|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Juhu! Endelig i Norge også.
Sist redigert av Tallulah : 20-11-14 kl 11:21. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Jeg kjenner jeg får litt tårer i øyne av glede av å se noe slikt. Se på bildet av jenta som leker med det parkeringshuset!
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Så bra! Jeg måtte senest i går ha et ord med fireåringen om at "alle kan leke med alt" da han bladde i en lekekatalog og påstod at noe var "jenteleker".
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Det var sannelig på tide!
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Bra!
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Veldig bra! Nå gjenstår det bare at det gjøres noe med selve utformingen på lekene. Eldstemann hadde dukke og dukkevogn, og jeg tenker ofte på at han gjerne hadde lekt enda mer med det om det ikke var så lett for andre å påpeke at alt dukkerelatert var jentete. Det ser jo unektelig slik ut.
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!
Ikke sant? Jeg føler at det har vært en økende trend helt siden Hiawata ble født (og kanskje før det også, men da var jeg ikke så opptatt av markedsføring mot barn) å kritisere kjedene og produsentene for dette, men at det er først nå det begynner å skje noe.
|
|
|
#12 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Flott med ny katalog. Ellers enig med Niobe. Minsten ønsker seg veldig babyborn- dukke, men er opptatt av at det ikke skal være for jenter. Nå finnes babyborn som gutt, men vogn, badekar, etc er veldig rosa.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Det har jo skjedd en oppmykning bare siste årene, men i 2007, da eldste fikk denne dukken og dukkevognen, så var det relativt kontroversielt i både forumverden og RL.
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Det er et steg i riktig retning, og så er det vel lov til å håpe at noe lignende skjer med selve lekene.
|
|
|
|
#19 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!Ja, jeg ble varm om hjertet da jeg så dette i går. Og jeg synes bildene var så bra! Ikke kunstige eller påtatte, men naturlige og fine. Spesielt de med parkeringshuset, bilbanen og babydokka.
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!BRA! Og det eneste logiske i et forretningsperspektiv. Hvorfor leketøysbransjen syns det er lurt å halvere målgruppen for 90 % av vareutvalget sitt, har vært et mysterium for meg i mange år. |
|
|
|
![]() |
|
|