|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Minsta skal ha med seg masse medisiner på ferie til Spania i sommer. Blant annet en brun halvlitersflaske med brennbar væske og en haug med poser med hvitt pulver. Jeg ser opptil flere potensielle problemer her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Apotek og fastlege kan skrive ut attest.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Stort sett holder resepten. For ting som ikke er på resept er det greit med en attest. Som du får en eller annen lege til å skrive, enten fastlegen eller han som har bedt dere om å spise hvitt pulver.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Vi fikk på apoteket da Herremannen skulle ha med seg ADHD-medisin til England i fjor. Jeg måtte ha med passet til den som skal ha medisinen til apoteket for å få attesten, men vet ikke om det bare gjelder denne typen medisin.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?
Takk. Parafinen er ikke på resept. Skal sjekke med pulverlegen om han har anledning til å skrive en attest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Jeg leverer den gjerne fra meg til flypersonalet under flyturen, men jeg drar ikke uten og jeg tar den ikke i bagasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
Jeg er usikker på om du får ta den med deg i håndbagasjen, så jeg ville absolutt ringt flyselskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
heimføing
|
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Vil gjerne høre hva de sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
Minstas medisin står ikke på listen, så da anser jeg den for grei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Er det en mulighet å finne ut hva produktet heter der du skal og kjøpe det der?
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Nå har jeg akkurat snakket med verdens mest nedlatende person i mottaket på barneavdelingen på St. Olav. De kunne selvsagt ikke gi meg en attest på at Minsta skulle ha med seg slike medisiner. Det ga de bare på livsnødvendige medisiner, og det var jo ikke dette. Jeg forklarte at det var overlege slik og slik ved hennes avdeling som hadde foreskrevet medisinene, og selv om de sant nok ikke var livsviktige, så var de viktige nok for henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Herre. Og du har ikke mulighet til å komme forbi damen i mottaket?
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Jo, det har jeg sikkert, men jeg orker ikke. De har sikkert parafin i Spania også, og hvis ikke så heller jeg det over på reiseflasker og driter en lang marsj i sikkerheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Nei, men det var da en utrolig ubehagelig måte å bli møtt på!??
![]() |
#20 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?Kan jeg spørre hva parafinen er til? Hvorfor er viktig for henne på flyreisen? Er det mulig å ta den før avreise og ved ankomst?
![]() |
|
|