|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Etter å ha hatt en billig maskin som lager hull i skjøre klær, skal vi kjøpe vaskemaskin.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?For meg er stor trommel, mange ormdreidinger, og så lite lyd som mulig. De tingene du har skrevet opp har jeg aldri tenkt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Man får vel knapt nok kjøpt noe annet enn børsteløs motor nå.
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?
Dette, pluss energiforbruk er viktig for meg.
![]() |
#7 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Det høres jo ut som om det viktigste er å kartlegge egne behov... For meg er det viktig at den tar en del vask, den vi har nå tar 7 kg, og det er et absolutt minimum. Den neste vi kjøper må ta mer. Så er det et must for meg at den har resttidindikator. Jeg bruker utsatt start en god del, så det må den også ha (jeg irriterer meg grønn over at mannen kjøpte ny tørketrommel uten). Jeg synes også det er viktig at den har et godt skåne-/ullprogram, det er stort sett bare de minste babyklærne jeg gidder å skylle opp for hånd, så ellers går ull, finkjoler og BH-er i maskinen, de to sistnevnte i vaskeposer, riktignok. Sterk nok sentrifuge er viktig, så det må være en del omdreininger, minimum 1200, tenker jeg.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Jepps. Jeg liker også at man kan bestemme om man vil vaske på halve tiden og at man har 20 minutters programmer også, men det er kanskje bare fordi jeg er så dårlig til å planlegge.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
Ja, det er sant, det liker jeg med min! Vi kan velge lengde på programmet i seks trinn etter hvor møkkete tøyet er, og det er stort sett bare barnas tøy og håndklær som vaskes på standardlengde eller mer. Vårt tøy er sjeldent så skittent, og det er veldig greit å kunne skylle opp plagg som uansett skal vaskes for seg på en liten halvtime.
![]() |
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Kapasitet og antall omdreininger er det viktigste.
![]() |
#11 |
Klar
|
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Antikrøllefunksjon vil du ha! Jeg har begynt å bruke det på vanlig 40 graders vask, så i tørketrommel med antikrøll, og viola - klær rett i kommoden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Det må være en funksjon for folk som bryr seg mer enn meg. Klær som tåler tromling går rett i kommoden, antikrøll eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Her og. Jeg synes da ikke klærne blir særlig krøllete uten, jeg strekker litt i dem når jeg legger dem sammen, og da er det ikke rare skrukkene igjen. Ikke at jeg orker å bry meg så mye om det hadde vært det...
![]() |
![]() |
#14 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Vi kjøpte Miele høsten 2001. Den går og går og går og jeg elsker den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Jeg er og en evig tilhenger av omdreiinger og at maskina er stillegående. Muligheten for kortprogram er og en god deal.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Vi har hatt denne et par år og er kjempefornøyde: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-was32465sn
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?Er på nr 2 Miele og er fornøyd. Bruker utsatt start mye.
![]() |
#18 |
|
Haha, ja. Jeg stryker pentøy, ellers er både jeg og kiden ganske krøllete kledd. Mine kjoler er oftest tunge nok til at de retter seg ut en del selv når de tørker hengende i dusjen. Men kanskje ikke noe til at andre ikke tenker sitt™.
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Signerer i sin helhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Hva/ hvordan bruker du det? Vi har det, men har aldri brukt det og jeg vet ikke hvordan det virker eller hva jeg skulle brukt det til. Og maskinen står vel egentlig på når man bruker denne funksjonen? Ift brannfaren, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|