Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-14, 15:44   #1
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor mye klær?

Hvor mye ullklær har dere egentlig til barna deres på høst-/vinterstid? Tenker dere at det holder med 3-4 sett ullundertøy + kjoler/bukser eller har dere et stort utvalg? Det er jo så mye flott og god ull at det er vanskelig å velge. Har dere flere mellomplagg som strikket ulldress, bukse/genser mm eller kun 1 sett til

Min erfaring er at 3-4 sett blir favoritten og brukes om og om igjen. Kjøper jeg mer enn det så blir det ofte bare liggende i skapet og jeg får dårlig samvittighet for å ha kjøpt for mye. Samtidig er det greit å kunne ha litt variasjon.

Gammel 19-08-14, 15:53   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye klær?

Jeg tror vi stort sett har hatt 3-4 sett ullundertøy, og 1-2 sett med bukse/genser til å ha under dressen. Det har holdt fint hos oss, men det er jo såklart noen som bader mer i søledammene enn andre

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 16:13   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nok mye, men jeg foretrekker å ikke måtte vaske så ofte. Minsten tenker jeg har hvertfall 10 sett med longs og trøye. Ett sett til hver dag, og så ligger det jo alltid noen sett i barnehagen. Han har vel 3 hele ulldresser, 6-7 Prinseullbukser og 5-6 sett med strikket bukse/genser. Sistnevnte skyldes mest at han har strikkende bestemødre og at han vokser så sent.

Gammel 19-08-14, 16:15   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har ganske mange, men mange av dem har vi i flere år. Stort sett er det undertøy, altså vi bruker klær over.

Litt av grunnen til at vi har såpass mange er at det må rekke til en hel påske på hytta. Da går de i disse klærne fra morgen til kveld, slik at det bare er å hoppe i yttertøyet når man skal ut.

Gammel 19-08-14, 16:18   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi har ganske mange, men mange av dem har vi i flere år.

Ja, jeg synes ulltøy er veldig fleksibelt i størrelsen. Minsten kan ha alt i 86/92 i år også, og han er 4,5 år til vinteren. I tillegg kjøper jeg ikke dyr ull, så vi har mest Pierre Robert, Janus og den slags.

Gammel 19-08-14, 16:29   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg synes ulltøy er veldig fleksibelt i størrelsen. Minsten kan ha alt i 86/92 i år også, og han er 4,5 år til vinteren. I tillegg kjøper jeg ikke dyr ull, så vi har mest Pierre Robert, Janus og den slags.

Samme erfaring har jeg også. Har mest Janus og Pierre Robert. Synes PR har litt sprekere farger, men liker kvaliteten på Janus best. Har hatt noen i riktig mange år (snart 10), men nå er de snart gjennomsiktige.

Gammel 19-08-14, 22:08   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Hvor mye ullklær har dere egentlig til barna deres på høst-/vinterstid? Tenker dere at det holder med 3-4 sett ullundertøy + kjoler/bukser eller har dere et stort utvalg? Det er jo så mye flott og god ull at det er vanskelig å velge. Har dere flere mellomplagg som strikket ulldress, bukse/genser mm eller kun 1 sett til

Min erfaring er at 3-4 sett blir favoritten og brukes om og om igjen. Kjøper jeg mer enn det så blir det ofte bare liggende i skapet og jeg får dårlig samvittighet for å ha kjøpt for mye. Samtidig er det greit å kunne ha litt variasjon.

Yngste gikk siste året i bhg i fjor. Han gikk i en bhg hvor de krevde ull. De var stort sett ute hele dagen. Han hadde enormt mange sett. Jeg tipper han hadde minst 10 ulltrøyer, litt færre ull longs. Han hadde så mange fordi endel av dem ble brukt på sesong nr to, noe var kjøpt på salg i neste str året før og noe var arvet.

I tillegg hadde han fire (tror det var det) tynne ullbukser og noe sånt som tre tynne ulljakker og to tykkere ullgensere. Det var i grunnen mest det tynne som ble brukt.

Nå er han skolegutt. Han har enda en god del ulltrøyer, men ikke like mange. Igjen, noe arvet etter eldste, noe arvet etter andre, noe kjøpt på salg og å er det en bitteliten mulighet for at det som er brukt i to sesonger enda kan passe deler av høsten. Tviler på han kommer til å bruke ullbukser på skolen.

Gammel 19-08-14, 22:10   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det gikk nesten bare i Pierre Robert i fjor. Brukt to sesonger hver dag hele høsten, vinteren og deler av våren og mer bruk igjen. Kjøp på salg.

Gammel 19-08-14, 22:12   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden hadde vel rundt 10-12 sett, 4 av de måtte ligge i barnehagen.
Han hadde noen janus ullbukser + troll ull til mellomlag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 22:30   #10
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi er vel oppe i 10-12 tror jeg, inkludert skift i barnehagen. Mine har noe ull og noe bambus. Bodyer og strømpebukser på minste, største er vel helt over på trøyer og stilongs/strømpebukser. Mellomlag har de mindre av, det blir ikke skittent i samme grad. Eldste har et ullribbsett fra Nøstebarn som hun kan bruke for tredje vinter på rad nå, det har vært gull verdt. Innerst bruker vi mye ull/silke fra Joha, det ser det ut til at atopikerne tåler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.