|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bukser til aktive smågutterJeg har to veldig forskjellige barnehagegutter - en spinkel og en kraftigere utgave. Buksene til mini har en tendens til å skli ned, eller han løper med en hånd i lomma for å unngå at det skjer. Størstemann sees ofte med rørleggersprekk under intens jobbing i sandkassa.
|
|
|
#2 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Bukser til aktive smågutterEg har ein som bruker 86 i lengde og som gjerne framleis kunne hatt 68 i livet, og er veldig fornøgd med Name it-buksene. Dei er ganske smale og har strikk med knepping i livet, slik at det går an å stramme inn ganske godt.
|
|
|
|
#4 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Bukser til aktive smågutterTvillinggutta mine har en del PoP-bukser, de passer bra både på begge, til tross for at ene er et par kilo tyngre. Ingen av de er av den helt spinkle typen, så de passer ikke i helt smale bukser. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser til aktive smågutterJeg synes Nova star passer godt både til smale og rundere barn. Lurt å følge med på nettsider, også bestille når det er salg |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser til aktive smågutterBåde name it og pop har slim fit med justerbar livvidde, det redder de supertynne guttene. For kraftige gutter vet jeg ikke, men lillebror her som er bredere enn sin svært slanke storebror, har passet de aller fleste buksene.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bukser til aktive smågutterMin slanke gutt har bukser fra kapp ahl og Cubus.
|
|
|
#8 |
|
kissable
Sv: Bukser til aktive smågutterTakk for tips! Minstemann passer ikke i busker fra Kapp Ahl og Cubus, men vi skal prøve Name-it. Og PoP-bukser var et godt tips, det tror jeg størstemann har hatt før. Han er ikke lubben, men mye mer kompakt enn broren. Ikke noen slim fit-utgave.
|
|
|
#9 |
|
geskjeftig
|
Sv: Bukser til aktive smågutterKjent sak, mine to er også akkurat sånn.
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Sv: Bukser til aktive smågutterName it passet ikke min tynne pode så godt , måtte strammes så mye at det ble klumper. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bukser til aktive smågutterJeg har hatt unger av den tynne typen. Nå har begge mine likt jeans best (sånn bortsett fra de årene snuppa kun brukte skjørt og kjoler). Jeg har kjøpt bukser merket skinny eller superskinny, og da har de faktisk hengt på. Jeg må fremdeles stramme dem veldig i livet, men ikke så mye at det har blitt ubehagelig.
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bukser til aktive smågutterOg ja, som Chablis så har begge mine unger for det meste kjøpt bukser på jenteavdelingen. Med unntak av de kjøpt i USA.
|
|
|
|
#13 |
|
kissable
Sv: Bukser til aktive smågutterTakk igjen for gode tips! Jenteavdelingen har jeg ikke tenkt på engang, enda han har arvet et par jeans fra storesøsteren som har passet greit.
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Bukser til aktive smågutterMange gode tips her. Vi har også hatt hell med twillbukser fra HM, de kan strammes godt i livet uten at de blir for klumpete, og de koster ikke mer enn at det er helt ok hvis de slår hull på et kne etc. Et annet tips, sånn hvis du skal tulle deg over til USA eller noen du kjenner skal - gå på Target (eller SuperTarget) og kjøp bukser fra Shaun White. De har kjempefin passform til smale gutter og hyggelig pris. Jeg hamstrer de buksene (og annet fra samme merke) ved anledning etter at vi oppdaget dem.
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bukser til aktive smågutterNå vet jeg ikke hvor små ungene dine er, HotLips. Mine går på skolen nå. I babystørrelser (opp til 86) vet jeg ikke om jentebuksene er så mye smalere, men det blir klart merkbart når de kommer opp i småbarnstørrelsene. Det var da knerten sluttet med bleie at han fikk problemer, og han har måttet leve med bukser som er i korteste laget. (Snuppa var ekstremt mager en stund og fikk bare gå der i bukser som både var for vide og for korte. Nå er hun 9 og helt normal i vidden.)
|
|
|
|
#16 |
|
kissable
Sv: Bukser til aktive smågutterDe har såvidt kommet seg over på småbarnsstørrelse nå, Tjorven. Hhv ca 90 og 100 cm høye, tenker jeg. Så jeg skal kikke på jentemodellene.
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bukser til aktive smågutterNÅ er jo ikke mine gutter i samme alder, men jeg liker godt buksene fra me too, R.e.b.u.s, Jeff og Kulør.
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Bukser til aktive smågutterMe&I har bukser som er fine i så måte. Smale i utgangspunktet og med innstrammingsstrikk. Og myke. pop-bukser har passet plutten bra også, vel å merke de smalere av dem. Levis sine superskinny er fine når de blir litt større.
|
|
|
#19 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Bukser til aktive smågutterHva med barn som både sliter bukseknær i voldsomt tempo (kjøring med bil på alle slags underlag), og som i tillegg sikkert burde brukt 74/80 i bredden, og 92 i lengden?
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Bukser til aktive smågutterNova star er jo slitesterke forsåvidt og lindex har faktisk ganske godt utvalg i ulike bredder på buksene. Og så selger de lapper til å stryke på hullete knær på HM.
|
![]() |
|
|