Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 23:17   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Har hatt fagmann her i kveld - for å legge planene for badet som er fuktskadet ved dusjen/badekaret.

Vi skal rive ut ALT, la det tørke halvannen uke - så kan "moroa" starte...

Sånn kort foreløpig; vi legger nytt gulvbelegg og skal ha glassfiberstrie på veggene - spesialbehandla for dusjhjørner, med limblanda maling osvosv.
Vi kommer neppe til å beholde innredninga - dørene skal iallfall skiftes ut.
Listene skal byttes ut
Doen skal byttes i en helt vanlig likedan en - ikke vegghengt.
Badekaret skal inn igjen.

Badet er ikke akkurat digert, og når stellekommoden forsvinner om et år eller to kommer vi til å putte inn litt mer skap.
Foreløpig blir det vel vask-skap på 90 cm (kan ikke ha bredere pga badekaret) og et langskap + muligens noen skap litt opp på veggen.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)

Sist redigert av maribo : 23-05-07 kl 14:28.
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 00:13   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut...og pusses opp

Før og etter bilder! Det er så moro å følge med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:53   #3
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut...og pusses opp

Vi har såvidt starta utrivinga, men venter på rørlegger som skal koble fra (kommer i ettermiddag). Da skal alt ut, inkl tapet og gulvbelegg.
Vannskaden er pga lekkasje mellom batteriet og rørene - rett og slett slitasje..Plastikken er hel og stenderverket er tørt og fint. Det samme er betonggulvet.

Badet er fra 1985, og legg merke til hvor pent den ligger noen hjørner
Og jeg synes skapdørene er SÅÅÅÅ lekre

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bad 004.jpg (76,3 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg bad 005.jpg (71,0 KB, 27 visninger)
Filtype: jpg bad 007.jpg (112,2 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg bad 008.jpg (107,5 KB, 38 visninger)
__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:18   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Dette blir moro å følge med på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:05   #5
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Dere skal legge nytt gulvbelegg... det har jeg også lyst på. Aner du hva det koster å få sveisa nytt gulvbelegg..? Må man ha noen til å gjøre det, eller kan man gjøre sånt selv?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:31   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Jeg venter fagmann i dag, og er spent på hva som kan gjøres. Spennende med oppussing. Denne tråden abbonerer jeg på.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:31   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Dere skal legge nytt gulvbelegg... det har jeg også lyst på. Aner du hva det koster å få sveisa nytt gulvbelegg..? Må man ha noen til å gjøre det, eller kan man gjøre sånt selv?

Det må gjøres av fagfolk når det gjelder baderom.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:57   #8
alphaMale
The Million Dollar Man
 
alphaMale sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 211
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Lykke til!

Jeg vil også pusse opp badet! :misunnelig:

__________________
På knærne forelsket i alfaCharlie...

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 21:40   #9
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Dere skal legge nytt gulvbelegg... det har jeg også lyst på. Aner du hva det koster å få sveisa nytt gulvbelegg..? Må man ha noen til å gjøre det, eller kan man gjøre sånt selv?

Aner ikke hva det koster, jeg... Men det er fagfolk som gjør alt for oss. Vi skal rive ut alt, inkl tapet og gulvbelegg, sånn at det bare blir å begynne med selv jobben for dem. Det er jo sluk på bad, og jeg tør iallfall ikke legge selv.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 21:44   #10
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg venter fagmann i dag, og er spent på hva som kan gjøres. Spennende med oppussing. Denne tråden abbonerer jeg på.

Rørleggeren var her i ettermiddag; han kobla av alle rør og tok med seg dassen (som skal skiftes fordi den lekker litt...).
Jeg regner med (godtroende som jeg er) at de begynner mandag om halvannen uke.

Heldigvis skal jeg (og to av jentene) til Tyrkia på lørdag, så jeg slipper unna ei uke med sånt bad. Vi har to bad da, men det andre er mye mindre... men det er dusj, do og svak der

Er spent på om de klarer å gjøre jobben rimelig raskt...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 10:33   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Da er huset fullt av fagmenn...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 10:38   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Gleder meg til å se "ferdig-bilder"

  Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 12:06   #13
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Fytti katta, jeg liker ikke oppussing bedre nå enn før - da tenker jeg på fagfolka som;
- ikke møter opp når de har avtalt
- kommer og gjør litt før de drar igjen
- roter forferdelig
- jobber saaaaaaaakte
osvosv

Nå mangler bare elektriker (neste uke), rørlegger til vask, do og badekar (mandag) - og maler til å sparkle listene (mandag).

Det er papp på gulvet fortsatt, men gråspettete gulvbelegg under da...

Speilskapet, vask-skapet og langskapet er i bjørk fra Tema, de hvite grunne veggskapene er fra Foss.
Det er glassfiberstrie på veggene, med skumringfarge.

Gleder meg veldig til å bli kvitt fagfolka og få do oppe igjen, og vask og badekar også

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bad2 001.jpg (90,3 KB, 41 visninger)
Filtype: jpg bad2 003.jpg (80,8 KB, 33 visninger)
Filtype: jpg bad2 002.jpg (99,7 KB, 29 visninger)
__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:49   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Det ble litt av en forandring!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:51   #15
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Wow!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 15:09   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Jøye meg så fint det ble!

Jeg og har lyst til å pusse opp badet!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 18:02   #17
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ok - da skal badet rives ut ... og pusses opp

Se der ja - snakker om forandring. Lekkert ble det!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no