Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-14, 16:34   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Da jeg leste en kronikk i Aftenbladet om regjeringens ønske om å legge ned Den kulturelle spaserstokken fikk jeg nesten åndenød.
Den kulturelle spaserstokken har vært et kjærkomment innslag for mange eldre, både i og utenfor institusjon.
De har fått mulighet til å se profesjonelle kunstnere utøve sin kunstform, og jeg tenker at kunstnerisk stimuli er en viktig input i en eldres hverdag.
Ikke minst har disse kunstnerne fått vise seg frem til en gruppe som kanskje ikke er de som har hatt den største tilgjengeligheten til å se eller høre profesjonelle utøver.

Jeg forarges tresidig:
Først for de eldre som blir fratatt et viktig og fint tilbud.

Deretter på kunstnernes vegne. For det første mister de denne muligheten til å vise seg frem til denne gruppen mennesker. For de andre mener faktisk vår regjering at tilbudet de har gitt skal erstattes ved at helsepersonell skal stå for de kunsneriske innslagene, sitat fra kronikken
"Helt stille blir det jo likevel ikke på sykehjemmene. Lederen av Stortingets helse- og sosialkomité, Frps Kari Kjønnaas Kjos, kunne nemlig fortelle Aftenposten at: «Det er tid for å gå videre i jobben med å gjøre våre sykehjem bedre. Sang og musikk som en del av stell og pleie av eldre, utført av de ansatte.».


Sist, på vegne av helsepersonell.
Det ropes i media, både fra pasienter/brukere, pårørende, helsepersonell og andre om hvor dårlig det står til i eldreomsorgen, og oftest er det forklart i mangel på ressurser, enten faglige, økonomiske eller tidsmessige.
Artikler, intervjuer og rapporter kommer opp i fleng når man søker på nettet etter kvalitet i eldreomsorg, så å plukke ut noe ser jeg ikke mening med i dette innlegget.
Poenget her er at de faktisk mener at man skal bruke de knappe ressursene i eldreomsorgen på å gi et kulturtilbud til de eldre, et tilbud som har vært ivaretatt av profesjonelle utøvere til mange millioner kroner til nå.

Hva vil jeg med dette da? Jeg vet egentlig ikke, antakelig bare blåse ut over den ufattelig kjipe, usosiale og ignorante regjeringen vi har som mener at man skal sjalte og valte med ulike yrkesgruppers kompetanse, og der undergraving av en profesjon tydeligvis er helt ok.



Link til kronikken innlegget er skrevet ut fra.


http://www.aftenbladet.no/meninger/o...n-3544245.html

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 16:54   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg syns det er tragisk at regjeringen så konsekvent ønsker å ta fra de fattige og gi til de rike (men et demokratisk land får som kjent akkurat det styret det fortjener), men det med at sykepleiere forventes å synge vuggesanger for pasientene sine, det trodde jeg helt ærlig var en sak med utspring i 5080.no. Er det sant altså?

Og hvorfor, hvorfor, hvorfor har vi endt opp med en regjering av folk som ikke kan regne!!? På hvilken måte er det billigere å ha musikere til å underholde i en time, enn sykepleiere? Det er jo ikke som om musikere er en høytlønnsgruppe heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 16:57   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg er så enig med deg, Nextlife. I alt du skriver.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 16:58   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Også syns jeg det FrP-utsagnet vitner om en oppsiktsvekkende mangel på respekt for både musikere og helsepersonell. "Hvem som helst kan jo synge", og "Sykesøstre bør jo uansett tralle og synge litt mens de steller pasientene sine, for det er jo så hyggelig". :urk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 17:00   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Så enig med deg!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 17:17   #6
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Fullstendig enig, og jeg gremmes!

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 18:00   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg syns regjeringen er herlig ærlige: dette er politikken deres, og den går faktisk målbart ut over svake grupper. Håper dypt og inderlig at folk tenker seg om en gang til før de stemmer på disse partiene i framtida, og meningsmålingene til FrP kan tyde på at det faktisk kan bli en endring til kommunevalget. Når det er så vanvittig allerede etter første statsbudsjett kan man kanskje til og med håpe på at Venstre og KrF blir med på et regjeringsskifte før det er gått fire år?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 18:06   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Det er tragisk, og det er hakkandes feil, på så mange plan at en ikke helt veit hvor en skal begynne å sparke, om den kulturelle spaserstokken blir kutta.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 18:18   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg synes Ingrid Gjessing Linhave traff spikeren godt på hodet i Nytt på nytt i går.


Respekt er iallfall ikke et ord som sittende regjering forholder seg nevneverdig til.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 18:31   #10
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Det er så bort i natta, at det er vanskelig å tro at de mener det. Kanskje de bare går høyt ut, for at vi skal bli fornøyd med et kutt i budsjettet til "Den kulturelle spaserstokken" i stedet.

Og, som Teo sier, det er underlig at de foreslår at mennesker med spesialkompetanse innen pleie og omsorg, skal ta av sin verdifulle tid til å synge og spille.

