Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feirer dere Halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-14, 14:44   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvordan feirer dere Halloween?

Har vært mange Halloween- tråder, men jeg lurer på hva dere pleier å gjøre, hvor mye som gjøres utav dagen.

Vi har tidligere hatt naboungene på "fest". Men det er jo ikke rare greiene vi rekker. De kommer etter mørket. Vi har pyntet og serverer mat. Ikke lenge etterpå (og dørklokka ringer ofte mens de spiser) er det nesten rett ut og gå til det er innetid og alle uansett må hjem. Så godterispising blir hver for seg etterpå.

Eldstemann på 9 har i år ikke annet ønske enn å møte bestekompisen, kle seg ut og samle godteri. I år E det jo på en fredag, så da hadde selvsagt mulighetene for å gjøre mer ut av det vært større.

Vi pynter litt da.

Hva gjør dere? Spesifiser gjerne alder på barna, når dere starter og slutter.

Gammel 23-10-14, 14:50   #2
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan feirer dere Halloween?

Yngste (12 år) kler seg ut og går en tur i nabolaget sammen med ei venninne. Jeg tenner lys i ei lykt på trappa og deler ut godteri til unger som kommer innom. Det pleier ikke å være så veldig mange som ringer på (ikke så mange små barn i nabolaget lenger). Ingen pynting hos oss

Gammel 23-10-14, 14:55   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal ha en liten vennefest i år, første gang. Dermed skal vi pynte endel.

Gammel 23-10-14, 14:57   #4
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

For 2 og 3 år siden hadde vi liten halloween fest hjemme, med kaker og sånn, også delte vi ut snop.
I fjor var det halloweenfest på dagen på skolen.
I år bir det halloweenfest dagen før på skolen, for klassen til Storebror. Litja har kommet med ønsker om å ut å gå, og vi har en pågående diskusjon om akkurat det. Jeg har virkelig ikke bestemt meg om de skal få lov eller ikke enda.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 14:59   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi tenner lykter og setter ut på trappa.
I fem-tiden (noe senere i år, siden jeg jobber til fem) kommer kompisen til gutta (4) og så gjør vi oss klar til å gå ut. Vi kjører inn til min mor først og så tar vi turen i nabolaget her. Etterpå drar vi hjem her og spiser middag. (Ungene klarer ikke spise noe før vi går ut, de er for spente. )
Vi pynter litt i stuen også, med svart duk, litt forskjellig flaggermus osv.

Vi har en kjempeskål med godterier stående ved utgangsdøra, så det er litt å hente for alle som kommer.

Gammel 23-10-14, 15:01   #6
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minst mulig

Pyntar vanligvis ingenting. Jentene slår seg saman med nokre veninner, kler seg ut som hekser og samlar snop. Så et dei snopet enten her eller hos nokon andre medan dei ser film.
Og så har vi ei skål med snop i gangen til dei som kjem og ringer på. Ferdig arbeid!

No fekk eg nettopp ein SMS frå ei mor i klassen til mellomste med invitasjon til mini-Halloween fest for jentene i klassen, så då sender eg nok ho dit. Anar ikkje kva eldste har planar om endå. Minsten kan få kle seg ut her heime viss han vil og vere med å dele ut snop til dei som ringer på.

Gammel 23-10-14, 15:04   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har så små barn at de ikke har fanget opp Halloween, og treåringen hadde neppe hatt lyst til å gå og ringe på hos folk uansett. De oppdager vel fenomenet etterhvert. Enn så lenge har vi snop og åpner døren når det ringer på, og det er det. Jeg har ikke noe forhold til halloweenfeiring, vi drev jo ikke med slikt da jeg var ung. :knirk: Men jeg innser at det har kommet for å bli.

Gammel 23-10-14, 15:06   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi har full bursdagshelg denne helgen, så tar det litt roligere neste helg. Tenkte å gå ennrunde med gutta også se en litt skummel film med popcorn og godis etterpå.

Gammel 23-10-14, 15:08   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ja, tar litt Halloween-pynt liggende, men grunnet full renovering av stuen så ser den skummel nok ut som det er.

Gammel 23-10-14, 15:12   #10
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Tidligere; hjulskift for Andamannen, lykt på trappa og godteriskål innenfor satt ut av meg, samling av 2-3 nabobarn for litt pølsespising, liten runde i nabolaget og litt film/spising av godteri etterpå.

