Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-14, 13:04   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Noen som vet om det går? Har en relativt ny elektrolux og øverste skuff for glass og kopper er HELT fryktelig idiotisk designet slik at glassene velter hele tiden.

Skulle gjerne hatt en ny skuff, og en mye bedre patent, kanskje annet merke enn elektrolux da, noen som vet om det går?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 13:15   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Tviler på at det er mulig å bruke en skuff fra en annen leverandør enn den du har. På min skuff er det ihvertfall en vanntilkobling som jeg tipper er leverandør spesifikk.

Jeg kan anbefale Miele, hovedgrunnen til at jeg valgte de var design på innredningen. Det hjelper jo desverre ikke hvis du har en annen maskin nå.

Selge electrox og kjøpe Miele blir kanskje vel dyrt ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 13:29   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Vanninntak ja, søren - det kompliserte vel saken. Kanskje det går å kjøpe noen pinner eller støtte eller noe lurt å bruke på den skuffen jeg har!?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 15:09   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Ta kontakt med Elektrolux, de fleste har faktisk flere typer kurver til maskinene sine, ikke bare Miele.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-14, 01:27   #5
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Jeg var utrolig fornøyd med min gamle Elektrolux som jeg hadde i 10 år etter jeg overtok den brukt av mine foreldre. Den hadde skuffe øverst kun til bestikk, og den hadde ekstra høy temperatur om det skulle være behov for det, økonomiprogram, m.m. Jeg fikk ny i fjor jul, det var tilbud på en Elektrolux modell og det ble den. Til å begynne med var jeg helt fornøyd, men etter jeg kjøpte nye glass har jeg funnet ut at øverste skuffe er ikke så god. Glas og kopper må være en bestemt størrelse for at det skal gå glatt. Hjulene detter av i underskuffen, og må skiftes. De er ikke så gode som de en gang var. Håper de gjør et forsøk på å bedre seg. Den vasker i det minste rent og går stille.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-14, 09:11   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Tviler på at det er mulig å bruke en skuff fra en annen leverandør enn den du har. På min skuff er det ihvertfall en vanntilkobling som jeg tipper er leverandør spesifikk.

Jeg kan anbefale Miele, hovedgrunnen til at jeg valgte de var design på innredningen. Det hjelper jo desverre ikke hvis du har en annen maskin nå.

Selge electrox og kjøpe Miele blir kanskje vel dyrt ?

Liker du Miele sin? Jøss! Jeg hater den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-14, 09:37   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Etter at kopper og glass var helt umulig å stable i vår gamle maskin fra gorenje gikk jeg vitenskapelig til verks når jeg skulle ha ny. Gikk rundt i butikken med vinglass for å finne den som var best.

Vi enda opp med Asko selv om jeg ville ha mile for der falt glassene hele tiden. Electrolux falt også fort bort på grunn av formen på skuffen. Det er virkelig store forskjeller. Vi er forsatt veldig fornøyd med asko sin skuff. Lite faller og det er godt plass.

Tror jeg hilse prøvd å kontakte noen som har reprasjon på hvitevarer. Gjerne noen som har reprasjon på flere merker.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-14, 15:50   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Når vi kjøpte ny maskin så TENKTE samboeren min ikke på dette med designet...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 16:01   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Liker du Miele sin? Jøss! Jeg hater den.

Tipper det er bestikkskuffen du ikke liker ? Det var grunnen til at jeg valgte Miele. Elsker at det er plass til kasteroller I underkurven. Også er jeg Ganske fornøyd med egen vinglass innsats som jeg bruker til champagne glassene feks. Maskinen er fortsatt som ny selv om den allerede er blitt 14 år gammel.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 16:36   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Enig, jeg er superfornøyd med Miele og bestikkskuffen. Ikke minst det at den frigjør mye plass i nederste del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 23:01   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Både bestikkskuff ig plass til glass. På jobb irriterer folk seg på det same.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 23:37   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Jeg elsker bestikkskuffen på vår Miele. Jeg tror faktisk jeg elsker hele maskina . Men ikke alle Mielemaskiner er like. De billigere modellene kommer med langt mindre fleksible løsninger enn i vår. I vår kan man f.eks. skyve på bestikkskuffen for å lage plass til stettglass oppe (i tillegg til egne stettglassstativ man kan felle ut nede) og alle "pinner" kan legges ned nederst slik at den er helt flat. Da får vi plass til fire store gryter/boller++. Vi hadde derimot en Electrolux fra 2004 som sto her da vi flyttet inn og den var grusom. Den hadde ingen fleksible løsninger, noe som gjorde at vi ikke kunne sette våre helt ordinære middagstallerkner inni uten at "propellen" stoppet borti, den vasket ikke skikkelig rent, man måtte omtrent vaske koppene først. Plasseringen på glassene var også grusomme. Jeg var glad den dagen den endelig stoppet .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 00:53   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kun skuff til oppvaskmaskin?

Her kan det løftes og skyves i alle ender.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no