Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 19:37   #1
Starmather
Pauset
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 26
Starmather bør skjerpe seg
Standard

Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Jeg mener at det er skremmende når fremmede menn tar kontakt med barna når dem er ute. Selv da jeg var lita så kom det en ukjent mann bort og snakket med meg. Mor mi vart helt hysterisk og sa at jeg aldri mer måtte snakke med fremmede menn.

Så min er mening er at man aldri bør la barna snakke med ukjente menn. Eller hva mener dere?

Starmather er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:42   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Jeg for min del er mye mer redd de som barna kjenner, har tillit til og stoler på, og som har skumle motiver ingen vet om. Frykten for "de skumle fremmede" er som regel sterkt overdrevet i forhold til den reelle faren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:52   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg for min del er mye mer redd de som barna kjenner, har tillit til og stoler på, og som har skumle motiver ingen vet om. Frykten for "de skumle fremmede" er som regel sterkt overdrevet i forhold til den reelle faren.

Jepp. De fleste barn som blir utsatt for vold eller seksuelle overgrep, blir det fra mennesker de kjenner godt og stoler på.

Jeg er oppdratt til at man aldri skal snakke med noen, aldri stole på noen , aldri spørre noen om hjelp, aldri tro at noen har gode hensikter - resultat: sosial angst før skolealder. Jeg turte ikke gå i bursdager engang fordi jeg var redd foreldrene til de jeg gikk i klasse med.

Det er en viktig balansegang mellom å lære ungene sine sunn skepsis og usunn frykt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:52   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Ja, dessverre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:05   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Jeg tror at fordelene ved å være sosialt trygg og tørre å snakke med folk man møter på langt, langt oppveier ulempene. Mine barn får selvfølgelig lov til å snakke med fremmede, både menn og kvinner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:12   #6
Starmather
Pauset
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 26
Starmather bør skjerpe seg
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Jeg forstår ikke hvofor så mange foreldre er så lite beygmret for dette. Jeg mener at man er nødt til å passe på barna sine, for det skjer jo så mye skremmende nå til dags.

Starmather er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:13   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:15   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Nei altså, mener du at jeg ikke kan si til kidsa at de kan snakke med alle de møter? Kan de liksom ikke ta imot godteri fra menn i hvite varebiler heller nå? Makan!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:17   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Min yngste får flytende parafin mot vanskelig mage. Nå er jeg redd for at hun skal ta fyr hvis hun promper i nærheten av åpen ild. Det syns jeg er skremmende og lurer på hvorfor ikke media skriver mye mer om den problematikken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:17   #10
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Null problem. Utstyrt begge barna mine med taser. Lar dem bruke den fritt. Bedre med ett støt for mye, enn ett for lite!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:17   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Nei altså, mener du at jeg ikke kan si til kidsa at de kan snakke med alle de møter? Kan de liksom ikke ta imot godteri fra menn i hvite varebiler heller nå? Makan!

Også i verdens rikeste land.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:19   #12
Starmather
Pauset
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 26
Starmather bør skjerpe seg
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Nei altså, mener du at jeg ikke kan si til kidsa at de kan snakke med alle de møter? Kan de liksom ikke ta imot godteri fra menn i hvite varebiler heller nå? Makan!




Det ville iallfall ikke jeg gjort. Og å ta i mot godteri fra fremmede menn, er iallfall ikke noe lurt å gjøre.

Starmather er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:20   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Nå håper jeg du noterer dette, Serafin. Gale kvinnfolk! Hønemor er du hvertfall ikke, det skal du ha!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:22   #14
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Starmather, her.

Det ville iallfall ikke jeg gjort. Og å ta i mot godteri fra fremmede menn, er iallfall ikke noe lurt å gjøre.

Helt enig. Kom en stor varebil her i dag, spilte musikk og hadde dekorert bilen med is for å lokke ungene! Kleppa tak i nermeste golfkølle og la på sprang etter jævelen.... Trur ikke han kommer tilbake!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:22   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Starmather, her.

Det ville iallfall ikke jeg gjort. Og å ta i mot godteri fra fremmede menn, er iallfall ikke noe lurt å gjøre.

Nei, æsj. Kanskje de ikke har vasket hendene sine før de tok på godteriet.

Men hvis det er innpakket er det vel ok?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:22   #16
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Også i verdens rikeste land.

I verdens rikeste land. I 2014. ER det mulig?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:24   #17
Starmather
Pauset
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 26
Starmather bør skjerpe seg
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, æsj. Kanskje de ikke har vasket hendene sine før de tok på godteriet.

Men hvis det er innpakket er det vel ok?


Men for å være helt seriøs her da. Ukjente Menn som lokker med godteri er ofte de som er farligst. De har ofte onde eller skumle hensikter.

Starmather er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:24   #18
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Men jeg har utstyrt 4 åringen med pepperspray, så jeg satser på at det går bra.

Og sender de alltid med antibac. Så de vasker hendene før de spiser godteri.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:25   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Jeg har hørt at den varebilen det står hjem-is på er ekstra beryktet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:26   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fremmede menn som tar kontakt med barn

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Helt enig. Kom en stor varebil her i dag, spilte musikk og hadde dekorert bilen med is for å lokke ungene! Kleppa tak i nermeste golfkølle og la på sprang etter jævelen.... Trur ikke han kommer tilbake!

Godt jobba!

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Og sender de alltid med antibac. Så de vasker hendene før de spiser godteri.

Pass deg så de ikke tar feil da. Min drakk antibac en gang, anbefales ikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no