|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Jeg har blitt bitt av reisebassillen siden vi kom hjem fra Kypros på mandag og så hvor fint vi hadde det sammen... så jeg har akkurat bestillt en 3dagers tur til Roma i september for meg og min kjære..
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjærestetur til Roma i sept - lurer på masse...Jeg synes det er utrolig deilig å sitte på Piazza Rotunda utenfor Pantheon med et glass vin og suge inn atmosfæren. Også er det en helt fantastisk iskrembutikk rett i nærheten som har verdens beste is i uante forskjellige varianter. Den MÅ bare oppleves !
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Kjærestetur til Roma i sept - lurer på masse...
Enig, enig, enig. Vi spiste is der to ganger om dagen. Piazzaen ved Pantheon er stemningsfull. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Kjærestetur til Roma i sept - lurer på masse...Ikke bo nær togstasjonen, dels er det usentralt og det er ikke noe hyggelig område. Bo heller nær Pantheon, ved gågatene nedenfor Piazza di Spagna (Spansketrappen - det er her alle motebutikker ligger), bort mot Piazza di fiori. Sist bodde vi litt øst for Piazza Venezia og det var også helt ok. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Vi var der første helgen i februar, flott by for en kjærestetur.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 03-06-07 kl 20:18. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kjærestetur til Roma i sept - lurer på masse...Jeg synes katakombene var en flott opplevelse. Den følelsen ble selvfølgelig forsterket av at det var juli og nærmere 40 enn 30 varmegrader over bakken og 12 grader nede i katakombene.
|
|
|
#8 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kjærestetur til Roma i sept - lurer på masse...Phanteon synes jeg er noe av det flotteste dere kan se, Piazza de Fiori, og Piazza Navonna (ikke spis her, det er overpriset og turistfelle, men isen på isbaren er fantastisk).
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 02-06-07 kl 18:11. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trøtt
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kidding, right?
|
Signerer HVERT ord!
|
|
|
|
#11 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjærestetur til Roma i sept - lurer på masse...Hvordan i all verden kunne jeg glemme Trastevere
|
|
|
#12 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Jeg følger med på tråden din jeg, mannen og jeg skal nemlig til Roma i september vi og. Har aldri vært der før, så vi er veldig spent! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Ser at du har fått masse tips her. Send meg gjerne en PM hvis dere lurer på noe annet... Jeg har bodd der en periode.
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Sv: Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Tusen takk for flotte tips. Driver og leter veldig etter hotell på nett men klarer ikke å bestemme meg. HAr sett på noen i 1.000,- kroners klassen og ser jo klart forskjell på de litt dyrere da. Men seriøst, trenger det å være så flott egentlig? Vi kommer ikke til å tilbringe noe særlig tid på hotellrommet utenom å dusje og sove... hvordan er EGENTLIG hotellstandaren i Roma? Tenker på renhold på bad og sengetøy...
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Først, var du nødt å bestemme om du skulle sende alt som håndbagasje når du bestilte billettene? Det syns jeg høres rart ut, hvor bestilte du? Du kan ha med deg "stæsj" som håndbagasje. Flaskene må dog være under 100 ml og alt skal få plass i en liten plastpose (1 liter?). Jeg reiser mye med jobben (nesten hver uke) og jeg har alltid bare håndbagasje så du får det til. Jeg har en kjempe liten flaske med mousse og en med hårspray (Elnett), en liten tube ansiktskrem, en vanlig deo, en 100 ml tube med kroppslotion (alternativ er en liten flaske med babyolje - jeg har brukt en hotellshampoflaske), en liten tannkrem og en liten flaske parfyme. Når alt er smått så får jeg det i posen. I tillegg har kanskje ikke mannen så mye med seg så du kan fylle hans pose med dine ting også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Norwegian har det sånn nå, at man må velge når man bestiller om man vil betale for å sende bagasje... :stønn: . Jeg tipper du kan ringe og endre dette, GinaK. Men ellers anbefales småpakninger ja, da går det gjennom. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Sv: Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Jo, takk, Vi hadde det helt strålende på tur. Alt gikk kjempefint.
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjærestetur til Roma i sept. - lurer på masse ...Kjekt at dere koste dere, har selv lyst til å besøke Roma, må bare bli ferdig med ammingen først |
|
|
|
![]() |
|
|