Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-14, 21:09   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Min PC er straks kaputt, og jeg tror jeg vil teste ut Mac denne gangen.
Jeg bruker den hovedsakelig til surfing, e-post, tekstbehandling og noe helt enkel bildebehandling. (Men dette kan jeg strengt tatt bruke mannens PC til, han har skjerm.)

Droget jeg har nå er på 17 tommer, det er altfor stort!

Vi skal til USA til helgen, og jeg kan bestille på nett og få med norsk tastatur og hente i en Apple butikk mens jeg er der. Siden det er bestillingsvare kan jeg ikke vente til vi kommer dit, da er det for sent.

Men så blir jeg litt i tvil, er 11 tommer for lite? Bør jeg ha 13?
Og hvor stor omstilling er det å gå fra PC til Mac?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 21:38   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Jeg er veldig glad i min 13" (pc).

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 21:46   #3
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Jeg gikk fra pc til Macbook Air 13 i vinter. Litt omstilling og nytt å lære, men liker utrolig godt at den er så kjapp til alt den gjør!

Jeg vurderte både 11 og 13, og er glad for at jeg gikk for 13.

Gammel 08-07-14, 22:28   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tatt 13. Har 13 selv nå, men hadde 15 før. 11 syntes jeg ble altfor lite.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 22:28   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

13 tommer er helt perfekt størrelse syns jeg. Har hatt en Asus 13 tommer for noen år siden. Skal også kjøpe en Macbook Air 13 etter ferien. Kjøpte nettopp en brukt og er blitt overbevist. Vi trenger en til!

Gammel 08-07-14, 22:48   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Air 13-tommer og syns ikke jeg kunne hatt mindre skjerm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 00:27   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13 tommer. Storesøster har 11, jeg synes den blir knotete.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 01:02   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tretten tommer macbook air, er veldig fornøyd. Hadde 11 tommers pc, ble litt for liten. For lettvintheten, putte i veska på tur osv bruker jeg ipaden. Genial på ferieturer.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 11:32   #9
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Tretten er perfekt. Fin å ha på fanget, men stor nok til å være praktisk.

Gammel 09-07-14, 11:33   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har riktignok macbook pro, men den er 13 tommer og perfekt størrelse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 12:59   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ok, da ser jeg at det er ganske så enstemmig, jammen godt jeg ikke bestilte i går.

Er det forresten noen som har kjøpt med engelsk tastatur? Er det veldig knot?

-Pippi
Gammel 09-07-14, 13:11   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er temmelig knotete, men det går med litt tilvenning, men jeg for min del hadde aldri kjøpt en laptop med engelsk tastastur, med mindre jeg hadde engelsk som hovedspråk eller skrev engelsk på daglig basis.

Gammel 09-07-14, 13:13   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er temmelig knotete, men det går med litt tilvenning, men jeg for min del hadde aldri kjøpt en laptop med engelsk tastastur, med mindre jeg hadde engelsk som hovedspråk eller skrev engelsk på daglig basis.

Jeg har dog ikke erfaring med engelsk Mac-tastatur, kun PC. Der var det største problemet at < og > er totalt fraværende. Alt annet jeg bruker mye er bare på andre steder.

Gammel 09-07-14, 13:15   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde engelsk tastatur på min Mac tidligere. Jeg satt innstillingene til norsk og måtte bare overse hva tastaturet viste at noe var, mens jeg trykket for å få det jeg vet det er på et norsk tastatur - noe som ligger i fingrene hos meg. Altså at ting er der du er vant til at det er, selv om tastene viser noe annet på selve tastaturet. Det tok ikke lang tid før jeg var fullstendig tilvendt. Men, kan du først bestille booken med norsk tastatur, hadde jeg gjort det. Hadde jeg derimot vært i USA nå og kjøpt en Macbook der, hadde jeg ikke latt meg stoppe av engelsk tastatur.

Gammel 09-07-14, 13:28   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg har dog ikke erfaring med engelsk Mac-tastatur, kun PC. Der var det største problemet at < og > er totalt fraværende. Alt annet jeg bruker mye er bare på andre steder.

Glemte å si at dette selvsagt bare er et problem når man setter tastasturet til å være norsk i instillingene.

Gammel 09-07-14, 14:09   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

For å få med norsk tastatur må vi bestille den og betale på nett, for så å hente den i butikk mens vi er der. Den skal være klar en drøy uke før vi reiser hjem.
Men min mann, krisemaksimereren, er redd for alt som kan gå galt og at vi da har betalt uten å få en vare. Den kan være forsinket og dermed reiser vi hjem før den kommer, vi kan bli forhindret på noe vis og dermed ikke få muligheten til å hente osv osv. Mulighetene for problemer er enorme om man først begynner sånn. Men det er litt penger å spare så jeg får jobbe litt med han.

-Pippi
Gammel 09-07-14, 14:11   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville absolutt hatt norsk tastatur om mulig. Tilogmed på jobb der 95% av det jeg skriver er på engelsk. De fem prosentene hadde tatt livet av meg tror jeg.

Gammel 09-07-14, 15:59   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk, ja.

Husk at du får dårligere garantivilkår på kjøp der borte - kun ett års garanti.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 16:03   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Norsk, ja.

Husk at du får dårligere garantivilkår på kjøp der borte - kun ett års garanti.

Viktig poeng. Den skulle vært temmelig mye billigere for at jeg skulle gitt avkall på norsk kjøpslov. Hva sparer du på å kjøpe den der?

Husk ellers at dersom du kjøper den over disk der borte, må du kanskje kjøpe den med amerikansk lader. Da må du også regne inn kostnaden til å bytte til europeisk lader når du kommer hjem.

Gammel 09-07-14, 16:04   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Viktig poeng. Den skulle vært temmelig mye billigere for at jeg skulle gitt avkall på norsk kjøpslov. Hva sparer du på å kjøpe den der?

Husk ellers at dersom du kjøper den over disk der borte, må du kanskje kjøpe den med amerikansk lader. Da må du også regne inn kostnaden til å bytte til europeisk lader når du kommer hjem.

Kan informere om at lader til Macbook koster 700 kr, rundt regnet. Takk til pus for den informasjonen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.