I år; jobbreise for yours truly, guttetur til utlandet for Andamann. Andungen går med nabogutten og to kompiser (med litt film og godterispising der etterpå), Knøtto går med en venninne/hennes foreldre som jeg spurte om kunne gå med henne den kvelden.

Egentlig minst mulig, altså. Og så synes jeg, som nevnt før, at dette dessverre har blitt enda en sosial arena som må håndteres. (Men hyggelig nok når det står på og all sosialisering og logistikk er løst.)

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 19:33   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg feirer ikke halloween på annen måte enn å lage den obligatoriske gresskarlykten. Eller, i år bor vi plutselig i et hus med unger i nabolaget, så da kommer vel også halloweengodteri inn i feiringen.

5-åringen er invitert på Halloween-fest (), men opplegget er visst bare mat og så gå ut og banke på dører sammen.

Jeg ble forundret over utvalget selv den lokale Kiwien hadde av Halloween-pynt, og innser at jeg begynner å bli akterutseilt..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 19:39   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Allehelgensfest i kirka. (det er ikkje i regi av hallo-venn, altså). Greit å sløkke fakkelen før han byrjar brenne

Gammel 23-10-14, 19:40   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen spesiell feiring. I fjor gikk mellomste rundt på runde. Vi hadde godteri klar, men ingen kom her vi bor.

Hvis eldstemann hadde ønsket å ha fest så hadde han kunnet få det. Da kunne jeg ha laget godteri som ser ut som avrevne fingre!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 19:56   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fest med barnas venner m/foreldre. Barna er i 1. og 4. klasse. Fest fra 1730 til 2000. Spiser mumiepølser først, ut og gå ca 18, tilbake ca 19 for kaker.

Gammel 23-10-14, 19:58   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke. Ett år hadde vi Halloween-tema på datteren sin bursdag, men utenom det har det vært vanlig dag hos oss. Jeg kjøper inn noe smågodt i tilfelle knask og knep på døren, men det kommer sjelden noen. I år har minsten tenkt å gå med en kompis, og da skal jeg grave frem en parykk og noe ansiktsmaling til ham.

Jeg ville gjerne blitt invitert på voksenfest til Halloween, altså. :hint, hint:

Gammel 23-10-14, 20:00   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

De går knask eller knep, men ellers er det ingen markering. I fjor var vi på et arrangement i forbindelse med halloween, men det var fryktelig dårlig gjennomført så det frister ikke til gjentagelse.

Gammel 23-10-14, 20:16   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært skikkelig anti i årevis men klarte ikke å stå imot lengre da eldstemann begynte å gå alene i mørket.
Har en lykt fra Nille og har kjøpt to sånne orange plastbokser med hank som de kan ha godteriet i.

I år skal eldstemann ha 2 kompiser på pizza og film. Mulig overnatting her. De skal muligens gå en liten godteri-tiggerunde.
Minsten skal på et arrangement i skolegården som blir arrangert av Vellet her.
Det kommer til å bli et opplegg for gutta i klassen/de som vil, at de etter dette arrangementet går en felles runde og sanker godteri og går til denne kompisen og spiser litt godteri sammen.

Gammel 23-10-14, 20:42   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Eldste er alltid på fest. Minste pleier å få besøk av en venn eller to, så lager vi litt gøy mat (grønn spaghetti eller noe), og går en runde i nabolaget. Mannen lager gresskar, og så henger jeg opp litt pynt på trappa.

I år skal vi på teater pga en misforståelse, så jeg har lovet ungene godis og skummel film hvis de orker når vi kommer hjem. Mannen skal ikke på teater, så han skal sitte hjemme og passe godteskålen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 20:48   #19
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skjærer ut gresskarlykter, også pynter vi middagsbordet med to blinkende gresskarlykter (som er helt grusomme, men ungene elsker dem. ) Setter fram ei godteriskål, ei heks som smekker til fingrene dine når du tar deg en bit, også leverer vi ut godteri til unger som ringer på.

Våre får ikke gå halloween - men er de ikke på aktiviteter den kvelden så har vi brukt å ta på oss refleksvester og hodelykt, gå oppi skogen og leke mørkgjemsel.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 22:49   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Våre er straks 6, 3 1/2 og 1 1/2. Vi gjør ikke så mye ut av Halloween. Vi skjærer gresskarlykt og har på trappen og stiller opp med godteri til de som ringer på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.