Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Høst i balkongkassen

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-14, 13:55   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Høst i balkongkassen

Hva er fint å plante i balkongkassen nå? Sommerblomstene mine gikk rett fra brunsvidd til drukna, så det er på tide med et skifte. Jeg er ikke helt klar for lyng og sånt enda. Krysantemum er jeg ikke så glad i. Forslag?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 14:05   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.816
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

Jeg har hatt spanske margeritter som blomstret til november. Men de går kanskje under krysantemum?
Stemor vil kanskje funke?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 14:20   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jeg har hatt spanske margeritter som blomstret til november. Men de går kanskje under krysantemum?
Stemor vil kanskje funke?

Nja, spanske margeritter er mer sommerblomst for meg, tror jeg. Og jeg er generelt ikke så god på margeritter, de blir ofte brune. Samme med kryssene, egentlig. Stemor er veldig vår for meg. :vanskelig:

Men setter pris på tipsene, altså!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 14:32   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

De hadde svære frilandskryss på Obs! til nesten ingenting, om du ombestemmer deg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 14:46   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

De hadde svære frilandskryss på Obs! til nesten ingenting, om du ombestemmer deg.

Ja, det er sånne jeg pleier å ryke på. Og de er fine i kanskje en uke, så blir de pjuskete og brune.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 17:43   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

Jeg synes asters er fine om høsten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 22:08   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

Jeg har asters i ulike rosa- og lillatoner på trappa. En av dem er mørkerosa og skikkelig fin.

For å svare på spm: Jeg hadde kjøpt nye sommerblomster. De har lang tid igjen. Det er tidlig i august ennå. Det er mye fint å velge i og ofte på tilbud på denne tiden. Men nå er jeg ikke så glad typiske høstplanter som lyng og kålgreier.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 22:38   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

Lavendel? Jeg har også sommerblomster helt til det blir høst. Kniper av visne blomster, så setter de nye og varer lenge. I år har jeg bare hatt ei blomsterkasse, siden jeg ikke har kunnet bruke hagen min i sommer. Jeg skal kjøpe noen nå, og da blir det nok pelargonier og lavendel, for de kan jeg bare ta inn i vinterhagen når det blir for kaldt, de klarer seg til neste sesong.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 22:41   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.590
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høst i balkongkassen

Lyng?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no