Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-14, 13:32   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Pappa er glad i julegavebestillinger, og da får han det. I år lurer jeg på om vi skal ønske oss dab-radio. Vi har en Tivoliradio vi er veldig fornøyd med, men den er ikke dab og har kun docking til den gamle ipoden vår (som ikke brukes lengre). Det er med andre ord på høy tid å oppgradere.

Har sett på Albergo og Pal+ fra Tivoli, noen erfaringer med disse? Eventuelt andre anbefalinger? Bluetooth er en fordel, men kabel går også.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 13:49   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Ta en titt på Geneva. Bluetooth og god lyd. Modellen på bildet koster ca. 3000 kr.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 18:48   #3
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Vi har den som er avbildet over som kjøkkenradio. Veldig fornøyd.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 19:23   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Jeg liker denne veldig godt Pure Evoke Mio og lurer på om jeg skal kjøpe en til:



Den har ikke bluetooth, har auxinngang som jeg bruker for å koble til iTing. Kjøpte med ladbar batteripakke slik at jeg kan ta den med ut i hagen.

Finnes i mange farger, og har veldig god lyd. Jeg synes de er veldig fine.

Denne, feks står på ønskelista

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 00:05   #5
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Jeg er hifi-freak, men må innrømme at Geneva imponerer på lyd i forhold til størrelse, ihvertfall.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 07:19   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Esme, den var utrolig fin. Jeg visste ikke at jeg ønsker meg en sånn før nå, men nå ønsker jeg meg en så det gjør vondt......

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 07:23   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Esme, den var utrolig fin. Jeg visste ikke at jeg ønsker meg en sånn før nå, men nå ønsker jeg meg en så det gjør vondt......

Ja, ikke sant? Jeg vilte ha en sånn! Men mannen min og jeg har en ikke-kjøp-helt-unødige-ting-måned så det blir til jul kanskje for meg.

De har den på radiobutikken.no om du skulle bli for frista.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 09:33   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Må bare inn og fortelle. Måtte vise frem denne nederste radioen til min kollega jeg deler kontor med, en nokså mutt og tøff kar.

Han kikket på den og sa "Nei. Den er alt for urolig i uttrykket. Skjerp deg."
"Urolig i uttrykket?"
Visste ikke han kunne interiorlingo.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 16:55   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?


Kul, men passer ikke inn hos oss. Men de litt roligere versjonene fra Pure ser interessant ut.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 17:47   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Denne liker jeg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 18:05   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Jeg vil ha den lilla. Den var aldeles nydelig!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 19:41   #12
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Jeg blir alltid litt forundret når jeg skjønner at utseende er det viktigste på en dings som skal formidle musikk.
Det er da jeg skjønner hvor nerd jeg er når det gjelder lyd.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 20:08   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg blir alltid litt forundret når jeg skjønner at utseende er det viktigste på en dings som skal formidle musikk.
Det er da jeg skjønner hvor nerd jeg er når det gjelder lyd.

Næsj, det er begrenset hvor bra lyd det er i en radio med mono. Jeg er gammel lydtekniker og synes godt at man kan ta hensyn til utseende også.

Eller er du en av disse hifi-følerne som tror at gullplugger har noe for seg? Og retningsbestemte kabler?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 20:11   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Oh! Tror Esme sin er sånn jeg har sett for meg som terrasse- og hageradio. Fin!

Mannen min er sånn lydnerd og vil felle inn høyttalere i taket ved verandaen. Det vil ikke jeg ha, for jeg vil bare ha litt lyd akkurat der jeg er, ikke masse lyd overalt. Bare slitsomt. I alle fall, vi er en lydnerd (som fnyser av fancy kabler) og en som bryr seg litt om utseende i vårt hus. Kjøkkenradioen vår er en Revo Heritage. Ikke Bluetooth, men dokking.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 23-09-14 kl 20:17.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:51   #15
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Gullplugger har noe for seg, de korroderer ikke, ikke at det er en vanlig problemstilling i den gjennomsnittlige stua (som er ganske tørr) men tenkte jeg skulle nevne det.
Både sølv og kobber leder strøm bedre.
Retningsbestemte har jeg lite trua på (mine sitter med pilene feil vei), men jeg er en av idiotene som hører klar forskjell på kabler og har så velutviklede placebo-ører at jeg ved en anledning hørte at kompisen som koblet til min forsterker igjen hadde brukt feil signalkabler, uten at jeg visste at han hadde gjort det.
Sikkert bare intuisjons-placebo eller noe, men jeg innbiller meg det sterkt nok til at kablene har stått for ca en sjettedel av prisen for hele stereoanlegget i stua.

Men nok om egenskaper jeg innbiller meg at kabler har, poenget mitt var ikke at du kan få hifi-egenskaper ut av en monoradio, men argumentet om at det er begrenset hvor bra det blir uansett er for meg samme logikk som å gi f... i sikkerhet i bil, sikkert blir det aldri å kjøre bil, uansett. (Jada, helt annen alvorlighetsgrad, men samme logikk)
Det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å kjøpe en radio basert på utseende uten å høre de forskjellige alternativene først, men jeg ser at for mange er en radio en radio.
Hele poenget mitt var altså at prioriteringene er forskjellige.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:00   #16
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Ta en titt på Geneva. Bluetooth og god lyd. Modellen på bildet koster ca. 3000 kr.

Jeg har modell M og er veldig fornøyd med den. Bluetooth docking, dab+ osv.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:19   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Men nok om egenskaper jeg innbiller meg at kabler har, poenget mitt var ikke at du kan få hifi-egenskaper ut av en monoradio, men argumentet om at det er begrenset hvor bra det blir uansett er for meg samme logikk som å gi f... i sikkerhet i bil, sikkert blir det aldri å kjøre bil, uansett. (Jada, helt annen alvorlighetsgrad, men samme logikk)

Samme logikk? Er du tullerusk?

Det er vel mer sammenlignbart med en lampe, at man både ser på lysstyrke og utseende.
Noen lamper går man kun for lysegenskaper som feks arbeidslamper (hifianlegg)
Andre lamper går man for kombinasjon lysegenskap og utseende som spisestuelamper (radio)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:23   #18
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Har Geneva S på kjøkkenet, super lyd. Litt knotete betjening, ikke display med info om hva som spilles etc. Men lyd trumfer annen funksjonalitet her.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:31   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Vi er ikke lydnerder, og fin er viktig. Det viktigste er at radioen ikke skurrer og at lyden er sånn passe grei. Noe mer fancy enn det er bortkastet på oss.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 21:53   #20
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dab-radio, hva ønsker vi oss?

Jeg kunne veldig godt tenkt meg den svarte Evoke-modellen du viser over her, har hatt en Evoke Pure, veldig god, kul og funksjonell radio.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no