|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Skolesekk til 2-klassingHvilke sekker anbefaler dere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekk til 2-klassingJa, beckmann sin 22 liter er store nok, mer enn store nok.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skolesekk til 2-klassingJa, 22 liter holder nok lenge. Eldstemann har hatt Bergans sin 20 liter til nå. Han skal begynne i 4. klasse.
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Skolesekk til 2-klassingStorebror hadde også beckmann sin 22l i andre og tredje. Nå er den for liten(han er lang), og den er utslitt, så han har fått ny, 30l.(begynner i 4.)
|
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Sv: Skolesekk til 2-klassingStorebror hadde 22 l Beckmann frem til han skulle begynne i tredje, da var den for liten. Men han er en lang gutt, og trengte en sekk som var litt lenger. Vi endte opp med Bergans XO 25 liten, og den har holdt godt både i kvalitet og størrelse. Storebror begynner i sjette nå og det er enda ikke aktuelt med ny sekk, den han har er stor nok.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Skolesekk til 2-klassingIkke at jeg har noe med det, så klart, men det er jo ikke nødvendig å bytte ut den orange sekken bare fordi barnet begynner i andre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Sv: Skolesekk til 2-klassingHer er det ingen andre enn førsteklassingene som går med orangesekken |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Skolesekk til 2-klassing
Men det kan man altså gjøre noe med. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, Ark og Obs har ofte tilbud på Troll sekker. Jeg fant bergans til 149,- hos XXL (på nettet). Det hender bokhandlene har tilbud på Beckmann også.
|
|
|
#16 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Skolesekk til 2-klassingHer er det også vanlig at andreklassingene går med oransje sekker. (Også Trondheim, men annen skole enn Teofelia.)
|
|
|
#17 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Skolesekk til 2-klassingTakk for alle svar |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skolesekk til 2-klassingLitt på sidelinjen, men jeg ser fortsatt ikke den store nytten i de oransje sekkene. I de fylkene som ikke deler ut sekker, skjer det flere ulykker med førsteklassingene i trafikken der? Her i Rogaland får jo ikke førsteklassinger oransje sekk, og det går tilsynelatende greit i både by og bygd.
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, si det. Jeg syns nå at det er greit at de får disse sekkene da, men egentlig syns jeg vel at alle burde fått.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekk til 2-klassingJeg kjøpte bergans til min 2 klassing i fjor, jeg ønsket en sekk uten det lokket på toppen. Jeg tror ikke alle sekker har 2 rom og det ønsket jeg også, jeg er ikke sikker men jeg mener backmann sekkene ikke hadde det |
|
|
|
![]() |
|
|