|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: May 2007
![]() |
![]() Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Ja det lurer jeg på
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Det kommer litt an på hvor dere skal. Til USA ville jeg hatt mer tid enn til europeiske destinasjoner.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Skal du parkere bil først, og er det reservert plass? Eller mener du tid fra du er i avgangshallen? Ingen spesialbagsje?
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 05-07-14 kl 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Jeg syns jeg har god tid når jeg er der 40 min før avgang, men jeg reiser aldri med innsjekket bagasje, da. Når vi reiser med familien pleier vi å ha en time. Fortsatt uten innsjekker bagasje. Da har vi alltid masse tid.
![]() |
#7 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Vi var på Gardermoen for en uke siden. Flyet gikk 07.20 og vi var på plass 05.30. Det var kø, kø , kø. Kø til innsjekkingsautomater, bagdrop og laaaang kø gjennom sikkerhetssjekken. Vi skulle til UK, og det var kjempekø foran passkontrollen også. Vi hadde ikke god tid til slutt...
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Føkk, vi var det i dag litt over halvannen time før og rakk flyet med to minutters margin. Køer overalt, innskjekkingsautomater som ikke funka og 37 minutter i sikkerhetskontrollen. Vi måtte beinfly ned til gaten i sikksakk mellom fjåmete turister. Tips om du må løpe: husk at ingen går bak taxfree-en. Alle går gjennom.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Er det så ille der nå? Pokker, da får vi et mareritt på onsdag.
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Åh, jeg er så elendig reisesyk på den dagen vi skal reise så jeg fikk helt hjertebank her bare jeg leste dette nå.
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Det har vært kjent tidligere at de sliter med bemanning om sommeren. Det virker alltid som om de er fullt bemannet etter kl 07. Før det er et minimum skranker og sikkerhetsporter åpnet. Det er aldri problem med de første avgangene i februar, men i juli er det noe annet.
![]() |
#12 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Dette var nyttig lesing, flyet vårt går 07.15, så da er det bare å være på plass, kjempetidlig, slik at vi får parkert bil og greier. Tipper vi kjører avgårde 03.30 - heller for mye enn knapp tid.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?
Tips: de gangene vi har kjørt til OSL, pleier mannen å slippe meg og ungene og bagasjen av, så går jeg og sjekker inn bagasjen mens han parkere bilen. Men det er kanskje nybegynnerkunnskap.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Høvdingen var på plass 0445, og da Hiawata og jeg kom 0505 så hadde han ikke engang kommet frem til innskjekkingsautomaten. Deretter måtte vi stå i to innsjekkingskøer, billettskriveren brøt sammen, og så var det 37 minutter i sikkerhetskontrollen. Flyet gikk 0630 og jeg spurte både flyselskapet og sikkerhetskontrollen om vi kunne få gå gjennom priority, men nei. Flyselskapet mente at om vi ikke rakk flyet kunne de bare booke oss om. Never mind at vi skulle videre, liksom.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette gjør vi også. Ikke minst for å slippe å ha med bagasje på de overfylte bussene som går fra parkeringen.
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Men dere flyr kanskje ikke sånn charterflyvning kl 7 om morgenen?
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Er det verre med charter- enn rutefly, da? Blir det ikke mye av de samme køene? Vi skal reise med SAS til London kl 7.50. Sparte 600 kroner på det
![]() |
![]() |
#20 |
bits and pieces
|
Vårt går kl.13 i morgen og jeg har også beregnet 2 timer og vi skal bare innenlands. Men humpende på krykker så tar ting tid så jeg håper vi ikke får gate helt ytterst.
![]() |
![]() |
|
|