Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pris på bursdagsgaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-14, 22:45   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pris på bursdagsgaver

Vi har en skolestarter. Vi har allerede vært i 2 bursdager, og skal i 2 til. Hvor mye kjøper dere for i gaver?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:47   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på bursdagsgaver

Klassen har avtale på 50 kr dersom det er penger. Gaver bestemmer vi selv fritt i pris.

Gammel 24-08-14, 22:51   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Svar: aner ikke, han skal nok i et par bursdager nå snart, en på onsdag i alle fall.

Men vi har holdt klasseselskap i dag, og han fikk et par sånne lekobokser til 99, og et par til sånn 140-160, jeg vet jo det har vært en del tilbud på disse og håper noe kommer derfra. Kontanter 50-70-100 og ellers gaver som stort sett utfra det jeg kan bedømme ligger på ca 70-100 om det ikke er kjøpt på tilbud.

vi legger oss sikkert på rundt hundrelappen selv, om det ikke legges noen føringer på forelremøtet på tirsdag da. Og vi kommer til å benytte oss av de tilbud på slikt som fenger som vi kommer over, og har allerede lego kjøpt på 2 for 3 på obs liggende i kjelleren.

Gammel 24-08-14, 22:52   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg prøver å holde meg til max 100 kroner. Som regel spør jeg hva de ønsker seg, og ser an ut fra det - er det noe spesielt de er veldig opptatt av, går jeg kanskje litt over.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:53   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Avtalt pengegave: 50 kr
Gave: Bestemmer pris selv men prøve å ligge på pengesummen. Poden har flere ganger fått 100 kr, så det er ikke allesom følger reglene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:55   #6
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ganske streng på max 100,- Jeg har begynt å bikke mer over nå som de er 9, kanskje mest til nære venner. Hvis det er salg lar jeg stort sett gevinsten gå i min favør. Altså at jeg gir gave til en verdi av 100,- selv om jeg har betalt mindre for den.

Gammel 24-08-14, 22:56   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ble det avtalt på første foreldremøte at gaven skal være max 50 kr. Jeg synes det er litt lite.

Gammel 24-08-14, 22:58   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir ca 100 kr. Noen ganger litt mer hvis det er noe LEGO-greier som ofte koster 129 kr.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:59   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nok ofte ligget på 120-130. Prøver rundt 100 da. Men så i bursdag hos storebror i vår at alle pengegavene var på 150 kroner, så da har jeg lagt meg nærmere det. Det er bare 9 gutter i klassen, så det er ikke så enormt med bursdagern totalt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 23:00   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Mener det har blitt sagt at gis det penger så holder 50,- Så det gir vi hvis vi gir penger.
Kjøper vi noe så ligger det mellom 50,- og 100,-. Og jeg kjøper gjerne ting på tilbud slik at original pris nok sikkert er over 100,-

Gammel 24-08-14, 23:04   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her ble det avtalt på første foreldremøte at gaven skal være max 50 kr. Jeg synes det er litt lite.

Samme her. Jeg forholder meg gjerne til avtalen når vi gir pengegaver, men praktiserer "maks 100" når jeg kjøper en gave.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 23:10   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi gir 100-150 Kr. Synes 50 er litt lite. Husker vi ga 30 da vi gapengegaver for 25 år siden.

Gammel 24-08-14, 23:13   #13
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg handler for rundt 100-lappen.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 23:27   #14
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Har både skolebarn og barnehagebarn.
Her ligger bursdagsgave på 100.- uansett om det er pengegaver eller "vanlig" gave.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 23:28   #15
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Vi har et utgangspunkt som er 100 kr, men det er ofte vanskelig å finne gode bursdagsgaver til den summen, så vi ender ofte på 140-150 kr.
Jeg tenker ofte på at jeg skal lage et gavelager sånn at vi bare kan plukke derfra, men jeg føler ofte at man skal treffe så veldig på hva som er aktuelt A K K U R A T nå.

Gammel 24-08-14, 23:39   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Klassen har avtale på 50 kr dersom det er penger. Gaver bestemmer vi selv fritt i pris.

Samme pris er avtalt her. Samme by som Trulte, men annen skole.

Beløpet ble satt lavt, greit nok. Min eldste som gikk i 3. klasse i fjor var i ca. 24 bursdager det skoleåret. Det gjaldt for de fleste jentene på trinnet.

Jeg har gavelager, så verdien av gaven de får er nok ofte endel høyere. I går hamstret jeg sølvøredobber da jeg fant halv pris hos en butikk.

Gammel 24-08-14, 23:40   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vanskelig sum til gutter, enklere til jenter.

Antar at det blir satt sum på 50 kr hvis penger for førsteklassingens klasse også. Virker som det er vanlig på den skolen. Jeg har hamstret lego i sommer.

Gammel 25-08-14, 00:47   #18
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Her ble det avtalt på foreldremøtet at vi legger oss på mellom 50-100 ved gave, og 50 ved pengegave. Det syns jeg var veldig lurt

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 00:52   #19
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gir en hundrelapp dersom det er pengegaver. Gaver vi kjøper blir vel rundt 100-120. Av og til er det enklere å si ja til 10-20 kroner over enn å tilbringer 30 minutter ekstra på lekebutikken før de klarer å bestemme seg.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 01:14   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har gavelager. Kjøper mye på salg, og noe på ebay. Vervepremier og slikt havner også i boksen, og "veldedighetsgaver" av typen RødeKors-kopper og basarting. Når tiden kommer til å pakke inn gavene husker jeg ikke lengre hva de kostet eller var verdt. Tror det pleier å ligge mellom 50 og 100 (salgpris), men har nok vært nede på 30 og oppe mot 200 uten å ha reflektert noe særlig over det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.