|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bruker bedriften din Yammer?Ved flere anledninger de siste månedene har ansatte i bedriften globalt i forskjellige sammenhenger uavhengig av hverandre nevnt at vi kan "åpne en gruppe på Yammer". Jeg har nå registrert meg for å finne ut hva det er.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Jeg trodde at yammer var lokalt bare for mannen sin jobb.
![]() |
#3 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja, jeg bruker Yammer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja vi bruker Yammer i min bedrift. Jeg har nettopp "logget inn" der men skjønner ikke så mye av det ennå!
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja, vi har. Digert firma (over 100 000 ansatte), alle skal i teorien være på Yammer. De er ikke det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Mannen sitt firma er et konsulentfirma. Så de sitter over alle hauger. Yammer brukes som uformell chatte-kanal der de snakker om alt og ingenting. Litt for å holde bedriften sammen.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Nei, aldri hørt om det engang, før nå da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Nei. Vi testet det ut, sammen med en rekke andre tilbyere av samhandlingsmedia, men endte opp med noe annet.
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja, vi gjør visst det.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja, men det er en forholdsvis liten del av organisasjonen som er aktiv der. Vi har Lync til telefon og chat (snart rullet ut til alle) og egne samhandlingsrom, men jeg bruker Yammer som en intern Facebook for å reklamere for ting vi gjør i prosjektet mitt og skriver om konferanser jeg er på. Greit verktøy, men det drukner litt i mengden når vi har såpass mange løsninger.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Brukte det på min gamle jobb. Tok det i bruk der for ca 3 år siden. Det var en håndfull brukere, i forkant av utrulling av sharepoint.
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja, både på nåværende jobb og den forrige jobben. Den er bare tilgjengelig for registrerte brukere tilhørende en spesifikk bedrift, og det er ganske ok tilgangstyring der, så det ville jeg ikke vært bekymret for. Derimot krever det en del kompetanse om bruk av sosiale medier, grupper, tilgangsstyring etc. for å få det til å fungere optimalt.
![]() |
#13 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Begynte å bruke det i sommer tror jeg. Funker bra som et sosialt nettverk på jobb. Den mest aktuve gruppa er den som omtaler dagens utvalg av mat i kantina
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja, og jeg hater det.
![]() |
#15 |
fri
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Ja, vi har det også. Det er kun folk med vår jobb e-postadresse som har tilgang på "vår" Yammer. Det skjer ikke så veldig mye spennende der, det er egentlig mest ment som et supplemet i krisesituasjoner dersom vårt eget system går ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?
Samme her, kunne skrevet hvert ord.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Vi (it-/konsulentfirma med litt over 100 ansatte) har hatt det, men gikk i forrige uke over til Chatter isteden. Sistnevnte er integrert med Salesforce, det nye CRM-systemet vårt.
![]() |
![]() |
#19 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Nei. Men vi bruker noe lignende. Pandion heter det.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bruker bedriften din Yammer?Noen prøvde å få det til å ta av i den nest-nest-forrige jobben min, altså for noen år siden. Det tok aldri helt av.
![]() |
|
|