Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-14, 21:51   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Hola!

Har akkurat hatt en svenske fra Verisure på døra som vil selge alarm, og nå er jeg bare forvirret så trenger å høre andres erfaringer.

I mange år har jeg hatt Sector alarm. For ca to år siden kom Securitas (Verisure) og solgte meg deres alarm. Kort etter ringte Sector og tilbød meg 2 års gratis alarm, samt at de gratis demonterte Securitas sine greier og satte opp tilsvarende fra Sector - alt uten kostnad. Da gjorde jeg jo det.

Nå som de to årene med gratis alarm har (straks?) gått kommer altså Verisure på døra med kampanjepakke (som er rabattert, men slett ikke gratis).
Han sier for så vidt at hvis jeg er ute etter billigst pris er nok det Sector, men Verisure er bedre.

Såh - er det det? Hva er deres erfaringer?

(Sånn rent estetisk er jo Verisure en sikker vinner...)

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 21:58   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Kva er det som er betre, da? Det er jo vesentlig.

Me har sector alarm og er nøgde. Dei ringer når dei skal, me har ikkje hatt større episoder enno.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:02   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Bla at de via kameraene kan se om det er reell brann/innbrudd. De ringer en til to ganger til meg evt andre på lista, og hvis ikke det kan bekreftes at det er feilalarm eller hvis de feks ser røyk hopper de over leddet med vekter og tilkaller politi/brannmannskap straks.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:28   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har dårlig erfaring med Sector, men Verisure fungerer supert. Enkelt valg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:39   #5
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

TV2 hjelper deg testet jo disse selskapene tidligere i høst. Begge selskaper ringte uttallige ganger(man unnlot og svare som en del av testen) men det ble reagert på skuffende responstid/utrykkning hos de begge. Husker ikke hvilket som kom best ut men det lar seg vel Google.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:44   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har Verisure og er fornøyd.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 23:21   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har også Verisure og er veldig fornøyd.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 23:26   #8
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Godt fornøyd med verisure.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 23:47   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har Sector og er fornøyde.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 01:17   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har Verisure, og er svært fornøyd med det. Det var forskjeller i tilbudet, som gjorde at vi valgte det selskapet. Tror også det var noe med at vi hadde husdyr, som gjorde det vanskelig med andre selskaper. Utstyret var også bedre med Verisure, og den gang dette med app. Det har sikkert Sector også nå. Synes det er utrolig deilig å administrere alt fra mobilen ihvertfall.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:37   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Kor vanlig er det å ha alarm no til dags? Er det vanlig i rekkehus og blokkleiligheiter også, eller er det stortsett einebustader?
Eg bur i rekkehus i burettslag og ingen av mine naboar har alarm. Sector-selgeren er stadig på døra og masar. Etter at han dukka opp midt i Nytt på Nytt på ein fredags-kveld har eg bestemt meg for å boikotte Sector

Vi har eit system som ikkje er knytta opp mot eit selskap. Det er kun knytta opp mot våre mobiltelefonar. Når alarmen går ringer mobilen min og ein datastemme seier "Fire, Fire!" eller "Burglar, burglar!", alt ettersom kva for ein alarm som har gått. Så har vi web-kamera knytta opp mot ein app på mobilen, så eg kan gå inn på den appen og sjå om det er nokon i huset eller om det er brann/røyk. Som oftast er det eldstejenta som ikkje har rukke å skru av alarmen innan 30 sekund etter at ho kom heim.
Dette systemet er langt billigare enn Verisure og Sector, men er sjølvagt meir sårbart. Dersom eg er på ferie og plutselig blir oppringt med "Burglar, Burglar!"-melding går det jo for lang tid før eg får gjort noko med det. Eg kan ringe politiet dersom eg ser nokon på web-kamera-appen, men eg veit ikkje om dei faktisk gidd å rykke ut. Systemet er heller ikkje så avansert at eg kan ha det på om natta. Då vil alarmen gå dersom nokon går på do om natta.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:26   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi bor i rekkehus og har alarm, foreldrene mine bor i blokk og har også alarm (Verisure , de også).
Vi har skallsikring og kan derfor gå fritt i huset, er vel det som er mest vanlig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:32   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har ikke alarm. Sector var stadig på døra og maste, men sist sa jeg at jeg ikke var interessert fordi jeg ikke hadde så mange fine og dyre ting, og siden har jeg ikke sett dem.

