Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-14, 18:02   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Fikk sms fra Telenor den 12, om at den inkluderte datatrafikken i abonnementet mitt var brukt opp. Har komplett M +, med 3 GB inkludert. Et par telefoner til Telenor senere, viser en logg hvor datatrafikken raser ut med ujevne mellomrom hele døgnet, alt i fra 7 på morgenen, til 4 på natta. Jeg kan ikke tidfeste bruken min, det kan være mye jeg er inne på, men 4 på natta sover jeg.
Omtrent samme mengde hver gang, som utmerker seg, rundt 17000 kB. Datagutta på jobb undrer seg på hva jeg driver med, da de mener dette er absurde mengder, og databruken min tatt i betraktning, lurer jeg selv. Jeg pleier ikke å være i nærheten av å bruke opp inkludert datatrafikk, så nå er jeg nysgjerrig.

Av forskjellige årsaker mistenker jeg en "spion"app/program, som har full oversikt over bruken min, og som rapporterer til en annen telefon ved å sende over data.

Men kan kanskje være greit å sjekke andre, forhåpentligvis mer naturlige årsaker før jeg lar paranoiaen ta helt overhånd.

Noen forslag på hvilke apper jeg kan ha (som jeg vet om), som kan bruke sånne mengder datatrafikk?

Hva burde jeg evt gjøre, utover å kjøpe ny telefon og nytt simkort??

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:05   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Spesielt med eksakt antall kB da.

Jeg ville ha "wipet" telefonen for å se om det kan stoppe datatrafikken. Alternativt slå av datatrafikk app for app først.

En gang mens jeg enda tenkte på datatrafikk hadde jeg en app som registrerte trafikken og hvilken app som genererte den. Husker ikke navnet, men det finnes.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:11   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Min telefon forteller meg utmerket godt hvilke apper som har brukt hvor mye datatrafikk helt av seg selv. Men jeg har android da. Gjør ikke iphone det altså? enda en av de tingene jeg bare ikke skjønner...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:25   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Gå på Innstillinger - mobilnett - mobildata. Der mener jeg du kan se og styre bruk.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:32   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Gå på Innstillinger, Mobildata og bla helt ned. Der lister den alle appene som bruker datatrafikk, samt hvor mye de har brukt; slå av alle, nullstill statistikken og så på en og en?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:36   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Hørtes ut som om du greit bør kunne se hvem som har brukt mye da?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:46   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hørtes ut som om du greit bør kunne se hvem som har brukt mye da?

Så da skjønner du det også.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:48   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Det er bare en del ting ved iphone som gjør at jeg ikke skjønner at noen velger den. liksom ting jeg anser som en selvfølge, som bare ikke er mulig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:55   #9
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Jeg hadde samme problem med min iPhone. Den takket for seg, og etter at jeg fikk ny telefon (med akkurat de samme appene) er problemet borte.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 19:33   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg hadde samme problem med min iPhone. Den takket for seg, og etter at jeg fikk ny telefon (med akkurat de samme appene) er problemet borte.

Jeg har levert inn telefonen på rep, og bruker en annen iphone nå, tapper like mye. Ingen av appene viser unormal trafikk som jeg kan se. Har googlet litt, og ser det er et kjent problem på iphone 5/5S, men skulle veldig gjerne visst om det er en skjult app som tapper.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 19:36   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.240
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Hva med å slå av mobildata når du ikke bruker det?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 20:49   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Det hadde jeg definitivt gjort da ja. Se om det hjelper, eller om du da tappes denne "potten" i det du slår det på igjen?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 20:53   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Har du på sikkerhetskopiering til iCloud?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 20:58   #14
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Har du på sikkerhetskopiering til iCloud?

Nei, og nå har jeg slettet hele iCloud på telefonen, etter tips på en annen nettside. Kan ikke skjønne at den står og tapper data, all den tid jeg aldri har brukt den, men forsøker det meste nå, dette synes jeg er ekstremt ubehagelig.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 21:02   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Jeg slår alltid av både wifi og 3g på natta for å spare batteri, og unngår at apper lever sitt eget liv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 21:10   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Og bakgrunnsoppdatering er av?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 21:13   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Men mobildata om natta?! Er du ikke på wifi hjemme?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 21:28   #18
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Men mobildata om natta?! Er du ikke på wifi hjemme?

Næh, sjelden, det har vært så mye trøbbel med telefonen min, så bruke wifi hjemme funker ikke. Rart egentlig, vi har 2 iphoner til i huset, og 4 ipader, som alle surfer greit på wifi, men ikke min telefon.

Gutta på jobb har instruert meg, så nå skal jeg la telefonen være som den er det neste døgnet, så skal jeg skru av bakgrunnsoppdateringer i morgen. Er bare Min Sky fra Telenor (som jeg ikke bruker), og Run Keeper som står på bakgrunnsoppdateringer, rart om noen av de skal tappe så mye data i tilfelle.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 21:49   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Spennende, spennende. Jeg har Android, men jeg fikk av instruksjoner i denne tråden til å gå inn og se. Jeg tror jeg bare har 1 GB og jammen har jeg ikke brukt 894! Nå blir det smalhans fremover.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 22:17   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Apper bruker data kontinuerlig og oppdaterer seg jo hele tiden hvis du ikke slår av den funksjonen.

Men 3GB er jo masse data så det må ligge noe mer bak. Jeg er ikke i nærheten av å bruke hele kvoten min.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no