Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-14, 00:18   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Jeg titter inn i glasskapet og ser at jeg har litt ymse av glass uten noen rød tråd. Jeg har lyst på fine glass å dekke bordet med - rødvin, hvitvin, cognac, hetvin og hva mer bør jeg ønske meg?

Vis meg en fin serie!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 00:33   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Venter spent på rødvinsglass-svar.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 08:57   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Vi liker veldig enkle og "rene" glass og brukte lang tid på å bestemme oss for Merlot fra Orrefors. Vi har både rødvins-, hvitvins- og champagneglassene og liker dem veldig godt. De er svært tynne, så man må være litt forsiktig når man vasker dem, men de er nydelige å drikke av.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 09:00   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Jeg ønsker meg Alba Fine Line fra Magnor, vinglassene og longdrink til øl. Kanskje du liker dem også?
http://www.magnor.no/varegruppe/k218_albafineline.aspx

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 09:11   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Jeg har glass fra Riedel Vinum, veldig fornøyd med dem. Dette glasset er et allround-glass og jeg bruker det til både rødt, hvitt og champagne:


Glass med litt større klokke er greit å ha til noen rødviner:


Til cognac og andre sterke ting bruker vi dette:


Disse glassene er også veldig tynne og jeg har knust ett så langt. Vi vasker dem i oppvaskmaskin og det går veldig fint, men vi må justere innredningen i oppvaskmaskinen for å få plass til de største rødvinsglassene. Riedel Vinum er ofte på tilbud, tror jeg har kjøpt alle mine glass på 50% på Kitch'n.


Sist redigert av Cauchy : 16-12-14 kl 10:02.
Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 09:54   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Oh, mange fine! Ser gjerne flere forslag.

Skilpadda, har du egne glass til drinker/cognac og slikt?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 10:03   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Vi har Riedel Vinum som Cauchy viser. Det er ulike rød og hvitvinsglass til ulike druetyper, men det er mulig å kjøpe noen få som dekker de aller fleste behov.
Her er Riedel vin glass guide. Finnes også som App.
http://www.riedel.com/all-about-ried...-guide/online/

Vi har også gode rimelige glass fra Duka og IKea, fungerer som bare det, men er ikke like tynne med elegant stett.

Vi var ute etter blanke pene uten dekor på klokken. Og mannen liker cognac, så da ble det en serie med cognac glass som han ønsket seg. I dag hadde kanskje gode champagne glass veid like mye.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 10:03   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Oh, mange fine! Ser gjerne flere forslag.

Skilpadda, har du egne glass til drinker/cognac og slikt?

Vi har Kosta Boda-glass til cognac som dessverre er gått ut av produksjon, Gaissa fra Iittala til whisky, og noen utgåtte Iittala-glass til akevitt. Hetvinsglass tenker jeg å skaffe i samme serie som de andre vinglassene - nå har vi noen gamle i serien Thomas som vi bruker. Til øl har vi nettopp fått disse, som jeg liker og som passer godt til vinglassene:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 10:06   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?



Vi har Difference fra Orrefors.
Og noen Ikea-glass dersom promillen skulle bli av det høye slaget. Glass til 300kr stk på Nachspiel er dårlig ide, har jeg hørt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 10:23   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Jeg liker hadeland glassverk sin serie Odyseé. De har i tillegg knusegaranti.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 18:50   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Dette ble vanskeligere enn jeg hadde trodd. Jeg liker jo alle.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 19:06   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Ølglass kan være greit å ha i samme serie, til de gangene man f.eks skal ha øl og akevitt.
Og så syns jeg ofte noen foretrekker øl fremfor vin når vi inviterer.
Og glass til musserende/champagne.

Jeg ville gått for en stilren og klassisk serie som Odysse fra Hadeland eller Riedel. Jeg ville ikke valgt det største glasset, har det fra Odysse og angrer på at vi ikke valgte allround. egentlig syns jeg hvitvinsglasset har den fineste fasongen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 08:48   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg liker hadeland glassverk sin serie Odyseé. De har i tillegg knusegaranti.

Jeg visste ikke at det var knusegaranti på disse, så takk for opplysningen.

Jeg har disse glassene og liker de godt, har allround, rødvin og cognac. Rødvinsglassene er litt dumme å drikke av, glasskanten berører nesetippen, og disse blir derfor lite brukt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 09:41   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette ble vanskeligere enn jeg hadde trodd. Jeg liker jo alle.

Kanskje du da skal ha det som du har? Litt av hvert? Jeg syntes det kan være fint - hvis det harmonerer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 09:47   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi liker veldig enkle og "rene" glass og brukte lang tid på å bestemme oss for Merlot fra Orrefors. Vi har både rødvins-, hvitvins- og champagneglassene og liker dem veldig godt. De er svært tynne, så man må være litt forsiktig når man vasker dem, men de er nydelige å drikke av.

Jeg synes disse er utrolig fine. Særlig champagneglassene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 10:39   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Jeg har Tangen, men bestemte meg for den serien før jeg egentlig hadde tenkt meg om.

Jeg er jo ikke slik:


Men slik:

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 11:39   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Vi har hvitvin og champagne og farrisglass og whiskeyglass fra Eva Solo - de har til og med skilt på forskjellige typer hvitvin, så det er nok å velge mellom.




Til rødvin har vi mer tradisjonelle store glass, de heter visstnok Wence Foss-glass, men jeg finner dem ikke. På Høttah har vi Iittala, jeg liker dem også, selv om de egentlig har litt liten klokke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 11:48   #18
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg liker hadeland glassverk sin serie Odyseé. De har i tillegg knusegaranti.

Hadde jeg bare vist det. Jeg har nemlig knust en hel del av de.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 11:49   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Også har jeg disse dekadente champagneglassene også. Jeg elsker dem, selv om de kun egner seg til å drikke uanstendig fort.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (70,4 KB, 45 visninger)
__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 12:53   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken serie glass skal jeg samle på?

Jeg bare ELSKER Candy sine champagneglass. De er rett og slett deilig dekadente, til å bli i godt humør av

(Hvor er de fra?)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no