Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lasik-operasjon tirsdag morgen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 16:13   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Lasik-operasjon tirsdag morgen ...

Hei - etter å ha fundert i noen år på å operere bort nærsyntheten min - bråbestemte jeg meg 17. mai og fikk forundersøkelse dagen etter og selve operasjonen allerede i morgen.

Sitter her med rettebunkene mine, for det er jo innspurt som lærer nå, og lurer på hvor godt jeg ser i morgen ettermiddag? Eller i dagene som kommer?

Er det noen som vet noe om hvor raskt jeg kan sitte krumbøyd over bunkene igjen? Eller ligninga som skal inn torsdag kveld...

(Forresten merker jeg at jeg begynner å bli litt sånn smånervøs også...).

  Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 16:51   #2
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Ikke noe å grue seg for. Det er smertefritt og overraskende lite ekkelt. Jeg greide ikke helt å fokusere på pc'en dagen etter menn etter to dager kjørte jeg 15 mil i bil og synet var så godt som normalt. Vær bare litt obs på at øynene er litt såre og trenger å dryppes ofte den første tiden. Når man skjærer løs "flappen" i linsen så kuttes også nervene som kontrollerer tårebalansen. Men det ble veldig raskt normalt igjen syntes jeg.
Gratulerer med en god beslutning - livet som linse-/brilleløs er bare helt fantastisk ... kan heller ikke beskrive for deilig det er å kunne se klokkeradioen om natten. Jeg syntes til og med at jeg har fått bedre fargesyn.

Du får noen "morropiller" før inngrepet for å roe deg litt ned. Jeg var hyper nervøs og jeg ser nå at det var helt uten grunn.

Gleder meg til å høre hvordan ditt nye liv blir.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 16:58   #3
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Jeg er selv veldig nærsynt (-6 i linser) men tør ikke ta operasjonen. Skal følge med, hva du syntes !

Hva kommer det hele til å koste ?

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 17:18   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Jeg kunne se fjernsynsskjermen samme kveld, men det var ganske grusete. Jeg tror jeg så helt klart dagen etter og var på jobb som vanlig. Lyssky og tørrøyd og sminkeløs.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 17:29   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Å jeg har også lyst på en sånn operasjon! Men det var de penga, da.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 17:32   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Du får noen "morropiller" før inngrepet for å roe deg litt ned. Jeg var hyper nervøs og jeg ser nå at det var helt uten grunn.

.

Det tror jeg varierer fra sted til sted. Jeg fikk ikke det, og hadde heller ikke behov for det.

Jeg var utrolig lyssky den første tiden, den første dagen var det for lyst med øynene lukket under solbriller, inne i en tunnel.

Jeg er fortsatt tørr i øynene, 2 år etter operasjonen, men det var virkelig verdt det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 18:42   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Lykke til med operasjon

Det går nok bra. Jeg har operert øynene. Skulle også opereres med LASIK men endte opp med en type operasjon på venstre øye (PRK) og en annen på høyre øye (permanent linse). Det er absolutt vert det. Følelsen av å våkne om morgenen og slippe å famle etter brillene er stor. Nå hadde jeg et ganske dårlig syn -5,5 og -5 i linsestyrke og veldig stor skjevhet på hornhinnene. Så uten briller/linser så jeg ikke mye. Det er deilig å slippe å styre med linser

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:29   #8
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Jeg fikk heller ingen lykkepiller, bare bedøvende dråper på øynene. Vet ikke hva innholdet var, men jeg ble usigelig trøtt på kvelden. Jeg hadde fått beskjed om å være våken x antall timer etter inngrepet (kan det skyldes at såret skal få luft?), men jeg følte meg omtrent som Donald når han må bruke fyrstikker for å holde øyenlokkene oppe.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror jeg så helt klart dagen etter og var på jobb som vanlig. Lyssky og tørrøyd og sminkeløs.

Jepp, grusomt.

Lykke til i morgen, TBM! Jeg håper du kommer til å bli like fornøyd som jeg har vært.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:44   #9
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Lykke til!
Jeg gjorde det for 7 år siden,og er strålende fornøyd.
Så normalt dagen etter jeg.

