Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bleking av tenner ved aktivt kull?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-14, 10:27   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bleking av tenner ved aktivt kull?

Høh, jeg har en venninne som mener at jeg kan få svar på alt via internettet mitt, og det kan jeg jo.

Nå lurer hun på om det er noen som har bleket tennene ved hjelp av aktivt kull? Om man ble fornøyd med resultatet og om det var noen bivirkninger?

Denne venninner er altså ikke meg, men jeg kunne jo tenke meg hvite tenner igjen jeg også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 12:52   #2
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bleking av tenner ved aktivt kull?

Er det ikke bare å finne frem litt kull og prøve?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 12:54   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det høres merkelig ut, og jeg skjønner ikke hvordan det skal kunne ha noen effekt?

Gammel 26-08-14, 12:57   #4
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Og hvordan skulle dette fungere, da? Ved at man blir svart i fjeset av kullet og dermed får et hvitere inntrykk av tennene??

Det minner meg om den gangen jeg kledde meg ut som en alien på et rebusløp på studiet. Jeg var grønn i ansiktet, og har aldri hatt så hvite tenner verken før eller siden

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 13:51   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde nylig en diskusjon om tannbleking her på kontoret. En kollega mente det var harry på linje med silikonpupper.

For øvrig har jeg hørt at kull kan brukes til å fjerne sjenerende overskuddsfarge ved farging av vipper og bryn, men aner ikke om det funker. Kanskje det er noe av den samme mekanismen?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 13:54   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi hadde nylig en diskusjon om tannbleking her på kontoret. En kollega mente det var harry på linje med silikonpupper.

Tannlegen min mener at for ti år siden ville alle kalt tennene mine helt normalt hvite. Men siden "alle" bleker tennene sine nå, er mine helt normale tenner plutselig over i ikke-optimal-kategorien.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 13:58   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke, men "aktivt" kull er vist noe annet enn kull. Kjøpes på apoteket, står det i meldingen jeg fikk. Må vel google litt selv da.

Gammel 26-08-14, 13:59   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tannlegen min mener at for ti år siden ville alle kalt tennene mine helt normalt hvite. Men siden "alle" bleker tennene sine nå, er mine helt normale tenner plutselig over i ikke-optimal-kategorien.

Ah, den samme mekanismen som har rammet puppene mine etter at silikon ble allemannseie!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:00   #9
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det eneste jeg avbefaler er om man har fikset en haug hull på synlige steder, og så kjører på med noe bleking når man er på ferie. Da kan det hende man enten får et akutt behov for å ikke smile i noen mnd, eller å vurdere å fikse på alle fyllingene. Har sett et skrekkens eksempel på det, og det var vel i kategorien "lite gjennomtenkt".

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:06   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Har du prøvd med aktivt kull, GydaG?

Jeg fant en blogg nå om dette. Ikke akkurat vitenskaplig blogg.
http://velluto.blogg.no/1352309826_hvitere_tenner.html

Gammel 26-08-14, 14:12   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke, men det stemmer i hvert fall at man får kjøpt aktivt kull på apoteket. Det kan benyttes ved matforgiftning, er nokså dårlig dokumentert også der, smaker høgg og er generelt noe svineri. :bidrar:

Apoteket har også iWhite, blekemiddel med universalskinner. Sånn som en motvekt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:28   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aktiv kull brukes vel også ved hjemmebrenning? For å rense spriten.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:29   #13
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Det eneste jeg avbefaler er om man har fikset en haug hull på synlige steder, og så kjører på med noe bleking når man er på ferie. Da kan det hende man enten får et akutt behov for å ikke smile i noen mnd, eller å vurdere å fikse på alle fyllingene. Har sett et skrekkens eksempel på det, og det var vel i kategorien "lite gjennomtenkt".

Det kan være greit å vite at fyllinger, fasetter og kroner ikke blekes før man setter i gang, ja.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Apoteket har også iWhite, blekemiddel med universalskinner. Sånn som en motvekt.

Skal man bleke tennene, bør man få laget skinne hos tannlege før man setter i gang. Da unngår man blekemiddel andre steder enn på tennene. En universalskinne får ikke samme tilpasning som en skinne man lager etter avtrykk av tennene til den som skal bruke skinnen. Skinnen kan man bruke flere ganger, man trenger ikke ny hver gang man bleker.

Gammel 26-08-14, 14:32   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Aktiv kull brukes vel også ved hjemmebrenning? For å rense spriten.

Da blir neste naturlige spørsmål: Kan man bruke hjemmebrent til å bleke tennene?

Gammel 26-08-14, 14:33   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg regner med det er andre priser hos tannlegen enn på apoteket, Synnemor. jegar som sagt bare fått sms om tema her, men tipper det ikke er aktuelt å bruke tusenlappet på tannbleking. Jeg er spent på å høre om hvor hun har hørt om aktivt kull, egentlig.

Gammel 26-08-14, 14:36   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan tipse om at dersom man skal ta avstøpning for kroner kan man også be om at tannlegen bestiller blekeskinner av samme avstøpning. Det blir endel billigere (iallefall når man trekker fra det man betaler for kronen). Tannlegen min bestilte da også kronen i en lysere nyanse slik at den skulle ende opp med samme farge som de blekede tennene.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:38   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet, Synnemor, men det er en heeelt annen pris.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:39   #18
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Da blir neste naturlige spørsmål: Kan man bruke hjemmebrent til å bleke tennene?

Vet ikke. Men man kan muligens bruke hjemmebrent til å bli mindre kritisk til tannfargen sin sånn i utgangspunktet

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg regner med det er andre priser hos tannlegen enn på apoteket, Synnemor. jegar som sagt bare fått sms om tema her, men tipper det ikke er aktuelt å bruke tusenlappet på tannbleking.

Det er dyrere å bleke om man skal få laget egen skinne, ja. Hos oss koster det en del den første runden pga skinnen, deretter kan pasienten komme innom og kjøpe bare blekemiddelet ved senere bleking. Det koster lite dersom de har vært til undersøkelse jevnlig slik at man vet at de ikke har karies eller andre problemstillinger som gjør at bleking er frarådet. Er det lenge siden siste undersøkelse bør pasienten sjekkes før bleking startes.

Gammel 26-08-14, 14:42   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan bli artigere å bleke, noen.

Mens vi snakker om tannpleie, se på denne fantastiske nettsiden full av gode råd og tips.
Dental bukseseler - et godt valg for et perfekte smil. Jeg garanterer ikke for innholdet.

Gammel 26-08-14, 14:43   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Vet ikke. Men man kan muligens bruke hjemmebrent til å bli mindre kritisk til tannfargen sin sånn i utgangspunktet

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.