Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Netflix eller noe annet?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-14, 22:10   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Netflix eller noe annet?

Jah, hva anbefaler dere?
Har bare erfaring med Amazon Prime, jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 22:13   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Vi har Netflix og Viaplay. Jeg liker Netflix best. Fordelen med Viaplay er at barna kan laste ned, før vi skal på hyttetur, f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 22:44   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Vi har Netflix. Fornøyd. Hadde HBO en stund, men den kunne man ikke bruke med airplay (tror det er endret nå?).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 22:47   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har Netflix. Fornøyd. Hadde HBO en stund, men den kunne man ikke bruke med airplay (tror det er endret nå?).

Airplay? Jeg vet ingenting om dette altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 22:49   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Airplay? Jeg vet ingenting om dette altså.

Apple tv. Så man kan strømme fra telefon/iPad til tv'en. Jeg liker ikke å se tv/film på liten skjerm.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 04:00   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Jeg har netflix og er forsåvidt fornøyd med det. Nå har vi også en prøvemnd på viaplay, og det jeg liker med det er muligheten for å laste med.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 06:39   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

FØlger med.

Vi har hatt netflix lenge nå, og sett mange filmer og serier... desverre så slettet de plutselig mange - vi var midt i "Ally Mcbeal" blandt annet...

Mulig vi skal se oss etter noe nytt nå, fordi jeg ikke synes det kommer så mye nytt og spennende...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 06:57   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Vi er veldig fornøyd med Netflix. De har også et svært bra utvalg i barnefilm. Vi hadde HBO Nordic en periode, men sa det opp på grunn av de oppsiktsvekkende dårlige tekniske løsningene deres.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 08:49   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Vi har hatt både netflix, hbo og viaplay. Jeg er mest fornøyd med netflix, og har stoppet abonnementene på de to andre. HBO blåser jeg nok liv i igjen, når det kommer serier på nyåret som jeg må se, men jeg har selektiv bruk av HBO. Viaplay har vel nyere filmer enn netflix, og man kan laste ned ganske mange. Det er også enkelt å leie via viaplay. Men jeg syns utvalget er for dårlig. Netflix har mye! Og de har den beste tekniske løsningen for brukeren. Enkelt-penkelt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 09:26   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Vi har Netflix. Skulle bare ha den gratis prøvemåneden i første omgang, men det blei så mye brukt at vi fortsatte abonnementet. Jeg liker særlig godt at det er lett å bruke og at man kan velge kun barnefilmutvalg, for det gjør det lett og trygt for ungene å ordne uten hjelp. Både treåringen og fireåringen finner fint fram sjøl, og jeg er aldri redd for at de skal komme over ting de ikke bør se. Både de og jeg ser mest serier, men det blir en og annen film innimellom også.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 11:15   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Jeg har ingen epleprodukter så tjenester der det er et must utgår. Hvor mye koster de forskjellige da?
Amazon Prime betalte jeg £40 for i år, men nå har prisen gått opp til £70 eller noe og det syns jeg ikke det er verdt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 11:16   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Apple tv. Så man kan strømme fra telefon/iPad til tv'en. Jeg liker ikke å se tv/film på liten skjerm.

Aha. Jeg kobler bare den bærbare til tven med hdmi kabel så det er ikke noe problem.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 11:29   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har ingen epleprodukter så tjenester der det er et must utgår. Hvor mye koster de forskjellige da?
Amazon Prime betalte jeg £40 for i år, men nå har prisen gått opp til £70 eller noe og det syns jeg ikke det er verdt.

Du må ikke ha epleprodukt til Netflix, det virker på alt. PC/mobil/nettbrett/smart-tv osv. Jeg tror det koster 79 kr i mnd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 12:16   #14
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har ingen epleprodukter så tjenester der det er et must utgår. Hvor mye koster de forskjellige da?
Amazon Prime betalte jeg £40 for i år, men nå har prisen gått opp til £70 eller noe og det syns jeg ikke det er verdt.

Tror vi betaler 79 pr måned for Netflix, det er blitt brukt mye hos oss så føles helt greit Vi har appleTV - fint å kunne se på TVen, samt mini ser på ipad også, og mac når vi er på tur

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 12:27   #15
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Netflix er supert, mye morsomt å utforske der. Spesielt hvis man har tilgang til den amerikanske versjonen.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 12:31   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi er veldig fornøyd med Netflix. De har også et svært bra utvalg i barnefilm. Vi hadde HBO Nordic en periode, men sa det opp på grunn av de oppsiktsvekkende dårlige tekniske løsningene deres.

Jeg også. HBO funker ekstremt dårlig både på laptopen og på smart-tven til kjæresten. I tillegg er jo selve betjeningen helt tallentløst.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vi har Netflix. Skulle bare ha den gratis prøvemåneden i første omgang, men det blei så mye brukt at vi fortsatte abonnementet. Jeg liker særlig godt at det er lett å bruke og at man kan velge kun barnefilmutvalg, for det gjør det lett og trygt for ungene å ordne uten hjelp. Både treåringen og fireåringen finner fint fram sjøl, og jeg er aldri redd for at de skal komme over ting de ikke bør se. Både de og jeg ser mest serier, men det blir en og annen film innimellom også.

Jeg liker også at Netflix har Kids, men jeg skulle ønske løsningen for å aldersgradere var bedre. Jeg tenkte 4-åringen kunne få se ting som er godkjent for under 7 år, men problemet er at alt med høyere aldersgrense fortsatt er der, han får bare ikke startet det. Det kommer en popup-boks med en beskjed han ikke kan lese, og så må jeg hjelpe til likevel.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:27   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Fabelastisk, her.

Netflix er supert, mye morsomt å utforske der. Spesielt hvis man har tilgang til den amerikanske versjonen.

Ser ut som om Netflix er tingen altså. Det vil koste meg det samme som Prime, men jeg vil tro utvalget er bedre. Amazon har ikke akkurat imponert så langt. Får jo gratis Next Day Delivery på en del ting, men det er ikke akkurat noe jeg har veldig bruk for.

Fant ut hvordan man får tilgang til den amerikanske versjonen, men det er vel ikke helt lovlig akkurat ...

Må man betale lisens forresten?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:29   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ser ut som om Netflix er tingen altså. Det vil koste meg det samme som Prime, men jeg vil tro utvalget er bedre. Amazon har ikke akkurat imponert så langt. Får jo gratis Next Day Delivery på en del ting, men det er ikke akkurat noe jeg har veldig bruk for.

Fant ut hvordan man får tilgang til den amerikanske versjonen, men det er vel ikke helt lovlig akkurat ...

Må man betale lisens forresten?

Det må man ikke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 21:29   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix eller noe annet?

Vi har hbo, og det er ikke spesielt festlig siden det ikke finnes hbo-app til tvn. Vi må da streame fra ipad til apple-tv. Og siden jeg ikke har noen ipad, så er jeg avhengig av at det finnes en tilgjengelig i huset.

Skal teste ut Netflix nå, bare vi får litt mer fritid. Der er det app på tvn

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no