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 22:29   #10
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Til dere som spør om pris - tror det vil koste meg ca 30 000 for begge øynene.

Håper ikke jeg må "bytte" fra Lasik til PRK - for PRK-metoden kan jeg ikke bruke før sommeren... Skal jo bade hver dag på Islandsferien om noen uker...

Men det ordner seg nok! Skal si fra hvordan det går.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 22:49   #11
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Jeg mener å huske at øynene helst skulle være igjen noen timer etter inngrepet. Jeg tok iallefall mer eller mindre natten.

Jeg fikk også såkalte "moropiller", men synes ikke de hjalp i det hele tatt.

Dagen etter så jeg kjempebra. Droppet sminke noen dager og brukte mye solbriller.

Gled deg til en lettere tilværelse, det er så deilig å se bra.
Lykke til!

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 22:54   #12
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Gratulerer med beslutningen! Jeg har også fått øynene operert (dessverre ikke med Lasik, så det var så langt fra smertefritt), og det er virkelig et annet liv.
Lykke til i morgen!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 23:39   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Lykke til!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 23:46   #14
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Lykke til, jeg vurderer det samme selv.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 16:40   #15
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen...

Hvordan gikk det i dag, TBM?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:27   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen ...

Ikke for å ødelegge morroa, men en jeg kjenner fikk skikkelige problemer etter en slik operasjon. Han opererte før jul og har enda ikke fått synet skikkelig tilbake etter operasjonen.

Han lå strekk ut med sorte briller og var blind i en uke etter inngrepet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:30   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen ...

Jeg håper inngrepet gikk smertefritt og greit i dag, og at du snart ser som en ørn!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:41   #18
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen ...

Jeg ser allerede som en ørn!

Det gikk virkelig over all forventning, det var ingen smerter og alt gikk superbra!

Lå igjen på "klinikken" i nærmere 2 og en halv time, fordi jeg skulle helst ha øynene lukket i tre timer etterpå. Siden jeg skulle ta toget hjem, fant vi ut at jeg heller kunne ligge der litt ekstra. På toget hjem satt jeg med øynene mest mulig igjen - så for "dårlig" til å orke å lese avisen.

Vel hjemme var bare storesøster tilstede, minstemann ble hentet i barnehagen av en nabo og kom hjem helt klar for legging. Jeg har sovet og sovet, og de siste par timene har jeg ligget på sofaen og sett på TV. Merker at øynene er litt "hovne" på en måte, men drypper jevnlig og hviler litt innimellom ved å lukke de.

Jeg er virkelig kjempefornøyd og storgleder meg til et liv uten briller.

Jeg var klar over at det kunne bli komplikasjoner (og det kan det fremdeles bli om jeg ikke er forsiktig den første uka) men prosenten er så liten så det tok jeg sjansen på.

(Dessuten hadde jeg hatt nok uflaks i dag før operasjonen - fikk beskjed om at jeg får opp fem elever i muntlig 12. juni. Og det - i tillegg at jeg (den ferskeste læreren på hele skolen) har blitt utpekt til ekstern sensor på en annen skole noen dager etter der igjen - passer dårlig inn i min timeplan... Men - det er bare å stå på!)

  Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:52   #19
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen ...

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

(Dessuten hadde jeg hatt nok uflaks i dag før operasjonen - fikk beskjed om at jeg får opp fem elever i muntlig 12. juni. Og det - i tillegg at jeg (den ferskeste læreren på hele skolen) har blitt utpekt til ekstern sensor på en annen skole noen dager etter der igjen - passer dårlig inn i min timeplan... Men - det er bare å stå på!)

Dûh. Jeg skal ha 16 elever opp til skriftlig på fredag, og siden min kollega som også har fått opp elever har et sykt barn, må jeg holde repetisjonsøkt for hele gruppen. Vi får set, om jeg får opp noen i muntlig...

Flott, at operasjonen gikk så bra ! Begynner å få mere og mere lyst til en sådan selv.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 08:55   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lasik-operasjon tirsdag morgen ...

Godt å høre at det gikk fint. Det er så deilig å slippe linser/briller.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no