|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Jeg føler meg grå og ganske håpløs med hensyn til utseende for tiden. Det har litt å gjøre med at jeg veier litt mer enn jeg pleier og slikt, men siden siden jeg ikke akkurat føler meg supermotivert for slanking, må jeg forsøke å bidra med pynten i stedet.
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Anbefaler å variere med skjørt eller kjole engang i blant - behagelige strikkekjoler/-skjørt eller i jeansstoff - både behagelig og littegrann "finere". Du kan fortsatt ha behagelige sko, men det trenger jo ikke være Sneakers/joggesko. Ballerinas eller lav kilehæl kan være fint. Ellers anbefaler jeg å ha et godt utvalg av skjerf i diverse farger |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Kilehæler synes jeg er veldig behagelige å gå i på jobb (lærer). Jeg bruker nesten bare skjørt og kjoler på jobb.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Jeg jobber i bhg og går ofte kledd som deg. Men bruker også en del skjørt med cardigan til. Føler meg alltid bedre når jeg får pyntet meg litt. Stikkordet for meg er behagelig og praktisk, jeg kan ikke ha på meg klær som stopper meg i å være på gulvet eller som ikke tåler en skikkelig vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Takk for tips! Dere inspirerte meg til å ha på skjørt på jobb på fredag, men da hadde jeg skyss hjem fra jobb. På andre dager går jeg 5-6 kilometer hjem fra jobb, og da må jeg ha på joggesko eller lignende. Det går helt greit å skifte sko etter jobb, men jeg orker ikke skifte hele antrekket. Jeg går ikke med joggesko til skjørt!
![]() |
#6 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Jeg ser også ut som om jeg har slengt en kopptue rundt halsen når jeg prøver å pynte meg med skjerf, så jeg har pinnet denne videoen i håp om å få litt schwung på skjerfknytingen. Har ikke kommet meg så langt som til å prøve den enda, men kanskje du finner noen tips der?
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?
Når du går så langt, kan du vel gjøre det akkurat mens du går? Der har jeg ingen skrupler, altså. Kjøp et par helt nøytrale, svarte løpesko, f.eks.
![]() |
![]() |
#8 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Selv jeg går glatt i joggesko til skjørt/kjole til og fra jobb.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Jeg går med skjørt hver dag omtrent, og selv om jeg ikke går langt går jeg i joggesko. Har svarte, nøytrale sko, går så fint atte. Heller det enn vondt i føttene.
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
Wow! Det må være mulig å ha skjerfeknyteveiledning som eget yrke! Takk!
Det er vel akkurat som med skjerfene. Jeg synes ikke det ser det minste merkelig ut når andre går i joggesko til skjørt, men jeg blir budeie med en gang. Utover det har dere selvsagt helt rett. Nøytrale løpesko kan nok være en grei investering.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Jeg har også gått veldig mye i joggesko, men har det siste halve året kjøpt meg et par svarte med kilehæl fra Fly London og et par skoletter fra Wonders. Sistenevnte etter anbefaling her inne. Begge disse parene er gode nok til å bruke i klasserommet selv om de har hæl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
De var fine, ingling. Jeg hadde på meg et par gamle campersko med en liten kilehæl på fredag. Dessverre var det nok til å få vondt i slitasjegikt-tærne mine, men det er mulig disse har enda mindre hæl. Takk for tips!
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne bruke litt hæl, altså, men det er ikke verdt smertene jeg får etterpå.
![]() |
#14 |
|
De funker greit for mine lett giktiske føtter, men det er vanskelig å vite såklart. I hvert fall betydelig bedre enn andre jeg har prøvd med litt hæl. Jeg tror de har andre som er mer flate men likevel fine, så verdt å sjekke ut.
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Jeg har et par fra Green Comfort med samme lest som disse:
![]() |
![]() |
#17 |
Rastløs dagdrømmer
|
Det hender ganske ofte at den typen Eccosko blir litt smale for meg, men jeg skal sjekke ut.
Hvor selges Wonders, da?
Takk for tips!
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Wonders selges på Lille Vinkel sko. Se her: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?Jeg tror forresten at jeg ermer tilbøyelig til å bli en skjørtedame enn en kjoledame. Har noen tips til hvor jeg kan finne fine skjørt til hverdagsbruk? De må rekke sånn ca. til kneet og gjerne ha litt sånn A-form.
![]() |
#20 |
intro
|
Gjorde et søk hos Zalando, men der var i grunnen resultatet nedslående:
![]() |
![]() |
|
|