|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Omsorgsfull forelder?Hentet fra en annen post:
Må man altså synes at det er ille når barna reiser fra en? Jeg har forstått at mange gjør det og dem om det.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg har det som deg. I fjor sendte vi storebror på påskeferie til farmor og farfar på andre siden av landet. Det var helt greit. Mer tid til de andre to og kjempehyggelig å få ham hjem igjen. Følte meg nesten som en dårlig mamma som ikke ringte ham daglig, men da vi ringte hadde han ikke tid til å snakke med oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Det må være veldig deilig å være så avslappet i forhold til dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?
Nei, jeg kan ikke se hvordan ens følelser rundt barns ferier uten en selv skal ha noe som helst med omsorgsfullhet å gjøre.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Vi låner gjerne bort snuppa til bestefar for en ukes ferie (mer har det ikke vært snakk om foreløpig). Det gjør vi med særdeles lett hjerte. Vi synes det er godt å få kjærestetid, hun stortrives og bestefar med kone stortrives.
![]() |
![]() |
#6 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg veldig enig i!
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Man trenger ikke å være overbeskyttende selv om man synes at det ikke er kjekt at ungene er borte fa en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() |
#9 |
re:designer
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Guttungen skal reise til USA i 3uker til sommeren, han skal besøke pappa'n sin som bor der. Jeg har ikke tenkt sånn denne gangen. Jeg vet han kommer til å ha det bra, og at han får en opplevelse han kan ha med seg resten av livet. Han kommer til å se og oppleve masse, og bli mye flinkere på skolen i Engelsk etterpå. Altså bare positivt.
![]() |
#10 |
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Må være deilig å ha en ro når man sender "vekk" barna.
![]() |
#11 |
By the Sea
|
Enig med deg.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg synes det er utrolig deilig når besteforeldrene tar med seg Frøkna på hyttetur. Utrolig deilig! Jeg nyter freden i huset, og jeg nyter å ha masse tid for meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg er blant dem som sliter når ungene drar bort et par dager, men jeg tror ikke det nødvendigvis gjør meg mer omsorgsfull enn en mor som med lett hjerte sender ungene bort i to uker.
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg er helt på linje med deg der, gitt. Så lenge jeg er 100% trygg på at gutten mine er hos gode omsorgspersoner og vil bli tatt bra hånd om, så sender jeg dem av gårde med all verden av god samvittighet.
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg anser det som en del av min foreldreoppgave å gi ungene mine vinger - jeg vil at de skal lande på bena den dagen de forlater redet, ikke tryne ved første anledning. Om man savner barna intenst da de er borte, eller om man nyter friheten spiller egentlig ingen rolle synes jeg, men å frarøve dem positive opplevelser sammen med andre blir for dumt. Selvsagt skal man se an hva barnet er moden for, men om det er mammaens harehjerte som stikker kjepper i hjulene ville jeg tenkt meg om en gang eller ti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
By the Sea
|
Veldig, veldig enig!
![]() |
#17 |
Leser
|
Enig.
Enig.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Nå ser for meg him, som sitter hjemme og er betuttet mens ungene er borte, fordi hun ikke har noen å leke med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hvor: oppi der :peker:
Helt enig med deg. Og jeg understreker gjerne at jeg lar ungene bli med besteforeldre på helgeturer, overnatting osv., selv om vi ikke er oppe i ukeslange turer foreløpig. Men det kommer nok, og selv om jeg ikke liker å levere ungene fra meg så lar jeg naturligvis deres behov for "løsrivelse" veie tyngre enn mine mammabekymringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Her er jeg veldig enig med Sitron
![]() |
|
|