|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har dere egen forsikring på barnas mobil?Snuppa får nå sin første mobil i den forstand at det ikke er arvegods. Vi har kjøpt en Sony Xperia Z1 til henne, og lurer på om vi trenger noe mer enn vanlig reiseforsikring. Hva har dere til deres barn? Hva bør vi ha? Er det å kaste penger ut av vinduet å ha en ekstra forsikring på det? Og hva vil den isåfall dekke?
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Minsta skal få mobiltelefon snart, og jeg har vurdert det, siden hun er en ødelegger og en mister av ting. Men jeg konkluderte med nei. Garantien fra Elkjøp gjaldt for inntil ett år, og da var prisen på forsikringen nesten 50 % av nypris på telefonen. (Jeg så på en telefon til rundt 2000 kr.) Det kan neppe lønne seg, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Nei. Ungene våre får typisk mobiler til 3-400 kr med kontantkort på det minste beløpet som finnes. Dessuten er de flinke til å passe på ting. Sist redigert av Hyacinth : 13-08-14 kl 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Sønnen min fikk en nokia til 300 kroner i vår, så nei. Han har egen ipad så han trenger ikke smarttelefon, da heller bare ha en billig telefon med kontantkort.
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Nei, ingen forsikring. Bruker foreløpig våre avlagte eplefoner.
![]() |
#6 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Ingen av ungene har egen mobilforsikring. Vi er bedre dekket vi innbo og reiseforsikring, og det må vi jo ha uansett!
![]() |
#7 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Slik jeg har skjønt det, så dekker verken inboforsikring eller reiseforsikring smarttelefoner/nettbrett med mindre man har en tilleggsforsikring for det. (Minstemann mistet Ipaden i flisene, så vi tok en telefon for å høre om nettopp dette for veldig kort tid siden)
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Ungen har hatt enten arvet gammel iphone eller billig smarttelefon kjøpt på salg for ca 700, kan aldri tenke meg at forsikring hadde lønt seg på disse. Han har ikke mistet eller ødelagt på de fire årene han har hatt telefon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Vi har skiftet skjerm på begge telefonene til ungene og det ble dekket via vår innboforsikring fra Sparebank1, med toppsikring eller tabbesikring.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Nei, det har vi ikke. 10-åringen har en litt dyrere mobil (2600 mener jeg det var), men han er såpass forsiktig at det ser vi ikke på som nødvendig. Han har mistet den ute en gang, men fant den heldigvis igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har dere egen forsikring på barnas mobil?Nei.
![]() |
|
|