Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette nyheter?!?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-14, 11:09   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Er dette nyheter?!?

- Vi sminker oss sammen

Jeg likte spesielt godt det siste utsagnet fra kjæresten hennes ...
Det er nesten så jeg får lyst til å sende DB en sint e-post, men jeg er ikke så flink til å få tankene mine ned på papiret så jeg nøyer meg med å boikotte dem heretter.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 11:12   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette nyheter?!?

Nei, men jeg er ikke overrasket over at DB regner dette som nyheter.

Men tenk om folk bare hadde brydd seg litt mer om utseendet sitt da! Det er kanskje en viktig kampsak?

Selv foretrekker jeg andre kanaler for å følge med i verden.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 11:14   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og kommabruken i artikkelen er dessuten fullstendig på bærtur - sjelden har det vært tydeligere at korrektur i avisene er en saga blott, i likhet med redaktørgjerningen, er jeg nesten fristet til å si. Et par språkblomster:

Opprinnelig lagt inn av Dagbladet

Sminke en stor del av hverdagen til bloggeren Sophie Elise, og hun er ikke fremmed for å gi Robin sminketips.

Opprinnelig lagt inn av Dagbladet

- Jeg sminker meg og bryr meg sjukt mye om utseende mitt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 11:15   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

- Jeg sminker meg og bryr meg sjukt mye om utseende mitt. Det håper jeg alle gjør, hvor mye morsommere hadde det ikke vært å gått rundt i byen hvis alle var dødspene, isteden for å gå rundt å se ekle ut alle sammen, sier Robin Johansson.

Jaja. Neinei. Dette er jo Se&Hør-journalistikk. Om jeg skal være grei så ser jeg jo at det kan normalisere et videre begrep for hva som er godtatt for menn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 11:15   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kommer fra Se & Hør.

Gammel 25-09-14, 11:42   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det har liksom vært mest på grunn av tegneseriene at jeg har lest DB. Men det der ble for dumt altså, og så ble jeg så lei meg over å lese at jeg ser ekkel ut.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 11:56   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Gammel 25-09-14, 12:04   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke nyheter. Jeg synes det er trist at avisene skriver om sånt i det hele tatt. Skal dette liksom være forbilder for unge mennesker?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:12   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går lukt åt skogen. Det er sikkert.

Gammel 25-09-14, 12:15   #10
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Enkelte lever i et parallelt univers, tror jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:26   #11
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Enkelte lever i et parallelt univers, tror jeg.

Ja de gjør nok det. Det som bekymrer meg er jo at dette er et univers som mange av dagens barn og unge vokser opp i. Skal vi gjøre sånn: eller sånn: ? Frykter at det blir feil uansett...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:28   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det vel ikke så mye mer å si enn:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:31   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det litt mobbete av DB å skrive denne saken? Han blir jo fremstilt temmelig grunn og fjåmete.

Gammel 25-09-14, 12:32   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg tenkte det samme - noen burde virkelig beskyttes mot seg selv. Det minner meg litt om denne artikkelen fra lokalavisen vår i sommer: "Målet er å være evig 25"

Gammel 25-09-14, 12:35   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Man kunne jo skrevet saken ganske anderledes, en hyggelig sak om ny kjæreste, og empower til menn som våger å gå ut av boksen. Og at det fremdeles kan være attraktivt for jenter.

Gammel 25-09-14, 12:44   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det litt mobbete av DB å skrive denne saken? Han blir jo fremstilt temmelig grunn og fjåmete.

Det klarer han fint helt selv også, ser jeg. :har brukt tre minutter av livet mitt som jeg aldri får igjen på den bloggen:

Jeg velger tro at det er en parodi.

Gammel 25-09-14, 12:54   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det matcher da DB helt fint.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:55   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns jo det er en viss forskjell på hva man velger selv gjennom egen blogg, og hvordan avisene velger å formidle noen videre. Man kan ikke nekte folk å være dumme eller fremstille seg selv dumt, men man trenger ikke være med på det, eller forsterke det. Spesielt ikke i en fullstendig unødvendig sak som dette.

Gammel 25-09-14, 13:02   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg syns jo det er en viss forskjell på hva man velger selv gjennom egen blogg, og hvordan avisene velger å formidle noen videre. Man kan ikke nekte folk å være dumme eller fremstille seg selv dumt, men man trenger ikke være med på det, eller forsterke det. Spesielt ikke i en fullstendig unødvendig sak som dette.

Det har du helt rett i.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.