|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Los Angeles på én dagJeg skal på en konferanse rett utenfor Los Angeles som avsluttes en torsdag kveld. Flyet hjem går fredag kveld kl 21. Jeg har altså fredagen på meg til å oppleve Los Angeles, minus tiden det vil ta å komme seg inn til byen fra hotellet, og så må jeg muligens være på flyplassen tre-fire timer før avgang for å svare på en mengde idiotiske sikkerhetsspørsmål? (Jeg har ikke vært i USA på mange år bortsett fra en mellomlanding, og da var sikkerhetsopplegget før avgang fra Paris helt tullete.) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Los Angeles på én dagHvilken side av byen er konferansen? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fluctuat nec mergitur
Sv: Los Angeles på én dagSør for LA, Huntington Beach. I januar. Sist redigert av Mistral : 07-11-14 kl 11:41. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Los Angeles på én dagJeg ville brukt dagen i Santa Monica - gått tur langs stranda i retning mot Venice Beach, sett Santa Monica Pier og shoppet/spist i Santa Monica. Evt blitt med på guidet busstur i Beverly Hills/Hollywood (vi var med på en tur som tre-fire timer).
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Los Angeles på én dag
I januar kan du være heldig eller uheldig. Jeg hadde valgt å bruke tid på stranda ved bra vær. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Los Angeles på én dagLei sykkel i Santa monica, og sykle langs stranden til Venice beach. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Los Angeles på én dagI følge google maps så tar det 1 time å kjøre fra Huntington Beach til Santa Monica (og dermed sikkert vesentlig lengre tid å reise kollektivt).
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Los Angeles på én dagVenice er pent og hyggelig (man kan gå langs kanalene), og Venice Beach er kult å rusle langs. Santa Monica er også hyggelig og har ordentlig gågate i tillegg til piren på Santa Monica Beach. Jeg ville absolutt besøkt Hollywood når man først er der.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Los Angeles på én dag
Kommer an på om kollektivt betyr bane eller buss. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Los Angeles på én dagJeg tror ikke jeg ville lagt opp til noe som innebar for mye transport. Jeg tror jeg ville brukt tiden i Santa Monica, det var et ordentlig koselig sted og man får tiden til å gå uavhengig om det er strandvær eller ei.
|
|
|
#11 |
|
Fluctuat nec mergitur
Sv: Los Angeles på én dagTakk for tips! Det høres ut som om Santa Monica er stedet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Los Angeles på én dagDu finner sikkert et drop-in gym/treningssenter i Santa Monica hvor du kan dusje for en billig penge. Om du finner noe på nett kan du kanksje sende Mail og spørre om mulighet for å sette igjen baggasje også mens du er ute? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fluctuat nec mergitur
Sv: Los Angeles på én dagDet skal jeg gjøre, god idé! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Los Angeles på én dagSanta Monica! Gått langs stranden fra venice og opp. Mye å se på, litt butikker. Tok ca 1 time mener jeg. Går du videre 100 m langs stranden forbi piren i retning santa Barbara, og så 2 kvartalet opp, er det fint shoppingstrøk med kjøpesenter og gågate med butikker. Og en ølbar med smaksprøver.
|
![]() |
|
|