|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Forskning?Nå skal jeg prøve å ikke være sånn kaffeslabberasdame som hånler over "alt mulig de forsker på, liksom, tenk at folk bruker SKATTEPENGENE våre på å forske på bladlus/gammelrussiske verb/filmer/hasj/kloakk, det er jo helt UNYTTIG!! og LATTERLIG", og jeg er kjempeglad for at det forskes på mye som man ikke kan regne om til umiddelbar "nytte". Jeg liker å lese om forskning, og å høre folk fortelle om forskningen de har bedrevet. Særlig når det er innen områder jeg selv kan lite om.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskning?Jeg lurer også på hva de ikke skriver om. For noe må det jo være?
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Forskning?Er det lov å le? Konklusjonen hans, basert på musikkvideoen til Marit Larsen, får meg til å sprutle. Han høres snurt ut, fordi Marit Larsen umulig kan være slik hun er i musikkvideoen sin i realiteten.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Forskning?Ja, Java, jeg vet jo hvor inne %¤¤ mye jobb det er å skaffe forskningsmidler til temaer som faktisk virker riktig viktige.
|
|
|
#7 |
|
Smugleser
|
Sv: Forskning?Litt fascinerende at dette ser ut til å være en forutsetning for forskningen:
Gjør "vi" det? Ikke jeg. Snarere tvert i mot. Popartister lever bl.a. av image, og det skaper de jo gjerne ut i fra et ønske om et gitt bilde. "Sannheten" er vel ikke nødvendigvis en del av det.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Forskning?
Mulig jeg er blitt kynisk og desillusjonert på mine eldre dager, men jeg forventer egentlig at de lyver så de tror det selv.
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Forskning?Min gamle sjef sa alltid at det beste/verste med forskning er at nokon faktisk får betalt for å finne ut kvifor menn i indre Gausdal knappa vestknappane sine mot høgre mot slutten av 1500-talet.
|
|
|
|
#10 |
|
<*(((<
|
Sv: Forskning?Det er i hvert fall litt lettere å skjønne hva han har forsket på ved å lese omtale av disputasen her:
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forskning?Jeg trakk også litt på øyenbrynene av denne, spesielt utganngspuntket hans "Vi ser på popartister som ærlige" og konklusjonen "nei, det er de ikke".
Det betyr ikke at det ikke har vært vanskelig å skaffe forskningsmidler her. Det kan godt hende utgangspunktet virket mye mer fornuftig å forske på. Det er slett ikke bare i kulturbransjen virkelig bælteite forskningsrapporter blir fremlagt, akkurat.
|
|
|
#12 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Dette hang jeg meg også opp i. Jeg forventer vel tvert i mot at de ikke forteller sannheten om seg selv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Forskning?Takk, torsk, det hørtest jo faktisk litt mer substansielt ut, særlig om han tar for seg kjønnsperspektivet på en ok måte.
|
|
|
#14 |
|
<*(((<
|
Sv: Forskning?Og her er forskning.no sin sak om avhandlingen:
|
|
|
#15 |
|
<*(((<
|
Det gjør forskeren også. Fra artikkelen på forskning.no:
Og videre så snakker han om at kvinnelige artister spiller på forskjellige typer kvinnelighet, og at han mener å ha funnet at forskjellen på mottagelsen av Ravn og Larsen har sammenheng med hvilke typer kvinnelighet de to spiller på.
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Enig.
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Sv: Forskning?Denne avhandlingen har allerede vært tema i lokalavisen for flere uker siden, og jeg trakk på smilebåndet da også, det må jeg innrømme. Jeg synes ikke det blir det spøtt bedre av spesifiseringene lenger ut i denne tråden heller.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 27-08-14 kl 13:50. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Forskning?Jeg ble litt trist da jeg hørte om denne doktorgraden - vet man ikke dette i utgangspunktet? Jeg tenker at avhandlingen helt sikkert har noe mer i seg enn det media velger å fokusere på, men jeg ser ikke helt hensikten.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Forskning?Det ligg jo link til sjølve avhandlinga i pdf-format i artikkelen også, så det er jo berre å lese den ;-)
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Forskning?Ser ut til at prosjektet har fått bevilga 8,4 mill frå forskningsrådet, men det er til totalt tre delprosjekt. Denne doktorgraden utgjer berre eit av delprosjekta:
|
![]() |
|
|