|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Hjelp! til å finne strikkemønsterJeg har lyst til å strikke slike sokker, men jeg finner ingen mønstre på disse.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 08-12-14 kl 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Javel
|
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterHer er vel en sånn hæl, men denne oppskriften ser ut til å finnes i et hefte: http://www.ravelry.com/patterns/libr...-i-selbumnster
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønster
Tusen hjertelig takk! De heter russesokker! (hva har disse sokkene med russen å gjøre?) Nå fikk jeg opp ganske mange oppskrifter med riktig søkeord.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterSånne der strikket jeg midt tidlig/midt på 90-tallet, og da brukte jeg stort sett oppskrifter fra Husfliden (Reima o.l.). Kanskje lete etter gamle oppskrifthefter fra den tida?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterFant en oppskrift;
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterTusen takk Saint. Jeg fant mange oppskrifter nå som jeg fikk riktig søkeord. Denne helen var veldig mye enklere å strikke en hva jeg så for meg. Jeg trodde jeg måtte strikke den i 3 deler. Jeg har ett gammelt utslitt par her, men jeg har bare ikke skjønt hvordan jeg skulle få til den helen, men nå blir livet meget enklere.
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterNåh
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterRussesokker var det ja! Visste at jeg visste navnet, men det var for langt bak i hjernen til at jeg kom på det.
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterReima, skrev jeg i innlegget lenger opp. Tydelig at jeg ikke var helt på nett.
![]() |
#14 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterEtter et søk på Ravelry finner du dem i PT designhefte nr.1016. Ellers finner du et gratis mønster også om du gjør et googlesøk på russesokker oppskrift. Jeg får ikke linket, det er en pdf-fil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hjelp! til å finne strikkemønsterNå har jeg mønster på sokken og den nye kommune votten, så tilsammen blir det sikkert veldig bra!
![]() |
|
|