|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Første skritt i fjerning av fedrekvote?Regjeringen vil foreslå fri overføring av kvoten mellom foreldrene: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e#.U60l0xanoYY
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?
Men det er vel fare for at dette er noe som støttepartiene deres vil like? Jeg tror fremdeles at de fleste Krfere mener at det er mest naturlig at mødre er hjemme med barn. Og Venstre flagger valgfrihet såpass høyt at jeg vil tro at de går for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Fin likestillingsminister å ha.
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
Det er da mor som er best egnet til å ta seg av barnet i utgangspunktet må vite, og dessuten er det mange fedre som ikke ønsker være hjemme fra jobben så lenge for å passe unger, må vite, og dessuten så Vet Familien Best hva som Passer dem.
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Det er bare 15 år siden mannen min møtte hånlig latter og vantro blikk når han uttalte at han aktet å bruke maks fedrekvote. Har ikke barnet en mor, liksom? Denne holdningen har mange steder blitt helt utradert, med denne foreslåtte ordningen er jeg redd den blusser opp igjen.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Venstre har vel uttalt at de egentlig ønsker å fjerne fedrekvoten, men at det er for tidlig? Jeg håper de fortsatt mener det da.
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Med støttepartiene får regjeringen flertall og jeg er temmelig sikker på at nå dyttes kaviaren inn i tuben igjen.
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Jeg ble helt rasende da jeg leste dette i morges.
![]() |
#14 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?KrF og Venstre ville ikke være med på fjerning av fedrekvoten da samarbeidsavtalen ble skrevet. Spørsmålet er jo bare om de retorisk sett, overfor sin velgere, vil tolke dette forslaget som mer valgfrihet til familiene eller innskrenking av fedrekvoten. Jeg heller mot det første, spesielt i KrF.
![]() |
#15 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Jeg ble også skikkelig sur av dette! Dette vil føre til at færre fedre tar ut permisjon, og får fjernere forhold til barna sine, samtidig som færre mødre jobber og derfor blir mindre selvstendige i tilfelle noe skjer og de feks blir skilt. En viss prosentandel blir jo skilt etter hvert også, og da er det vanskelig for mødrene å klare seg, mens fedrene får et dårligere utgangspunkt i forhold til barna. GRRR!
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant? Dette er jo dårligere for alle.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Venstre er ikke til å stole på, jeg er stygt redd de får flertall for dette. KrF må vel juble over forslaget.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Jeg ble et stort spørsmålstegn da jeg leste forsiden på Aftenposten i dag. Hvordan kan man kalle det pappaperm hvis den kan overføres til mor?
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Første skritt i fjerning av fedrekvote?Men er det noe bedre det som foregår noen steder i dag hvor fedrene såkalt tar ut fedrekvoten, men det som skjer er at fedrenes bedrift betaler mor for å være hjemme uten lønn fra sin jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
Men hvor utbredt er slik praksis da, Elg? jeg kjenner ingen som har gjort slik du beskriver, og har alltid tenkt at det må være et marginalt problem - det er ikke snakk om tusener der ute som har jobber der arbeidsgiver gladelig betaler for slik, vel?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|