|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pris på bursdagsgaverVi har en skolestarter. Vi har allerede vært i 2 bursdager, og skal i 2 til. Hvor mye kjøper dere for i gaver? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagsgaverKlassen har avtale på 50 kr dersom det er penger. Gaver bestemmer vi selv fritt i pris.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Pris på bursdagsgaverSvar: aner ikke, han skal nok i et par bursdager nå snart, en på onsdag i alle fall.
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Pris på bursdagsgaverJeg prøver å holde meg til max 100 kroner. Som regel spør jeg hva de ønsker seg, og ser an ut fra det - er det noe spesielt de er veldig opptatt av, går jeg kanskje litt over.
|
|
|
#6 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Pris på bursdagsgaverJeg er ganske streng på max 100,- Jeg har begynt å bikke mer over nå som de er 9, kanskje mest til nære venner. Hvis det er salg lar jeg stort sett gevinsten gå i min favør. Altså at jeg gir gave til en verdi av 100,- selv om jeg har betalt mindre for den.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pris på bursdagsgaverHer ble det avtalt på første foreldremøte at gaven skal være max 50 kr. Jeg synes det er litt lite.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pris på bursdagsgaverVi gir ca 100 kr. Noen ganger litt mer hvis det er noe LEGO-greier som ofte koster 129 kr. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Pris på bursdagsgaverVi har nok ofte ligget på 120-130. Prøver rundt 100 da. Men så i bursdag hos storebror i vår at alle pengegavene var på 150 kroner, så da har jeg lagt meg nærmere det. Det er bare 9 gutter i klassen, så det er ikke så enormt med bursdagern totalt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
Sv: Pris på bursdagsgaverMener det har blitt sagt at gis det penger så holder 50,- Så det gir vi hvis vi gir penger.
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Pris på bursdagsgaver
Samme her. Jeg forholder meg gjerne til avtalen når vi gir pengegaver, men praktiserer "maks 100" når jeg kjøper en gave. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pris på bursdagsgaverVi gir 100-150 Kr. Synes 50 er litt lite. Husker vi ga 30 da vi gapengegaver for 25 år siden.
|
|
|
#13 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagsgaverJeg handler for rundt 100-lappen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagsgaverHar både skolebarn og barnehagebarn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagsgaverVi har et utgangspunkt som er 100 kr, men det er ofte vanskelig å finne gode bursdagsgaver til den summen, så vi ender ofte på 140-150 kr.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Samme pris er avtalt her. Samme by som Trulte, men annen skole.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Vanskelig sum til gutter, enklere til jenter.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Pris på bursdagsgaverHer ble det avtalt på foreldremøtet at vi legger oss på mellom 50-100 ved gave, og 50 ved pengegave. Det syns jeg var veldig lurt |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Pris på bursdagsgaverVi gir en hundrelapp dersom det er pengegaver. Gaver vi kjøper blir vel rundt 100-120. Av og til er det enklere å si ja til 10-20 kroner over enn å tilbringer 30 minutter ekstra på lekebutikken før de klarer å bestemme seg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Pris på bursdagsgaverVi har gavelager. Kjøper mye på salg, og noe på ebay. Vervepremier og slikt havner også i boksen, og "veldedighetsgaver" av typen RødeKors-kopper og basarting. Når tiden kommer til å pakke inn gavene husker jeg ikke lengre hva de kostet eller var verdt. Tror det pleier å ligge mellom 50 og 100 (salgpris), men har nok vært nede på 30 og oppe mot 200 uten å ha reflektert noe særlig over det.
|
![]() |
|
|