|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tromling av klærJeg har en greie med at jeg ikke tromler klær, kun håndklær og undertøy. Men nå har jeg ny fancy tørketormmel, OG dårlig tørk i kjelleren.
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromling av klærJeg trommer til ungene. De vokser så fort ut av det uansett.
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Tromling av klærJeg har alltid tromlet det meste av ungenes hverdagsklær, ikke noe problem så lenge du har en elektronisk trommel som ikke går og går i det uendelige og overtørker tøyet. Det er da det krymper og blir slitt, tror jeg. (Hadde en sånn i 1986), |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Tromling av klærDen stopper når det er ferdig. Og gjør virkelig det også, oppdaget jeg i dag da jeg tromlet utetøy.
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler alt, med unntak av tøy jeg vet krymper mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Tromling av klærOm vaskelappen sier klærne tåler tromming, så tromler jeg! Jeg ser at noen klær, f.eks fra hm blir litt slaskete, mens klær fra molo etc tåler det veldig godt. Jeg elsker trommelen min!
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Tromling av klærKlart det går. Jeg tromler alt utenom ull og finvask. Det finnes jo ulike programmer også på de fleste tromler. Merker ikke krymping på hverken våre eller barnas klær.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tromling av klærTromler ikke barnetøy. Synes det krymper.
![]() |
#11 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler alt som kan tromles. Har ny trommel, ingenting kryper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler alt som kan tromles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler ikke ull. Ei heller tøy som er tydelig merket at det ikke kan tromles. Alt annet går i trommelen.
![]() |
#14 |
Off the map.
|
![]() Sv: Tromling av klærJeg gjør som du har gjort, Serafin. Tromler håndklær og undertøy. Og sengetøy får også en liten runde (de blir krøllete om de tørker helt ferdig, men jeg henger de opp når de bare er litt fuktig.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Tromling av klærJeg tromler alt til ungene, unntatt ull og finklær. Ikke opplevd krymping, og livet er rett og slett for kort til å stå å henge opp en million plagg i uka.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler alt unntatt ull, finvask og dyre olabukser.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler det meste. Men ikke mine jeans, bluser eller pene topper. Ikke mannens penskjorter eller pengensere. Klærne blir fortere slitt. Spesielt jeans. Men ungenes klær og håndklær, samt underøy og sokker tromles.
![]() |
#18 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler litt på sommeren, og mer på vinteren. Vi er sju mennesker, og jeg rekker ikke med all tørken hvis jeg må henge opp alt. Jeg tromler stort sett ikke mine og mannens klær, og ungenes bukser, joggebukser er unntaket. Klærne blir så krøllete i trommelen, og særlig buksene blir stygge da synes jeg.
![]() |
#19 |
Klar
|
![]() Sv: Tromling av klærJeg tromler mer og mer. Både vaskemaskin og tørketrommel har strykeprogram hos oss, dvs programmer som skal begrense krøllingen mest mulig. Det bruker jeg på ungenes gensere og bukser og mine singletter og sånn. Skjorter og pene topper henges fortsatt opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Tromling av klærNå har jeg tromlet mye av barnas klær de siste ukene, og jeg ser faktisk ikke forskjell på klærne, og det letter jo jobben min veldig!
![]() |
![]() |
|
|