|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Glutenfri gulrotkakeJeg skal lage room sin gulrotkake til familieselskap i helga, ettersom det kommer en gjest med glutenallergi tenkte jeg å lage en glutenfri variant - for det ser så lett ut på Trines matblogg.
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeSjokoladekaken kan du vel bare lage sånn bølgemønster med gaffel i glasuren på - det kan være fint nok i seg selv. Eller du klipper ut en slags mandala av et ark og legger over kaken og drysser melis, så får du mønster på toppen.
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeJeg har brukt Toro sitt glutenfrie mel til kaker, som erstatning for vanlig mel i sjokoladefondant. Det ble ihvertfall suksess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeJepp, heter Toro glutenfri kakemiks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeToro sin kakemiks er finfin, da slipper du å kjøpe inn ulike meltyper som du ikke trenger seinere. Nonstop har vel ikke gluten, men det er kanskje andre grunner til at det er uaktuelt? Seigmenn? Eller glasur med fint mønster som foreslått over.
![]() |
#7 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeToro fin kakemiks er super, jeg bytter hvetemel mot den i forhold en til en. Mye greiere å bare ha alle kaker glutenfrie til anledningen, så slipper du å risikere kontaminering. Ikke bruk treredskap eller -fjøler. Vask redskapene og bollene en ekstra gang, bruk rent oppvaskhåndkle. Tørk over benk etc. før du starter. Pass på at ingen driver med oppskjæring av brød rett ved der du baker. Bruk bakepapir i formene.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeJeg tenkte å prøve meg på denne oppskriften. ser den kan fryses, hva med ostekremen? Kan den fryses også eller tar jeg den på etterpå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeJeg bytter ut med semper finmix 2/3 og Jyttemel 1/3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeJeg leste gulrotfri gulrotkake.
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeDet er forresten veldig godt med bringebær til pynt, enten friske eller frysetørket strøssel.
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Møre og Romsdal
![]() |
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeHmm, denne skal jeg teste da jeg har en tante jente som har glutenallergi.
![]() |
#16 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeBrukte du jyttemel istedenfor hvetemel? I samme forhold?
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeJyttemel er sjelden godt i kaker, synes jeg. Da ville jeg valgt Semper fin miks eller bare Toro kakemiks. Jeg har ikke bakt akkurat denne gulrotkaka, men bruker aldri Jyttemel i finbakst. Det har en spesiell ettersmak.
![]() |
#19 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeHuffda. Jeg har prøvd nå i gulrotkake. Jaja - får klaske på masse glasur.
![]() |
#20 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() Sv: Glutenfri gulrotkakeJeg laget glutenfri gulrotkake for første gang for en mnd siden. Bytta bare ut hvetemelet med Toro glutenfri kakemiks, og ingen merka at den var noe annerledes enn den vanlige kaka. 😊
![]() |
|
|