Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bord og stoler med ulik finish

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-14, 17:22   #1
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Bord og stoler med ulik finish

Hvordan blir det? Jeg er helt hjelpeløs når det kommer til interiør, og vil gjerne ha hjelp til å synse.

Vi var på boligmesse forrige helg og kjøpte Skovby #24 i hvitoljet eik.



Det ble levert hjem til oss i går, og nå har jeg blitt litt i tvil om både finish og kanskje også modellen, og sitter jeg og lurer på om vi skulle ha forsøkt å bytte til Skovby #27, og kanskje mørkere finish/tresort.
Vi har ikke begynt å bruke bordet vi fikk i går og så vidt jeg har skjønt det har vi minst 14 dagers angrerett siden vi kjøpte bordet på stand/boligmesse. De blir sikkert ikke superhappy om vi angrer, men kanskje mildere innstilt dersom vi bytter til et annet bord som de leverer.

Det jeg tenker på å forsøke å bytte til er dette:




Samtidig har jeg forelsket meg helt i stolene fra Hay, og de har helt andre ben igjen, såpet eik, som er mørkere enn det bordet vi har kjøpt og fått levert.



De vil dermed ikke matche det hvitoljede bordet vi har i stua nå, og heller ikke dersom vi får byttet til valnøtt. Vi kan jo evt prøve å bytte til en annen farge på Skovbybordene som passer bedre (tror de har såpet eik de også). Eller kanskje det ikke gjør noe om bordet er hvitoljet og stolene er såpet? Stolene er jo så fiiine, og gode å sitte i så jeg vi veldig gjerne ha akkurat de.

Så hva gjør jeg? Kjører hvitoljet bord og såpet eik stoler? Forsøker å bytte til bord i valnøtt eller såpet eik? Eller se etter andre stoler?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 17:25   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Jeg syns de stolene passer helt fint til det øverste bordet, de er ikke så forskjellige liksom. Men jeg har jo etterhvert forstatt at jeg har ikke mye peiling på interiør da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 17:36   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Jeg har sett stolene IRL i dag, og de har litt mørkere ben. Det vil nok synes ganske klart at de ikke "hører sammen". Jeg tenker jo også at det ikke gjør så mye, men som sagt, jeg kan ikke interiør. Virkelig ikke.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 17:40   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Jeg synes bare det er en fordel at ting bryter og ikke hører sammen. Likevel er jeg faktisk litt i tvil om de stolbeina blir fine sammen med bordet. Jeg skulle gjerne sett det live.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:07   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Begge deler er eik og i mitt hode går det, men du kan jo sikkert lysne stolene litt om de blir for mørke. Hvor langt er bordet til hverdagsbruk? Du har sjekket at du får tre stoler ved siden av hverandre, ja?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:14   #6
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Når bordet er sammenslått er det plass til tre stoler på langsidene, det er 2 meter langt. Stolene er ca 60 cm brede, hvis jeg ikke har sett feil, så det skulle gå.
Lysne bena på stolene, det kan kanskje fungere.


Sist redigert av skyfri : 27-09-14 kl 19:31.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:20   #7
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Ja, da burde det gå. Det gikk ikke med vårt bord som er 1,80 til daglig, men der tar bordbeina også endel cm.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:31   #8
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Jeg hadde et sofabord i såpevasket eik, det skulle ingenting til før det fikk flekker. Det er mulig Skovbys bord i såpevasket eik ikke er slik, men det hadde jeg prøvd å finne ut av før jeg bestilte.

Jeg tror bordet i hvitoljet eik og stolene fra Hay blir fine sammen.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:51   #9
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Takk for tips om hvitsåpet, Isrose. Bordet er bestilt, levert og hvitoljet, mulig jeg har skrevet feil over her. Stolene derimot er såpet (ikke hvitsåpet).

Men er det egentlig hvitoljet bord jeg vil ha? Kanskje er det valnøtt jeg ønsker meg, også i varianten Skovby "24?
Nevnte jeg at jeg kan ha problemer med å bestemme meg?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 19:01   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Vi hadde brunt bord og jeg synes det var mørkt. Har valnøtt sofabord fortsatt og tenker å bytte det ut, jeg synes det "suger" mye lys. Men har du stor stue og liker litt mørkere møbler, kjør på!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 19:36   #11
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Stua er ikke så stor, men det meste annet er lyst, eller skal bli det. Hvitoljet gulv og lyse vegger. Jeg må tenke litt på det med valnøtt.

Nå har vi satt bordet på plass og jeg ser at jeg liker modellen og bordet passer fint her, så jeg skal ikke ha et annet type bord, det blir "24. Godt mulig at valnøtt kommer til å stjele for mye lys. At det skal være så vanskelig, da.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 19:57   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Sjekk prikk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 20:08   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Jeg synes det er fint, og vi har et bord som er veldig likt det der har, og gråmalte og hvitmalte stoler av diverse slag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 21:43   #14
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Jeg ville gått for det lyse bordet og stolene fra Hay. Jeg syns ikke det gjør noe med en liten nyanseforskjell på bord og stoler, men jeg liker lyse møbler best.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 21:45   #15
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

De stolene blir helt knall til det hvitoljede bordet. Har bord fra skovby selv. Hvitoljet understell, men plate i hvit.(Kanten er hvitoljet eik). Vi skal ha de stolene du viser til.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 11:24   #16
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Snuppa, det bildet du la ut av bordet ditt var det som fikk meg til å oppdage Skovby. Litt etter "alle andre", bedre sent enn aldri.

Det går sikkert greit med litt ulik finish på bordet og stolene, eller så går det kanskje å lysne bena på stolene. Jeg tenker at jeg kjøper en stol først og sjekker hvordan det passer.

Takk for innspill.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 11:32   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Du har rett. Sjekk pm. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 11:47   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Hvis du finner stolen i butikk, kan det hende at de lar deg låne den hjem. Jeg er fortsatt litt usikker på om du får tre Hay ved siden av hverandre uten at det blir trangt, det er nok ikke mer enn akkurat dersom hver av bordbeina er rundt 10 cm. Bordet er 2 m, men ikke åpningen mellom bordbeina. Trur eg.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 11:53   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Åpningen er ca 180 cm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 12:00   #20
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bord og stoler med ulik finish

Jepp, åpningen er 182 cm. Jeg mente jeg så at bredde på Hay var 60 cm, men det kan ha vært setet bare? Jeg skal sjekke nøye så jeg er sikker før jeg evt handler.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no