Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fra kommunefarget til rødtopp?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-14, 00:13   #1
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Fra kommunefarget til rødtopp?

Håret blir mørkere og mørkere for hvert barn, og jeg begynner å innse at mine dager som blondine er talte. Kan jeg på en enkel måte prøve ut en litt diskret men fresh rødtone? Har aldri hjemmefarget før, men har lyst til å prøve. Hva trenger jeg? Merke, kode, henna, tips?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 14:24   #2
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra kommunefarget til rødtopp?

Ingen? Må jeg til frisøren, altså?

Gammel 23-09-14, 14:46   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo ikke kommunefarget i utgangspunktet, men jeg ville testet HENNA jeg da. De jeg kjøper er de som er ferdigutblandet, og da er det ikke permanent farge. Så det er ikke like stor risiko. Denne.

De har jo brun henna også, men det vil vel ikke bli like "fresht" som du tenker om du har lyst gå mot rødt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 14:47   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så har jeg testet denne. Det er permanent farge da, men jeg synes det er fint

Gammel 23-09-14, 22:13   #5
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Takk for tips! Hvor lenge sitter hennafargen? Og farger den på hud også? Permanent farge er ikke aktuelt med det første.

Gammel 24-09-14, 08:33   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Den sitter vel i 4-6 uker sånn ca. Jeg hat ikke hatt problem ift hud, men smører som regel litt vaselin rundt ører og øverst i panna.

Gammel 25-09-14, 17:51   #7
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Jeg har ikke turt å prøve enda, men jeg har altså kjøpt en pose med grønt henna pulver og pulverisert svart valnøttskall. Valnøttskallet skal gjøre at rødfargen går mer mot brunt enn gulerot om man har lyst hår i utgangspunktet. Oppskriften er å lage en grøt av pulveret med kokende vann, og litt olivenolje; fordele det i håret, pakke hode inn i plastfolie og sove med det til neste dag. Noen som har en formening om hvor god idee dette er for nordisk mellomlyst hår som får helt lyse striper om sommeren?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 17:56   #8
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Prøv!

Gammel 25-09-14, 18:11   #9
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 18:30   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er fornøyd med denne hårfargen. Da går jeg fra naturlig blond til en eller annen nyanse av rødt. Amber var jeg veldig fornøyd med, og nå har jeg en som heter Chestnut Honey tror jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 19:19   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Jeg har ikke turt å prøve enda, men jeg har altså kjøpt en pose med grønt henna pulver og pulverisert svart valnøttskall. Valnøttskallet skal gjøre at rødfargen går mer mot brunt enn gulerot om man har lyst hår i utgangspunktet. Oppskriften er å lage en grøt av pulveret med kokende vann, og litt olivenolje; fordele det i håret, pakke hode inn i plastfolie og sove med det til neste dag. Noen som har en formening om hvor god idee dette er for nordisk mellomlyst hår som får helt lyse striper om sommeren?

Jeg har gjort det mange ganger, dog ikke med din hårfarge som utgangspunkt Men jeg gikk over til de som er ferdig blandet, for å slippe å blande selv og ligge hele natta. Med de ferdigblanda holder det med ca 1 time.

Men de du blander selv blir vel permanent farge, altså det vaskes ikke ut?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.