Hjelp til hekleoppskrift. Igjen ...
Bah! Jeg gav opp hele ugleruteopplegget. Tenkte at vanlige bestemorsruter sikkert er veldig enkelt å hekle. Vel, så feil kan man ta. Jeg er nok noget rusten i å lese disse oppskriftene. Fikk jo så dreisen på det i fjor vinter.
Vel, jeg prøver meg på denne, men tar meg i å tenke at det er noe feil med oppskriften. Det er jo ikke meg det er noe feil med! Nei, det skulle tatt seg ut.
Første runden går tilsynelatende greit. Men når jeg kommer til runde to blir det noe rart. Det står at jeg skal snu arbeidet. Så skal jeg lage 3 lm og to st i første luftmaskebue. Deretter 3 lm og 3 st i samme lm bue. Som den jeg akkurat lagde 3 lm og 2 st i? Greit nok det. Det skal nok gå. Men så skal det bare være 1 lm, 3 st, 3 lm, 3 st i neste lm bue. Altså. He rblir det jo feil i forhold til runden under!(?) Jeg ville hatt 3 lm over de 3 st på runden under. Her blir det i stedet 1 lm over 3 st. Dette ser dog ut til å bli riktig på et par steder.
Jeg har prøvd å følge oppskriften til punkt og prikke, men det blir bare helt feil på beg/slutten. Resten ser forøvrig greit ut. Det blir hjørner der det er 3 lm.
Legger ved noen bilder av de forsøkene jeg har hatt. Mulig dere klarer å se feilene. På den der heklenålen står i, har jeg akkurat begynt på runde 3. Har der heklet 3 lm og 2 st i første lm bue. Så sier oppskriften at jeg skal ta en lm, så 3 st, 3 lm, 3 st i neste lm bue. Altså. Det er et langt sprang over de tre stavene der, med bare en lm. Gah!
Jeg kommer helt ut av det når jeg tenker over hvor feil det ser ut. Så jeg klarer liksom ikke helt å fortsette videre heller. Den største lappen viser hvordan det blir seende ut om jeg prøver videre.