Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nespresso, er det berre meg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-15, 12:54   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nespresso, er det berre meg?

Eg har hatt maskin i straks seks år og drikke 2-3 koppar for dag. Siste året har eg derimot blitt metta av smaken. Eg har prøvd alle variantar og syns på eit vis det smake plast!? Følgene er jo at eg trakte meir på moccamasteren og også heller tyr til pulverkaffe. Eg kjenne det samme når eg drikke av andre sin maskin, så eg trur ikkje det er maskina mi heller.

Er det mine smaksløkar som er på tur eller ER det noko med dei kapslane?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:57   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Jeg drikker bøttevis hver dag, men kjenner ikke noe plastsmak.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:58   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Jeg hadde Nespressomaskin tidligere og kjente akkurat det samme som deg. Nå har vi innebygd Siemens kaffemaskin og den er mye bedre, men samtidig føler jeg innimellom at jeg blir lei smaken og trakter heller litt kaffe. Mannen min har ikke merket det samme som meg, han blir ikke lei.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:01   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Jeg synes også jeg kjenner en rar bismak. Jeg har kjørt avkalking/rens på den når jeg synes det blir for påfallende, sist for er par uker siden, og synes det hjelper litt, men vi skal nok ha en ordentlig kaffemaskin når økonomien tillater det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:05   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Jeg synes ikke det smaker plast, men jeg synes den har blitt litt kjedelig. Jeg skal ha Rancillio om ikke så altfor mange årene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:17   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.854
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Vi har også Nespressomaskin. Vi bruker først og fremst moccamasteren til kaffedrikkingen. Det er jeg som bruker kapselmaskinen, ikke hver dag men iallefall ukentlig. Bruker den også til å lage enkel kakao til gutta.
Jeg drikker alltid kaffen med melkeskum og synes den er helt grei. Jeg var i butikken og kjøpte julekapsler med eplesmak og nøttesmak, de var iallfall ikke gode.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:19   #7
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Jeg har aldri likt Nespresso-kaffe, så jeg er fremdeles trofast mot den gode, gamle trakte-kaffen.
Jeg er foretrekker for øvrig Sterk Kaffe - ala avføringsmiddel ( ), så det har muligens en medvirkende årsak til at Nespresso-kaffe blir "smakløs" for meg.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:52   #8
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Har du prøvd å rense maskinen?
Jeg min Nespresso, men blir fort samme smak fordi jeg liker best to av kapslene.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:57   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Maskina er rensa, men det kan eg sikkert gjere oftare. Men eg føle det samme om eg drikk av andre si maskin og eg drikke meir eller mindre jevnt av tre ulike maskiner.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:57   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har også Nespressomaskin. Vi bruker først og fremst moccamasteren til kaffedrikkingen. Det er jeg som bruker kapselmaskinen, ikke hver dag men iallefall ukentlig. Bruker den også til å lage enkel kakao til gutta.
Jeg drikker alltid kaffen med melkeskum og synes den er helt grei. Jeg var i butikken og kjøpte julekapsler med eplesmak og nøttesmak, de var iallfall ikke gode.

Korleis lage du kakao på nespressomaskina?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 14:05   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

De kapslene har alltid smakt plast.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 14:13   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.854
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Korleis lage du kakao på nespressomaskina?

Oboypulver i koppen først, jeg bruker 2 toppede tskjeer, på med melkesteam, det går to trykk på koppen. Du bare avbryter kaffelagingen når melkeskummet slutter, og før vannet kommer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 14:16   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oboypulver i koppen først, jeg bruker 2 toppede tskjeer, på med melkesteam, det går to trykk på koppen. Du bare avbryter kaffelagingen når melkeskummet slutter, og før vannet kommer.

Da skjøne eg, lurte på om du hadde funne nokre kapslar som laga kakao.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 14:37   #14
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De kapslene har alltid smakt plast.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 15:05   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Jeg er usikker på om folk som drikker kald pulverkaffe ikke har avskrevet sin rolle som kaffegourmet, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 15:08   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.485
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg har aldri likt Nespresso-kaffe, så jeg er fremdeles trofast mot den gode, gamle trakte-kaffen.
Jeg er foretrekker for øvrig Sterk Kaffe - ala avføringsmiddel ( ), så det har muligens en medvirkende årsak til at Nespresso-kaffe blir "smakløs" for meg.

Jeg er som Strutsen. Kaffe skal være svart og sterk, uten dilldall.

Pulverkaffe er ikke kaffe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 15:09   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er usikker på om folk som drikker kald pulverkaffe ikke har avskrevet sin rolle som kaffegourmet, altså.

Pfffft. Det er forskjell på å drikke for nytelse og effekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 15:20   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Jeg lager kaffen min svart og sterk på Nespressomaskinen også, og foretrekker det framfor traktekaffe (men drikker det også, sett bort fra oppvaskvannet på jobb - der har jeg presskanne). Grunnen til at vi har den maskinen i utgangspunktet er at ingen av oss drakk svart kaffe da den kom i hus, og vi er latsabber som syntes det var greit å kunne trykke på én knapp for å få cappuccino. Et steg opp fra sånne ferdigposer. Nå har vi begynt å like kaffe, så nå planlegger vi en Rancilio Silvia + presskanne til daglig. Vi har kaffetrakter også, men den er bare i bruk av svigerforeldrene mine, de liker nemlig bare sånn tynnskvipkaffe.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 15:51   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Du kan jo prøve dei kapslane som dei sel på meny og som passar til nespresso-maskina?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 15:55   #20
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso, er det berre meg?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Du kan jo prøve dei kapslane som dei sel på meny og som passar til nespresso-maskina?

Ja, det må eg seie, kapslane til Friele smake langt frå like plæstic.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no