Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger oppskrift på kjempegod glutenfri kake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-07, 18:56   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Utrop

Trenger oppskrift på kjempegod glutenfri kake

Leste nettopp i et matblad jeg hadde, en oppskrift på en kokoskake uten hvetemel - den så kjempegod ut - men bladet er borte!!

Får besøk i morgen av bl.a en som ikke tåler hvetemel - noen som har en oppskrift på en god kake? Jeg skal ikke bruke Toro-poser (vet at de er uten hvetemel), men vli jo såklart imponere LITT.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 19:03   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger oppskrift på kjempegod glutenfri kake

Jeg får vel svare meg selv, i tilfelle jeg ikke får andre svar.
Fant en oppskrift her, på glutenfri kokoskake - den ser jo kjempegod ut!

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift22912.asp

Gammel 27-05-07, 19:03   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det den med svisker og eggekrem?

Gammel 27-05-07, 19:08   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne skryte av den glutenfrie brownieskaken HP laget it går. Den var himmelsk! (Ligger i Brownies-oppskrift-tråden.)

Gammel 27-05-07, 19:23   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne sjokolade-nøttekaka er superdupergod. Litt arbeid, men absolutt verdt det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 19:25   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg får vel svare meg selv, i tilfelle jeg ikke får andre svar.
Fant en oppskrift her, på glutenfri kokoskake - den ser jo kjempegod ut!

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift22912.asp

Den ser veldig god ut. Noen av dere smarte damer som vet hvordan man lager melkefri krem på den?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 19:25   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Denne er jo også glutenfri, er den ikke? Jeg laget den med Menkomel Whippingcreme, som kan spises av de som har cøliaki.

Sjokoladepavlova, opprinnelig fra Nigella, er annerledes, enkel og veldig god. Et pluss er at den ikke inneholder mel eller sjokolade (nøtter) så den er bra for allergikere. Min nøtteallergiske venninne mener dette er det nærmeste sjokoladehimmelen hun kan komme. Nydelig lett sommerkake.

TIl Pavlovaen:

6 eggehviter
300 g melis
1 ts balsamicoeddik
3 ss siktet kakao

Til fyllet:

4 dl kremfløte
(friske) bær (bringebær er best)

Forvarm ovnen til 180 grader

Pisk eggehvitene stive, og pisk så inn melis, en ss om gangen, til du får en blank jevn masse. Sikt inn kakao og eddik og skjær det inn til alt er blandet. Tegn en sirkel, ca 23 cm, på et pakepapir. Legg marengsmassen i sirkelen.
Sett kaken i ovnen og skru varmen ned til 150 grader. Stekes i 1 t 15 min. Den skal være sprø i kantene og litt bløt inni når den er ferdig. Skru av ovnen, åpne ovnsdøra og la den stå der til den er avkjølt.

Pynt: pisk fløte til krem og ha over kaken. (smak evt til med sukker/vanilje). Legg bær over kremen.

Gammel 27-05-07, 19:32   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Den ser veldig god ut. Noen av dere smarte damer som vet hvordan man lager melkefri krem på den?

Kanskje du kan bruke melkefritt-smør, melis og vispet eggeplomme? (Det gjør jeg ofte i sjokoladekremglasurene (eller bruker havrefløte, men det kan jeg ikke se at kan anvendes her.)

Gammel 28-05-07, 00:00   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Takk for tips!

Jeg er veldig glad i kokos, så det ble kokos-mandelkaken som jeg linket til.
Det var morsomt å lage den, og jeg tror den blir knallgod!
Har nettopp revet skall av en lime over den deilige ostekremen!

Men den fikk bare terningkast 3 i stemme på oppskriftsiden.
Jaja, får kaste en terning i morgen kveld, også får vi håpe den faller i smak hos mannen som ikke tåler hvetemel og de andre besøkende!

Gammel 28-05-07, 19:51   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Er det den med svisker og eggekrem?

Jeg fikk faktisk høre om akkurat den idag, at det var favorittkaken til gjestene!

Men kokoskaken jeg lagde falt virkelig i smak, også hos meg - sprekkeferdig og fornøyd - med fortsatt sug etter mer! Serverte med et par limeskiver til pynt (+ revet limeskall), og rørte jordbær ved siden av. Det var forfriskende til.

Kaken kan absolutt anbefales!

Gammel 28-05-07, 19:52   #11
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg fikk faktisk høre om akkurat den idag, at det var favorittkaken til gjestene!

Men kokoskaken jeg lagde falt virkelig i smak, også hos meg - sprekkeferdig og fornøyd - med fortsatt sug etter mer! Serverte med et par limeskiver til pynt (+ revet limeskall), og rørte jordbær ved siden av. Det var forfriskende til.

Kaken kan absolutt anbefales!

Har bare bakt den en gang, men smakt den flere ganger.

Gammel 03-01-10, 11:26   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Tar gjerne oppskriften, hvis du har den!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.