|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Skattejakt i barnebursdagPå lørdag er sjørøverbursdagen til gutta, og jeg er i pynte/planlegge/fiksemodus.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skattejakt i barnebursdagRebusløp med bilder, spørsmål, gjetteleker osv er en stor hit her i huset. Da får ungene en lapp, hvor det f.eks. står "Hva er Kaptein Sabeltann?" Hvis dere tror han er en pirat, let i skuffen på kjøkkenet, hvis dere tror han er en krabbe let i skapet i gangen osv.... Må ha en voksen som kan følge etter å lese, men det er veldig gøy.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skattejakt i barnebursdag
Skulle til å foreslå det samme. Det slår an.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Skattejakt i barnebursdagJeg har laget skattejakt noen ganger. Da gjemmer jeg ofte skatten i huset, men sender dem på en lang rundtur i nabolaget. Tegner kart eller lager enkel rebus, så finner de et nytt kart/rebus som viser til et nytt funnsted som har et nytt kart/rebus osv. Til slutt finner de skatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skattejakt i barnebursdagFør de har klart å lese selv, så har jeg lagd lapper med tegning hvor de må lete for å finne neste lapp. F.eks bilde av en stol eller sko - men da kan den være gjemt på hvilken som helst stol/sko i huset. Jeg har ikke tegnet en spesifikk stol/sko. (For at det skal bli vanskeligere, men ikke minst pga manglende tegneferdigheter.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Skattejakt i barnebursdag
Dette var en kjempegod idé. Jeg går for den tror jeg. Blanding av den og bilder/tegninger tror jeg. De blir 8 barn ser det ut til....det burde være håndterlig.
![]() |
#7 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Skattejakt i barnebursdagI bursdagen til ei venninne av Ville, hadde faren tatt bilde av forskjellige steder i huset, og brukte det som ledetråder. Da kan man variere vanskelighetsgraden ved å gjøre bildene mer eller mindre lette å kjenne igjen.
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Skattejakt i barnebursdagVi hadde skattejakt i bursdagen til E i helgen, en passelig stor eske dekket med alufolie og dekorert med litt klistremerker. Så samlet vi ungene i gangen, og plasserte kisten litt gjemt, og så fikk de komme ut og løpe rundt og lete etter den. De fant den superkjapt, men det var liksom selve letingen som var morsomt, så vi gjorde det 6-7 ganger, og de syns det ble morsommere og morsommere (og litt vanskeligere for hver gang, siste gangen hadde vi lagt utkledningstøy oppå den, så den kunne ikke sees uten å flytt epå ting), og hele senasen varte i ca 15 minutter inkludert samling i ring hvor de sendte kisten rundt og fikk plukke en pose hver.
![]() |
|
|