Folk slutter ikke å være folk når de blir gamle og pleietrengende. Hvis de likte jazz eller rock eller opera før, så blir de ikke plutselig vilt begeistret over konsert med folk som kan tre grep på gitaren og synger "Alle duene" med lett skjelvende røst.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 18:35   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Åh, nå kom jeg på den mest rørende "konserten" jeg har vært på noen gang. I 91-årsfesten til gamleonkelen min dro han frem banjoen og jamma med kompisene sine utpå kvelden. Helt fantastisk å oppleve. Bra spilte de også, selv om storhetstiden vel på sett og vis kunne sies å være over.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 20:30   #12
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Takk for kommentarer og videre innspill her, det er uendelig godt å se at flere reagerer på samme måte som meg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 21:11   #13
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg er helt enig med deg. Satsningene på velferdsteknologi og hverdagsrehabilitering er også på vei ut sammen med flere forebyggende tiltak. Med tanke på mangelen på helsearbeidere i fremtiden så må tjenesteinnovasjon og rendyrking av fagene stå i fokus. For å gjøre det enda verre så kuttes støtten til frivilligheten også. De er vi helt avhengig av i fremtiden. Eldreomsorg uten hjelp fra de frivillige organisasjonene vil jeg ikke engang tenke på.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 23:01   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg er faktisk het rystet over dette - og uttalelsene til Kjøs. Vi har et stort og alvorlig rekrutterings- og av og til forsvarlighetsproblem ute i disse tjenestene. Jeg er helt enig med deg i betraktningene dine overfor både de gamle, kunstnerne og de ansatte ute i tjenestene.

Forresten har fløytelæreren til pøbelprinsessen vært i mediene ved flere anledninger i forbindelse med denne saken, hun er nemlig ute på kulturelle spaserTokkoppdrag flere ganger hver uke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 23:11   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er faktisk het rystet over dette - og uttalelsene til Kjøs. Vi har et stort og alvorlig rekrutterings- og av og til forsvarlighetsproblem ute i disse tjenestene. Jeg er helt enig med deg i betraktningene dine overfor både de gamle, kunstnerne og de ansatte ute i tjenestene.

Forresten har fløytelæreren til pøbelprinsessen vært i mediene ved flere anledninger i forbindelse med denne saken, hun er nemlig ute på kulturelle spaserTokkoppdrag flere ganger hver uke.

Jeg er spesielt glad for at akkurat du er rystet, Pøbelsara.

Jeg håper virkelig at organisasjonene bak både helsepersonell, kunstnere og pasienter/brukere tar tak i denne saken og roper høy i protest mot det denne regjeringen nå er i ferd med å gjøre.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 23:13   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

En ting er å si rett ut at kultur til eldre er utenfor det man ønsker å prioritere. Men å prøve å rettferdiggjøre det med at de ansatte skal fylle denne rollen er helt vanvittig. Jeg er usikker på om det er mest komisk eller tragisk eller provoserende, men uansett er det så virkelighetsfjernt og dumt at jeg mangler ord. Joda, jeg synger på jobb jeg også, for å distrahere unger. Men jeg tror ikke jeg skal bruke arbeidstid på å leke sykehusklovn. Liksom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 23:18   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En ting er å si rett ut at kultur til eldre er utenfor det man ønsker å prioritere. Men å prøve å rettferdiggjøre det med at de ansatte skal fylle denne rollen er helt vanvittig. Jeg er usikker på om det er mest komisk eller tragisk eller provoserende, men uansett er det så virkelighetsfjernt og dumt at jeg mangler ord. Joda, jeg synger på jobb jeg også, for å distrahere unger. Men jeg tror ikke jeg skal bruke arbeidstid på å leke sykehusklovn. Liksom.

Ja, ikke sant?
I institusjonshverdagen må mye tas på sparket, og man kan gjerne både synge og spille skuespill, men å legge opp til at helsepersonell skal være kultur/kunstformidlere er en helt annen sak.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 23:29   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg syns Sven Egil Omdal sier det bra.
http://www.aftenbladet.no/meninger/o...eGc6k.facebook

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 23:29   #19
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Jeg har også lurt på om forslagene regjeringen kommer med er toppet slik at de har noe å forhandle med og "gi" og etter forhandlinger havner på nivået de egentlig vil, både innenfor velferd og kultur. Men det har muligens blitt mer motstand og reaksjoner enn de hadde forestilt seg? De bommet også på motstanden ifm. reservasjonsretten, så vi vet jo at de har evne til å feilberegne reaksjoner.
Jeg tror de har undervurdert effekten av fjerning av arveavgift og foreslått skattelette for de som har mest, sammen med kuttene som rammer de svakeste, og jeg håper disse forslagene kommer til å slå hardt tilbake på regjeringspartiene.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 23:30   #20
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå tar vi frem den rosa sangen i eldreomsorgen, dere

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns Sven Egil Omdal sier det bra.
http://www.aftenbladet.no/meninger/o...eGc6k.facebook

Jepp, det innlegget ligger i HI, og var utgangspunktet for at jeg tiltet litt her.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no