Tror ikke mange av naboene har heller. Enebolig på bygda. Ganske enkelt å bryte seg inn, om man vil - vi har verandadør mot skogen, så ingen ser det hvis noen bestemmer seg for å knuse den.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:47   #14
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har Sector alarm. De kunne levere det jeg ønsket uten for mye dill, og var god på kundeservice den gang da. Vi glemmer jo bort alarmen av og til, og får testet den i ny og ne, i form av at den utløses. Men har ikke fått testet reell responstid om vi ikke svarer enda.
Vi har også app til den, slik at jeg ser når den kobles fra, eller jeg kan styre den selv.


Sist redigert av Dronningen : 22-10-14 kl 10:44.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:18   #15
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi har sector og er fornøyd med de!
Vi har også katter som kan bevege seg fritt selv om alamen er på og vi kan sette alarm på skallet om natta, slik at den ikke utløses om noen går på do, går i drømme osv..
Jeg har app på min telefon, og kan styre alarmen derfra, i tillegg har vi en panikk-knapp på fjernkontrollen (som vi alltid har på soverommet på natta), dersom det skulle være behov for det!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:46   #16
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi hadde Sector, siden de forrige eierne hadde det da de solgte, og var fornøyd en liten stund.
Men så opplevde vi at de sluttet å ringe da alarmen ble utløst, selv om den ikke ble utløst i ofte.

Vi valgte å si den opp, de hadde en god og lang oppsigelsestid og skulle komme etter den og hente stæsjet sitt.
Nå, flere år senere, er stæsjet fortsatt ikke hentet. (Godt jeg ikke holder pusten. )

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 14:38   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vi bor i rekkehus og flere av naboene har alarm.

Vi har ikke alarm pga verdiene. Vi har alarm fordi vi ikke ønsker å oppleve at noen bryter seg inn mens vi er her. Vi kjenner flere som har opplevd akkurat det, og en familie sliter fortsatt med traumer. Ting og tang kan for det meste erstattes, traumatiske opplevelser kan ikke gjøres om...

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 17:18   #18
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Vil dere si noe om appen til alarmen også? Jeg mistenker at appen til Verisure er mye bedre enn appen til Sector, men jeg kan jo ta skammelig feil...

Altså, hvilke funksjonaliteter har de forskjelligeappene?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 17:34   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Vil dere si noe om appen til alarmen også? Jeg mistenker at appen til Verisure er mye bedre enn appen til Sector, men jeg kan jo ta skammelig feil...

Altså, hvilke funksjonaliteter har de forskjelligeappene?

Verisure appen kan:

Slå på alarm og skallalarm
Slå på "smartplug" dvs stikkontakter som kan styres slik at man kan slå av og på lys og TV og sånt.
Lese av temperatur og fuktighet
Få meldinger om hvem som har slått av og på alarm. (Det er vel det jeg liker best, at moben min sier pling og så ser jeg at sønnen min har kommet hjem)

Det jeg ønsker meg med dette systemet er at det hadde vært mulighet for å legge vanndetektorer og løse temperaturdetektorer (røykvarslerne har temperatursensor) til systemet, som sa ifra om det kom vann på gulvet foran vaskemaskin og oppvaskmaskin for eksempel.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 18:07   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husalarm - Sector eller Verisure - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.


Vi har ikke alarm pga verdiene. Vi har alarm fordi vi ikke ønsker å oppleve at noen bryter seg inn mens vi er her. Vi kjenner flere som har opplevd akkurat det, og en familie sliter fortsatt med traumer. Ting og tang kan for det meste erstattes, traumatiske opplevelser kan ikke gjøres om...

Ser den. Vi har opplevd det - men det var heldigvis bare fulle fjortiser, så de klarte ikke å komme seg inn. Naboens rottweiler jagde de bort.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no