Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Boligannonser

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 23:00   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boligannonser

Hopp i havet, for en eiendom.

Sol, sommer og svaberg.

Jeg kunne godt ha hoppet i havet for den første, og den andre er jo interessant om de faktisk kan garantere at det følger med sol og sommer.
Men poenget mitt var vel egentlig at nå tar disse meglerne fullstendig av!
Og det var visst Privatmegleren på begge disse annonsene.

Gammel 28-05-07, 23:07   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boligannonser

Vel, sol og sommer var nå ganske drøyt, med tanke på hvor i denne verden dette huset faktisk ligger. Tør jeg påstå.

Gammel 28-05-07, 23:11   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan du så si ...

Nå leste jeg ikke absolutt alt som sto der, men flystøyen hadde de glatt hoppet over tenker jeg.

Gammel 28-05-07, 23:12   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det kan du så si ...

Nå leste jeg ikke absolutt alt som sto der, men flystøyen hadde de glatt hoppet over tenker jeg.

Kanskje de trodde det var en katamaran som gikk forbi, eller kanskje flyene hadde pause akkurat da.

Gammel 29-05-07, 00:25   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Privatmegleren er vel det firmaet som er mest notorisk på uinteressante detaljbilder i annonsene sine, tror jeg. Så en gang en boligannonse for en eiendom på Holmenkollen. Bilder av pent sammenkrøllede belter i en egen belteskuff, mannen i husets dress-samling etc.

Ellers er det mye nærbilder av blomster, fruktfat og vannkraner etc.

Men det er kanskje bare Oslo-meglerne som driver med sånt.

Gammel 29-05-07, 02:45   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Pleier man normalt å putte slikt noe i salgsannonser da? Da vil jeg si at man er en håpløs selger i alle fall. Tidsnok opplyser man om slike ting, evt. er det jo opptil kjøper å drive litt research også.

Man skriver jo gjerne ikke:

Masse flystøy må påberegnes...

Eiendommen ligger ved E18 og er plaget av trafikkstøy og eksos...

Mosselukta kan til tider være plagsom....

Gammel 29-05-07, 08:31   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Pleier man normalt å putte slikt noe i salgsannonser da? Da vil jeg si at man er en håpløs selger i alle fall. Tidsnok opplyser man om slike ting, evt. er det jo opptil kjøper å drive litt research også.

Joda, jeg er jo enig i det.
Men de tar nå med så mye annet pjatt, så om huset har f.eks. disse doble glassene som tar litt av støyen så kunne de nå ha skrevet det.

Dette er områder der man i dag ikke får bygge svært mange steder, nettopp pga. flystøyen. Det ligger midt i innflyvningen til Flesland.

Gammel 29-05-07, 08:39   #8
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Nei da, de gjør det her også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 08:51   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Neida, de gjør slikt her også.

I går kom jeg over to annonser som begge hadde nærbilde av fruktkurver med en gedigen ananas i.

Gammel 29-05-07, 09:00   #10
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Privatmegleren er vel det firmaet som er mest notorisk på uinteressante detaljbilder i annonsene sine, tror jeg. Så en gang en boligannonse for en eiendom på Holmenkollen. Bilder av pent sammenkrøllede belter i en egen belteskuff, mannen i husets dress-samling etc.

Ellers er det mye nærbilder av blomster, fruktfat og vannkraner etc.

Sånt er fryktelig iriterende! Man har plass til så og så mange bilder i annonsen, og så velger man å knipse en blomst i en vase, et dørhåndtak og nærbilde av en peiskubbe fremfor bilder av hva folk faktisk overtar ved et evt. kjøp. Sånt får meg til å tro at salgsobjektet ikke er verdt prisen sin i det hele tatt. Unødvendig jåleri! Forøvrig gjøres dette her i distriktet også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 09:16   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I går kom jeg over to annonser som begge hadde nærbilde av fruktkurver med en gedigen ananas i.

Det er et hån mot potensielle kjøpere. Skjønner de ikke det??

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 09:38   #12
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Dere har vel fått med dere at enkelte meglere lager godværshimmel over salgsobjektene sine også? Da vi var på husjakt sist fant jeg nøyaktig den samme himmelen over to vidt forskjellige hus.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 09:43   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Sol fra morgen til kveld fra flere sittegrupper og terrasser.

De hadde noen unike sittegrupper og terasser da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 10:49   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært meg å lese boligannonser med en viss kritisk sans. Jeg synes nesten det er vel så interessant med det de IKKE tar bilde av. Hvis leiligeheten har 3 soverom og det bare er bilde av 2. Hvorfor det?

Det er greit nok at de ikke skriver at det ligger rett ved innflyvningen til Flesland eller at E6'en dundrer 20 meter fra stuevinduet, men dette bør man jo tenke over når man er på visning.

Gammel 29-05-07, 11:01   #15
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det betyr at du får servert ananas dersom du kommer på visning!

Gammel 29-05-07, 11:10   #16
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Det er jo t.o.m samme megler som har skrevet annonsene.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 11:20   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Dere har vel fått med dere at enkelte meglere lager godværshimmel over salgsobjektene sine også? Da vi var på husjakt sist fant jeg nøyaktig den samme himmelen over to vidt forskjellige hus.

Jeg skal helt klart radere vekk høyblokken som ødelegger utsikten vår når vi en gang skal selge.

For å ikke snakke om å innrede leiligheten i Photoshop, det er jo det aller siste nye.

Gammel 29-05-07, 11:29   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det betyr at du får servert ananas dersom du kommer på visning!

Gammel 29-05-07, 11:43   #19
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vi solgte, også i Bergen, var overskriften (som forøvrig var trykket på fremsiden av boligbilaget):

"Slipp solen inn på...."

Vi godkjente den vi altså... Men vi nektet påtrykket blå himmel, så fotografen måtte komme igjen og ta nye bilder for oss.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 12:02   #20
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Alt for å tjene penger.
Det var fint vær når megleren tok bilder da vi solgte, så den redigeringsproblematikken slapp vi heldigvis å nekte.
Ang flystøyen så synes jeg det bør med, det var notert både i det vi kjøpte og i det vi solgte. Det var dog formelert på en smidig måte, som jeg ikke husker lenger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.