Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-14, 19:21   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Vi har rengjøringshjelp. Jeg er fornøyd med resultatet, men synes hun bruker så få kluter... Hun vasker tre bad, kjøkken og gulvene i et stort hus. Til dette bruker hun kun to gulvkluter og to andre kluter. Synes det er litt lite klutebruk. Er dette ok mtp hygiene, er det jeg som er ute å kjører her?


:agurktid:

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:25   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Det spørs korleis ho vasker. Men eg hadde definitivt sjekka om ho verkeleg vaska alle toalett med same klut. Sist.

Til samanlikning har vi eit bad og kjøkken, stove, tv-/gjesterom og barnerom og dei bruker to gulvklutar og fire andre klutar pluss ein svamp.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:32   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Det er et toalett på hvert bad, og hun bruker kun to gulvfiller. Ergo så føler jeg at et badegulv er nødt til å ha ha litt for mye basilusker over det hele

I tillegg til de tre badene, vasker hun gulv i to ganger,en hall, et stort kjøkken, to stuer og trappene i hele huset (tre etasjer) med de samme to gulvfillene.

Men hvordan kan jeg sjekke dette uten å ta det opp med henne? Hun kan ikke så godt norsk , så det vil bli en utfordring.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:37   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Jeg synes du er litt hysterisk - men det kommer neppe som noen bombe etter den o store kjøkkenkluttråden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:43   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes du er litt hysterisk - men det kommer neppe som noen bombe etter den o store kjøkkenkluttråden.

Takk for tilbakemelding

Kjøkkenkluttråd? Den har jeg ikke fått med meg

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:45   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Jeg aner ikke hvor mange kluter vår vaskehjelp bruker. Men det er kanskje ikke et hygienekvalitetstegn...

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:47   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Kjøkkenkluttråd? Den har jeg ikke fått med meg

http://www.foreldreportalen.no/forum...=Kj%F8kkenklut Den krever en del tålmodighet, vil jeg si.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:48   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.863
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes du er litt hysterisk


Jeg er nok enig her.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:49   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Jeg synes hun burde vært oppe i tre kluter, ellers hadde jeg ikke tenkt over det. En klut til kjøkken og en til hvert bad. Ellers reagerer jeg ikke på at man vasker badegulvene med samme gulvklut.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 19:51   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Jeg er med Bluen her.


Sist redigert av Maverick : 22-07-14 kl 21:29.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 20:08   #11
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Gulvklutene kan jo brukes flere ganger om det ikke er veldig skittent. De andre klutene kan brukes som "ny" 8 ganger hver om de brettes skikkelig og brukes på alle sider.
Så lenge du er fornøyd med resultatet ville jeg ikke gjort noe med det

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 20:25   #12
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Vet ikke hvordan jeg skal si dette, men jeg hadde absolutt og overhodet ikke reagert. Ikke vært innom tanken engang.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 20:44   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Er det vanlig å ha mer enn en gulvklut?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 21:30   #14
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Gulvklutene kan jo brukes flere ganger om det ikke er veldig skittent. De andre klutene kan brukes som "ny" 8 ganger hver om de brettes skikkelig og brukes på alle sider.
Så lenge du er fornøyd med resultatet ville jeg ikke gjort noe med det

Tja, det blir jo seende rent ut hvis man vasker badet med dobørsten også, men det er jo ikke særlig hygienisk. :kverulerer:

Når det er sagt synes jeg klutbruken til vaskehjelpen er innafor. Er man opptatt av (minst mulig) basilusker bør man faktisk vaske mindre.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 21:32   #15
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er det vanlig å ha mer enn en gulvklut?

Takk...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 21:33   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er det vanlig å ha mer enn en gulvklut?

Ikke hos oss.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 21:34   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.863
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er det vanlig å ha mer enn en gulvklut?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ikke hos oss.


Ikke hos oss heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 21:40   #18
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Jeg ville nok vært mest opptatt av hvordan hun vasker badene, samt do ja. Mest greit at doene blir vasket til sist ihvertfall og at kjøkkenet også kanskje blir vasket først med ren klut.

Kan du ikke bare spørre om det Hun prøver sikkert å være "sparsommelig" med klutene, så om du ønsker hun skal skifte oftere må hun nesten få beskjed om det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 21:46   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Hysterisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 21:55   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Jeg bruker ulike kluter på våre to bad, har to sett med tre kluter i hvert (en til do, en til vask, en til speil og shining over vask) Og ofte en gulvklut i første etasje og en annen i 2. og 3. :kommer ut av skapet som hysterisk, åpenbart: Så jeg hadde nok stusset.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no