|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Retromum
|
Fottøy for 1-åring - bhgstartMin snuppeluppe begynner i barnehagen om en mnds tid. Hva trenger jeg av fottøy til henne, ute og inne? Hun kan ikke gå enda, bare krype. Jeg har hørt at Stonz kan være aktuelle sko for utebruk? Hva med innesko, blir dette tøfler? Hvilket merke?
|
|
|
#2 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstartStonz har jeg hørt mye bra om så det tror jeg er et godt valg. Til innebruk kan hun jo ha moccasiner eller sånne myke skinnsko for eksempel.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstartMin yngste hadde slike myke skinnsko som frukt linker til som innesko helt i starten. Kjøpte et par på Name it. Har også hatt noen kjøpt på nettet, robeez var det vel. Ellers har de hatt sandaler.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstartJeg hadde kjøpt sko og ikke Stonz. Det er fortsatt sommer når barnehagen starter og jeg ser ikke for meg at det er så behagelig med sånne "trekk" på føttene? Hvis hun er ett år nå så går hun vel kanskje snart også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Retromum
|
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstart
Hvilke sko anbefaler du da?
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstartNår det er høst ville jeg ha kjøpt nybegynnersko. Sånne myke skinnsko. Stonz er også ok, men jeg er ikke så fornøyd med det som mange andre. Jeg har faktisk vært mer fornøyd med pop og reima lobber.
|
|
|
#9 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstartInne kan de være barbeint eller ha skinntøfler. Stonez ute et bare ball, synes jeg. Da er det bedre med gode, gammeldagse skinnsko med knyting. Da kan barnet øve seg på å gå ved å holde seg fast i kanter og sånt.
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstart
Vi hadde reima lobber også, var fornøyde med begge to. Flere av de i barnehagene jeg har jobbet i har hatt stonz, jeg synes det har fungert bra. Sist redigert av Chablis : 16-07-14 kl 22:38. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstartHer brukte han også stonz, var veldig fornøyd med dem. Han gikk mye bedre med stonz enn med sko, de hemmet han.
|
|
|
#12 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fottøy for 1åring - bhgstartMinstemann her begynte ikke å gå selv før etter nesten et halvt år i barnehagen (en smule sent ute, hehe), og vi brukte fotposer fra reima på ham. Da vinteren kom gikk han om han bleholdt i hånden, så da fikk han vintersko. Dvs., han brukte storesøsters gamle som omtrent ikke var slitt siden hun også gikk sent.
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartSko til en som går er ikke vits, og det er rart å si at det ikke at behagelig ut med fotposer ala Stonz, synes jeg. Om de er riktig str og satt riktig på foten, er det ikke noe særlig annerledes enn sokker. Sko er derimot hemmende og uansett ikke anbefalt før ungene går skikkelig selv. Min erfaring er at å krabbe med vintersko på er ganske vondt (for meg) og jeg vil tippe det medfører at ungen bare blir sittende stille.
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartDet er vel ikke snakk om vintersko ved barnehagestart, uansett. Mine unger krabbet/gikk langs med ting på den alderen selv om de ikke kunne gå alene. De virket ikke det minste hindret av myke skinnsko. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartJeg tror jeg ville kjøpt myke nybegynnersko fra for eksempel Superfit eller Ecco. Disse er myke i sålen, men beskytter mot fukt og steiner, i motsetning til Stonz (som vi har brukt til vognsoving).
|
|
|
#16 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartMin erfaring med skinntøflene og Reimalobbene er at de faller av når de krabber ute.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstart
Enig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartEldste fikk skinnsko fra Elefanten (gikk da hun var 13 mnd) mens yngste fikk fra Ecco (gikk da han var nesten 14 mnd, men fikk skoene et par mnd før for å ha på seg i bilen når vi leverte eldste i bhg. Det var praktisk å ha på seg sko da). Ville kjøpt noe sånt.
05 og 08 Sist redigert av millact : 17-07-14 kl 23:38. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstart
Stonz er greit på vinteren, men på høsten syns jeg halvhøye sko er det beste.
|
|
|
|
#20 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartJeg ville gått for Stonz. Barna skal helst ikke ha sko før de lærer seg å gå. De bør vel helst ikke øve seg å gå med sko på. Fotposene blir vel ikke særlig varmere enn hva sko blir om det er temperaturen ved oppstart som er tema? |
|
|
|
![]() |
|
|