Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-14, 19:30   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?

Jeg føler meg grå og ganske håpløs med hensyn til utseende for tiden. Det har litt å gjøre med at jeg veier litt mer enn jeg pleier og slikt, men siden siden jeg ikke akkurat føler meg supermotivert for slanking, må jeg forsøke å bidra med pynten i stedet.

Jeg jobber som lærer og er avhengig av å ha på meg "fornuftige" klær og sko. Høye hæler er for eksempel helt utelukket. Typisk antrekk for meg er jeans, topp, cardigan og jogge-ish-aktige sko. Det funker av og til, men jeg innser at det hadde vært godt med litt variasjon.

Jeg tar gjerne i mot tips til antrekk som kan være passende for en middeladrende dame med skrekk for å virke for gammel og "satt" midt oppe i fornuftigheten ...

Gammel 08-10-14, 21:16   #2
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Fine, men "fornuftige" jobbantrekk?

Anbefaler å variere med skjørt eller kjole engang i blant - behagelige strikkekjoler/-skjørt eller i jeansstoff - både behagelig og littegrann "finere". Du kan fortsatt ha behagelige sko, men det trenger jo ikke være Sneakers/joggesko. Ballerinas eller lav kilehæl kan være fint. Ellers anbefaler jeg å ha et godt utvalg av skjerf i diverse farger

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 08:39   #3
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Kilehæler synes jeg er veldig behagelige å gå i på jobb (lærer). Jeg bruker nesten bare skjørt og kjoler på jobb.
Jeans og jersey er materialer som er behagelige, og som ikke ser overpyntede ut. Da er fritt fram til å velge farger og mønster du trives med.
Jeg elsker kjoler a la Tulip og Tatamo, selv om jeg stort sett lager selv fordi prisene er i høyeste laget. Behagelig men fint, spesielt om man bærer den ekstra vekten rundt rumpe/lår.

Gammel 09-10-14, 08:58   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber i bhg og går ofte kledd som deg. Men bruker også en del skjørt med cardigan til. Føler meg alltid bedre når jeg får pyntet meg litt. Stikkordet for meg er behagelig og praktisk, jeg kan ikke ha på meg klær som stopper meg i å være på gulvet eller som ikke tåler en skikkelig vask.

Hadde en tråd her for litt siden om nettopp hverdagskjoler, kom noen tips der.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 20:26   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Dere inspirerte meg til å ha på skjørt på jobb på fredag, men da hadde jeg skyss hjem fra jobb. På andre dager går jeg 5-6 kilometer hjem fra jobb, og da må jeg ha på joggesko eller lignende. Det går helt greit å skifte sko etter jobb, men jeg orker ikke skifte hele antrekket. Jeg går ikke med joggesko til skjørt!

Jeg har sikkert hundre skjerf i ulike fager og fasonger, men jeg er så ufattelig dårlig på å knyte dem ... Synes alle andre ser fine ut med skjerf, men jeg føler alltid at jeg liksom bare har tullet meg inn i dem på et vis.

Gammel 13-10-14, 09:42   #6
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser også ut som om jeg har slengt en kopptue rundt halsen når jeg prøver å pynte meg med skjerf, så jeg har pinnet denne videoen i håp om å få litt schwung på skjerfknytingen. Har ikke kommet meg så langt som til å prøve den enda, men kanskje du finner noen tips der?

Gammel 13-10-14, 09:44   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips! Dere inspirerte meg til å ha på skjørt på jobb på fredag, men da hadde jeg skyss hjem fra jobb. På andre dager går jeg 5-6 kilometer hjem fra jobb, og da må jeg ha på joggesko eller lignende. Det går helt greit å skifte sko etter jobb, men jeg orker ikke skifte hele antrekket. Jeg går ikke med joggesko til skjørt!

Når du går så langt, kan du vel gjøre det akkurat mens du går? Der har jeg ingen skrupler, altså. Kjøp et par helt nøytrale, svarte løpesko, f.eks.

Gammel 13-10-14, 09:50   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv jeg går glatt i joggesko til skjørt/kjole til og fra jobb.

Ja, det ser sikkert merkelig ut men det bryr jeg meg virkelig ikke om. Skifter til sko/boots med heler på jobb.

Gammel 13-10-14, 09:57   #9
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg går med skjørt hver dag omtrent, og selv om jeg ikke går langt går jeg i joggesko. Har svarte, nøytrale sko, går så fint atte. Heller det enn vondt i føttene.

Jeg sverger stort sett til kjole eller skjørt med bluse/topp og dressjakke eller cardigan. Stort sett har jeg ganske formelle klær, litt avhengig av hva jeg skal, eventuelt har jeg en dressjakke i bakhånd til møter og litt mer avslappede klær på ellers. Svarte, enkle Eccosko med litt hæl som er både gode og pene. Det drar jo antrekket litt opp med fine sko, så det kan pynte på litt bare det. Må ikke være superhøye hæler. Dette er mine:

Gammel 13-10-14, 10:02   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Jeg ser også ut som om jeg har slengt en kopptue rundt halsen når jeg prøver å pynte meg med skjerf, så jeg har pinnet denne videoen i håp om å få litt schwung på skjerfknytingen. Har ikke kommet meg så langt som til å prøve den enda, men kanskje du finner noen tips der?

