|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bonde skjøt hundEn grunneier skjøt en border collie i Sola tidligere denne uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg kjenner at jeg blir helt vanntro. Helt grusomt at han bare skyter en hund, men også ganske surrealistisk at han forteller om en sau som lider hver dag men likevel ikke skal avlives før til høsten.
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bonde skjøt hund
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg er en sånn som på ingen måte kan relatere meg til det å elske dyr nesten som sine egne barn, men likevel synes jeg dette er helt hårreisende. Og jeg forstår at det må vært helt grusomt for hundes eier.
![]() |
![]() |
#6 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bonde skjøt hundNei DENNE handlingen fra bonden var ikke lovlig.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg kan ikke relatere meg til å elske hunder som egne barn og jeg kan forstå at det å miste sauer (som man også kan elske) pga idiotiske hundeeiere som ikke overholder båndtvangen kan være fryktelig. Å avlive slik kan man likevel bare ikke gjøre. Det er langt over streken selv for meg som ikke ser på hunder som barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bonde skjøt hundI en annen sak kommenterer bonden at han så hunden jage sauer fra stuevinduet, og deretter kjørte ut med hagle for å ta livet av den:
![]() |
#9 |
Nøttelitens medhjelper
Er jo ofte det som skjer når man juger, at historiene ikke blir like når man forteller de til flere.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg ser ikke på hunden som et barn, altså. Og elsker den ikke like høyt heller. Bare nesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg har en hund jeg er glad i, men det er for meg himmelvid forskjell på de jeg føler for hunden og det jeg føler for barna. Hunden vår er et dyr vi en gang skal leve uten, jeg kan ikke forestille meg et liv uten barna mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg tenker jo at det uansett må gå an å SNAKKE med eieren av hunden før man skyter. Uansett er det jo to helt ulike historier som fortelles her.
![]() |
#13 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg er veldig for å overholde båndtvangen, men det er mye som skurrer i denne saken. Om hunden hadde jaget sauer så skyter man den ikke etterpå når eier har kontroll på den!
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJa det er ulike historier som fortelles og selv om jeg likevel mener at det er helt fullstendig uakseptabelt å skyte hunden så synes jeg det er langt over grensen med tanke på uforsvarlig dyrehold å ikke overholde båndplikten på et slikt område. Hunder kan være drapsmaskiner overfor andre dyr og om det stemmer at hunden jaget sauer mens eieren var opptatt av noe annet er det en handling fra hundeeierens side som burde fått konsekvenser. Ikke konsekvenser i form av avliving av hund, men andre konsekvenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg kan ikke vite hva som faktisk har skjedd her, men å skyte et dyr annet enn i nødverge er ikke ok. Aldri.
![]() |
#16 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundDenne saken er bare trist.
![]() |
#17 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Bonde skjøt hundBonden inrømmer at hunden IKKE jaget sau.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Herregud. Nøyaktig hvor ER dette, egentlig? Minn meg på at jeg ikke skal på tur der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nøttelitens medhjelper
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l#.U-J64LFeKic
![]() |
|
|