|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Det er grønt lys, men pilene til venstre er mørke. Hvordan kjører du? | |||
| Stopper ved sperrelinje og venter på grønn pil. |
|
11 | 16,92% |
| Posisjonerer meg i krysset og kjører når det er klart. |
|
53 | 81,54% |
| Lys er for pingler. Jeg kjører når jeg kan. |
|
1 | 1,54% |
| Deltakere: 65. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjøring i lyskryssI mange lyskryss med avkjøring til venstre, altså at man må krysse møtende trafikk, så er det to felt: ett rett frem, og ett til venstre, og lysreguleringen er om følger:
All of these lines across my face Tell you the story of who I am So many stories of where I've been And how I got to where I am Sist redigert av Carrera : 10-12-14 kl 02:31. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Kjøring i lyskryssJeg gjør som beskrevet nederst.
|
|
|
#3 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Kjøring i lyskryssEg berre kjenner at eg bur alt for langt ute på landet til å unne delta i det heile.
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Kjøring i lyskryssHadde det vært tre lys for de som skulle til venstre også, altså at rød pil var en mulighet, ville nr 1 gjelde. Slik du beskriver det er det kun grønt eller ingenting og da følger man det vanlige trafikklyset og kjører slik du beskriver i nr 2.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjøring i lyskryssHvis det ikke er rødt lys/pil, kan begge felt kjøre. Den grønne pilen betyr at de som svinger til venstre ikke skal møte kryssende trafikk, dvs motgående og fotgjengere skal ha rødt.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kjøring i lyskryss
Jepp. Her jeg bor er det kun ETT lyskryss der man har kun én rød pil og ikke noen grønne eller gule. Da følger jeg nr 2. I vanlige lyskryss (dvs alle andre her) er det ett felt for pilene (som er røde, gule og grønne) og ett for "rett frem" og da tenker jeg nummer 1.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 10-12-14 kl 09:36. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjøring i lyskryssMen det er jo en uvanlig sekvens; det vanlige er at den grønne pilen kommer i etterkant, for å tømme krysset?
|
|
|
#8 |
|
Må man ha en tittel?
I de kryssene som har slike lys her i området, så er det vanlig at de som skal til vestre får grønn pil først. Enten i begge kjøreretninger, eller at den ene retningen får først, samtidig med at feltet rett frem får grønt. Dette justeres nok etter trafikkmengden på stedet der og da.
|
|
|
#10 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Kjøring i lyskryssAlternativ 2, så lenge det ikkje er rødt, så køyrer ein. Men ved pil vil det ikkje vere anna trafikk eller fotgjengarar som har grønt lys i krysset, men ved raudt "hovudlys" vil ein måtte vere meir obs på kryssande trafikk og har normal vikeplikt når ein svinger til venstre.
|
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Og motsatt. Har bodd på Kjelsås og passert Storo krysset med slike piler daglig, og trikk. Det er bare å trenge seg på, hvis ikke blir en til hinder for andre.
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kjøring i lyskryssNår det ikke er rød pil, så er alternativ 2 korrekt. Det er derfor det ikke er noen rød pil der. Hadde det ikke vært lov til å kjøre, så hadde det vært en rød pil.
|
|
|
|
#14 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: Kjøring i lyskryssGrunnen til at jeg lurer på dette er at jeg i den senere tid har opplevd at svært mange overhodet ikke skjønner disse lyskryssene. Så snart den grønne pilen slukker, så stopper de og venter på neste grønne pil. Det blir som å stoppe på grønt lys, og det skaper masse irritasjon og unødvendige køer.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jepp.
Jeg har aldri vært borti scenariet ditt med sving til venstre, bare til høyre. Men også der opplever jeg det samme som deg, folk skjønner ikke at de kan kjøre når det ikke er lys, men at de da må ta hensyn til trafikk og forgjengere.
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kjøring i lyskryssJeg googler og kommer igjen til FP.
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Da kan man tute.
|
![]() |