Wow! Det må være mulig å ha skjerfeknyteveiledning som eget yrke! Takk!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Når du går så langt, kan du vel gjøre det akkurat mens du går? Der har jeg ingen skrupler, altså. Kjøp et par helt nøytrale, svarte løpesko, f.eks.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Selv jeg går glatt i joggesko til skjørt/kjole til og fra jobb.

Ja, det ser sikkert merkelig ut men det bryr jeg meg virkelig ikke om. Skifter til sko/boots med heler på jobb.

Det er vel akkurat som med skjerfene. Jeg synes ikke det ser det minste merkelig ut når andre går i joggesko til skjørt, men jeg blir budeie med en gang. Utover det har dere selvsagt helt rett. Nøytrale løpesko kan nok være en grei investering.

Gammel 13-10-14, 10:05   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også gått veldig mye i joggesko, men har det siste halve året kjøpt meg et par svarte med kilehæl fra Fly London og et par skoletter fra Wonders. Sistenevnte etter anbefaling her inne. Begge disse parene er gode nok til å bruke i klasserommet selv om de har hæl.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 10:07   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg går med skjørt hver dag omtrent, og selv om jeg ikke går langt går jeg i joggesko. Har svarte, nøytrale sko, går så fint atte. Heller det enn vondt i føttene.

Jeg sverger stort sett til kjole eller skjørt med bluse/topp og dressjakke eller cardigan. Stort sett har jeg ganske formelle klær, litt avhengig av hva jeg skal, eventuelt har jeg en dressjakke i bakhånd til møter og litt mer avslappede klær på ellers. Svarte, enkle Eccosko med litt hæl som er både gode og pene. Det drar jo antrekket litt opp med fine sko, så det kan pynte på litt bare det. Må ikke være superhøye hæler. Dette er mine:

De var fine, ingling. Jeg hadde på meg et par gamle campersko med en liten kilehæl på fredag. Dessverre var det nok til å få vondt i slitasjegikt-tærne mine, men det er mulig disse har enda mindre hæl. Takk for tips!

Gammel 13-10-14, 10:09   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har også gått veldig mye i joggesko, men har det siste halve året kjøpt meg et par svarte med kilehæl fra Fly London og et par skoletter fra Wonders. Sistenevnte etter anbefaling her inne. Begge disse parene er gode nok til å bruke i klasserommet selv om de har hæl.

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne bruke litt hæl, altså, men det er ikke verdt smertene jeg får etterpå.

Gammel 13-10-14, 10:22   #14
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

De var fine, ingling. Jeg hadde på meg et par gamle campersko med en liten kilehæl på fredag. Dessverre var det nok til å få vondt i slitasjegikt-tærne mine, men det er mulig disse har enda mindre hæl. Takk for tips!

De funker greit for mine lett giktiske føtter, men det er vanskelig å vite såklart. I hvert fall betydelig bedre enn andre jeg har prøvd med litt hæl. Jeg tror de har andre som er mer flate men likevel fine, så verdt å sjekke ut.

Gammel 13-10-14, 10:22   #15
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne bruke litt hæl, altså, men det er ikke verdt smertene jeg får etterpå.

De har noen fra Wonders med nesten ikke hæl i det hele tatt som jeg også syntes var fine.

Gammel 13-10-14, 10:27   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par fra Green Comfort med samme lest som disse:

De er veldig behagelige og ekstremt myke inni, har en uvanlig god innersåle (men jeg veit jo ikke hva som vanligvis er skoproblemet hos deg, altså).

Kilehæler i samme merke:

Og helt flate - minner om Duck Feet:

Gammel 13-10-14, 11:02   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

De funker greit for mine lett giktiske føtter, men det er vanskelig å vite såklart. I hvert fall betydelig bedre enn andre jeg har prøvd med litt hæl. Jeg tror de har andre som er mer flate men likevel fine, så verdt å sjekke ut.

Det hender ganske ofte at den typen Eccosko blir litt smale for meg, men jeg skal sjekke ut.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De har noen fra Wonders med nesten ikke hæl i det hele tatt som jeg også syntes var fine.

Hvor selges Wonders, da?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har et par fra Green Comfort med samme lest som disse:

De er veldig behagelige og ekstremt myke inni, har en uvanlig god innersåle (men jeg veit jo ikke hva som vanligvis er skoproblemet hos deg, altså).

Kilehæler i samme merke:

Og helt flate - minner om Duck Feet:

Takk for tips!

Gammel 13-10-14, 11:04   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Wonders selges på Lille Vinkel sko. Se her:
https://lillevinkelsko.no/search/product/wonders

Jeg vet at en del av disse sikkert har for mye hæl for deg altså.

Gammel 13-10-14, 11:04   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg tror forresten at jeg ermer tilbøyelig til å bli en skjørtedame enn en kjoledame. Har noen tips til hvor jeg kan finne fine skjørt til hverdagsbruk? De må rekke sånn ca. til kneet og gjerne ha litt sånn A-form.

Gammel 13-10-14, 11:06   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg tror forresten at jeg ermer tilbøyelig til å bli en skjørtedame enn en kjoledame. Har noen tips til hvor jeg kan finne fine skjørt til hverdagsbruk? De må rekke sånn ca. til kneet og gjerne ha litt sånn A-form.

Gjorde et søk hos Zalando, men der var i grunnen resultatet nedslående:

http://www.zalando.no/a-line-skjort/__storrelse-38/?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.