|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overføre barnestr. til voksenstr. bukserHvis et barn bruker 152/158 i barnestørrelse på bukser, hva vil være likeverdig størrelse i voksenklær (tommer)? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukserOm vi tar utgangspunkt i H&M sin størrelsesguide, så er 152/158 ca 65 cm i livvidde. Det tilsvarer XS i damestørrelse, som er ca 24".
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukserKanskje det er lettere å bare måle? Syns ikke 152/158 gir noen pekepinn på hvor mange tommer buksa er egentlig, det varierer jo veldig fra bukse til bukse. Selve størrelsen referer vel også til høyde fremfor bredde.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukserOk, takk! Nei jeg så en bukse på nettet, og er ganske ukjent med så små damestørrelser. Så ville bare ha et pekepinn. Å legge opp buksa antar jeg at jeg kan få til uansett, så lengden betyr ikke så mye. Mer passformen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukserMin gutt kjøpte olabukse på Jack&Jones og da passet minste herrestørrelse.
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukser
Det er stort sett ganske stor forskjell på barnbukser og damebukser i fasongen. Jeg bruker mye barneklær, men det er sjelden buksene sitter greit på.
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukserDatteren min bruker str. 158 i bukser. Det tilsvarer tommestørrelse 24 evt. 25 og voksenstørrelse 32/34 eller XS.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukser
Ja det er noe med dette. Jeg så på en Floydbukse nemlig, men høyt liv, som jeg vet fra meg selv passer de med litt rund rumpe. Eldste ser ut til å ha arvet dette fenomenet, og en del 'jentebukser' tar ikke hensyn til litt mer damete former. Hun er dog ikke så høy, så behøver egentlig bare noen som sitter godt på. De startet på 26. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Overføre barnestr. til voksenstr. bukserJeg kan anbefale bukser, og kanskje særlig jeans, fra Mango og Zaras voksenavdeling til jenter som er mellom barn og voksen i størrelsene. Kjøpte kjempefine, og ikke så dyre, jeans til Vesla på Mango. Hun måtte ha str. 36 og 38 der og bruker vanligvis 158-164. Syns det har vært vanskelig å finne bukser som sitter fint det siste året, så vi kjøpte et par stykker når vi først fant noen som satt godt.
|
![]() |
|
|