|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Male gammel mel-/krydderhylle?Har fått tak i denne gamle krydder/melhyllen, og lurer på om jeg kan male utenpå skuffene? De er av plast og er malt fra før. Antar at jeg ikke kan pusse vekk den gamle malingen liksom...?
![]() |
#2 |
Enigma
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
![]() Sv: Male gammel mel-/krydderhylle?hej! det du kan gøra er att demontera dem om det går! så går du till en bedre fargebutikk der du får malerfarge på sprayboks du velger vilken farge du vill ha fra RAL skalan och så må det du ska male vara megetr rent fint om du kan ta med litt meget fint sandpapir gå øver dem och spraya på! och vips har du nya boksar! Spøør om detljerna i butikken innan du maler! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Male gammel mel-/krydderhylle?Den er malt fra før. Opprinnelig ser den ut til å ha vært gul...
![]() |
#5 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male gammel mel-/krydderhylle?Jeg synes den var kjempefin som den er, lurt valg!
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Male gammel mel-/krydderhylle?
Næsj. Det er jo ikke dødstraff for å male hva som helst, bare fordi det er gammelt. Det er veldig dumt å male møbler som A) ikke produseres lenger og B) ikke kan tas tilbake til sin opprinnelige stand om det males. Om alle teakmøbler fra sekstitallet, eller alle flammebjerkmøbler fra trettitallet plutselig er malt i gøyale farger så blir de jo rett og slett utryddet. Å male ting som i utgangspunktet er malt, eller er såpass ødelagt at maling er det eneste som kan redde det, er jo bare smart og miljøvennlig.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Male gammel mel-/krydderhylle?Mange gode minner der!
![]() |
#8 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Male gammel mel-/krydderhylle?Jeg vil bare si heldiggris!
![]() |
|
|