oppskriften på nettet.

Men oppskrift på engelsk da? :svett:

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:39   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Min bestemor skal strikke en fin, men enkel, kjole til Iben. Den var i hjemmet rundt påsketider eller sånn der. Den var turkis. (sånn om noen skulle ane hva jeg snakker om)

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:41   #11
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Oppskrift på engelsk går greit. Det er litt sånn som for en ikke-strikker å lese en norsk oppskrift. Bare du kjenner til forkortelsene, så går det bra. Inne på http://www.pinnsvindesign.no er det en fin ordliste. Bruk den, eller spør om hjelp. Har strikket engelske oppskrifter før.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:22   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

hos www.dale.no







Der er fleire andre modellar også.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:25   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Jeg strikket en veldig søt kjole til fadderbarnet mitt for mange år siden. Den er med mye hullmønster slik at det ble hjerter på kjolen og stor vidde i skjørtet. Jeg strikket den i bomullsgarn.

Høres det ut som noe du kunne tenke deg? Skal jeg prøve å finne igjen mønsteret?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:38   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Her er noen av de kjolene som mamma har strikket til jenta mi:

Denne brukte hun på ettårsdagen sin (for mye dilldall?):





Med kåpe til


Sommerkjole:


Denne er ny, men jeg er litt usikker på om kanskje 2 år er den minste størrelsen. Fin er den i allefall!


__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-05-07 kl 00:12.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:04   #15
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

My: Så nydelig!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:50   #16
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Kjempeflink mor du har da, MY! Nydelige kjoler til en enda nydeligere liten prinsesse!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:51   #17
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg strikket en veldig søt kjole til fadderbarnet mitt for mange år siden. Den er med mye hullmønster slik at det ble hjerter på kjolen og stor vidde i skjørtet. Jeg strikket den i bomullsgarn.

Høres det ut som noe du kunne tenke deg? Skal jeg prøve å finne igjen mønsteret?

Denne har jeg også strikket. Kjempefin!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:17   #18
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

For noen flotte kjoler til ei nydelig jente My!

Den hvite sommerkjolen så ut som et prosjekt for neste sommer. Vet du hvor mønsteret er fra?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:18   #19
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

hos www.dale.no





Dennevar jo superfin da! Litt sånn jeg tenkte på, og det ser ut som noe jeg kan klare...

Takk

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:20   #20
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om fin strikket kjole til 1-åring?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg strikket en veldig søt kjole til fadderbarnet mitt for mange år siden. Den er med mye hullmønster slik at det ble hjerter på kjolen og stor vidde i skjørtet. Jeg strikket den i bomullsgarn.

Høres det ut som noe du kunne tenke deg? Skal jeg prøve å finne igjen mønsteret?


Den hørtes veldig fin ut, og egentlig tror jeg min mor har mønsteret på den. Tror kanskje den blir for avansert for meg? Rettstrikk er en fin ting...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no