Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Størrelse på salongbord?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-14, 20:36   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Størrelse på salongbord?

Hvilken størrelse skal et salongbord være?

Vi har et kjempestort bord så vi er nok veldig bortskjemt der. Vi sitter der og spiser middag i helgene og har god plass til 4 tallerkner + tacostæsj på.
Bordet er helt håpløst med barn i huset fordi det er glassplate og i kantene legger det seg fullt av smuler og annet drit.

Titter innimellom på Finn og nå har jeg sett et flott kjemperimelig bord med målene 60*45*120

Mannen mener at det blir altfor lite. Vi har jo et stort spisebord som det er meningen at vi skulle brukt til helgespising men det står mest til pynt sånn til vanlig....

Hvilken størrelse har dere på salongbordet?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 20:42   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på salongbord?

Vårt er ca 1x1 m pg 55 cm høyt. Jeg har endelig funnet drømmebordet! Det måtte bruktmarked til for å finne det. Det forrige var 90x90 cm og 45 cm høyt. For lite og lavt. Hovedprolemet med salongbord i dag er høyden, de er så altfor lave alle sammen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 20:50   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på salongbord?

Minst mulig. Bruker ikke salongbordet til noe annet enn å sette fra meg kaffe og Kindle.

Vi har tidenes styggeste salongbord, men jeg får meg ikke til å bytte det ut før vi har slitt ut sofaen, og sofaen vår er tydeligvis uslitelig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 21:01   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på salongbord?

Vårt er 60x90, 40 cm høyt. Mer enn stort nok, men vi sitter sjelden og spiser der. De gangene vi spiser i sofaen har vi uansett tallerkenene i fanget, vi dekker jo ikke bordet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:04   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på salongbord?

Vårt er ca 125x75 cm (og 55 cm høyt), og vi vil ikke ha noe særlig mindre. Det hender vi spiser på stua, f.eks. lørdager med pizza til middag og ungene får velge en film vi ser på samtidig, og da trenger man litt plass når man er fem i familien. I tillegg brukes bordet til så mye annet. Jeg sitter gjerne ved salongbordet og pusler med ting, bruker PC eller annet mens jeg gløtter litt på TV, vi bruker bordet til spilling osv. Er man typen som kun bruker salongbordet til to kaffekopper og en fjernkontroll trenger man jo ikke stort, så alt avhenger av bruken.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:11   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på salongbord?

Jeg ser at jeg skrev målene i feil rekkefølge, det er 45cm høyt. Er det for lavt altså? Det vi har nå er 50cm høyt.

Vi har akkurat vært hos bilforhandler og kjøpt ny (brukt) bil i dag. Jeg har holdt igjen på å bytte til større modell men mannen har målt og sagt at det kun utgjør 6cm forskjell fra gamlebilen.
Bordet er 5cm lavere og nå bruker jeg det argumentet tilbake. Merkes det godt altså? Vi vil nok merke at det er smalere men jeg vil ha et mer pyntebord, ikke et bord overlesset med fjernkontroller og PSkontroller. *ekte guttehjem*

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no