Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barcelona for barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 23:44   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Barcelona for barn

Jeg har forlagt dømmekraften og skal på ferie til Barcelona med småvikingene som da kommer til å være 5, 5, 7 og 9.

Hva kan slå an?

Den plassen med de lyssatte fontenene? Taubanen? Katedralen? Gaudiparken? Stranda? Picassomuseet?

Og forslag til gode restauranter hvor det går an å ha med entusiastiske, ukuelige barn? De er ganske fleksible i matveien, men mora fikser ikke tanken på å ha de med det sted med særlig formell atmosfære ...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 23:48   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona for barn

Jeg likte denne, den er ganske bråkete og definitivt uformell.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 23:58   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona for barn

Jeg ville ellers kjørt full Gaudi-pakke og gått på stranda/havnepromenaden, pluss gått på Picasso-museet hvis jeg trodde at ingen ville ta på maleriene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 23:59   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona for barn

Og er det ikke en taubane i Barcelona? Mine er helt ville etter taubaner. (Men det er ikke jeg.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 00:07   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona for barn

Taubane fra havna og opp på Montjuic. Den går høyt over havna og er en opplevelse.
Det er flere kabelbaner, en helt opp på Montjuic og en opp på Tibidabo.
Stranda er flott, ungene(og vi voksne)elsket den!
Den lysende fontenen lyser ikke hver dag! Sjekk tidene.
Parc Guell er flott.
Sightseeingbussene er morsomt og hyggelig for alle.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 08:13   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Akvariet er bra. Og Casa Batlló var artig for frøkna da vi var der.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 09:57   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Vi valgte å ikke gå inn i Sagrada Familia, litt for lang tid i kø for en på 6 og en på 9, og det var en opplevelse å være på utsiden også. Det lå en fin lekeplass i en park der, og noen enkle fortauscafeer (som var turistdyre). Vi valgte drosje i stedet for sightseeingbussene. Det var behagelig å komme kjapt frem på kryss og tvers. Ungene likte havnen, vi gikk opp La Rambla. Mye å se på, gjøglere og kunstnere og de likte overraskende godt å trasker rundt. Vi satt en stund på en cafe på Plaça Reial og bare kikket. Dessuten brukte en del tid (litt for lang tid ) på Camp Nou, vet ikke om du har fotballinteresserte barn. Hadde vi vært der lengre hadde det blitt mer Gaudi.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 10:28   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona for barn

Man slipper kø på Sagrada Familia om man forhåndskjøper billetter. Og interiøret er jo helt eventyrlig fantastisk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 10:45   #9
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Barcelona for barn

Vi var tre uker i Barcelona i fjor sommer. Strand nesten hver dag. Sagrada Familia, kirker, shopping, lysende fontene, casa Mila, parque Guelle, masse flotte lekeplasser og parker. Vi spiste stort sett middag ute. Deilig tapas, ungene spiste og løp rundt på plassen sammen med andre barn. Noen ganger spiste vi hjemme. Da handlet vi de deiligste skinker og grønnsaker på markedet og tok med oss hjem. Veldig fin by med barn.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 16:57   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Man slipper kø på Sagrada Familia om man forhåndskjøper billetter. Og interiøret er jo helt eventyrlig fantastisk.



Anbefaler å bo på hotell med svømmebasseng, det har ihvertfall Lillevenn alltid satt pris på. Sightseeingbussen er kjekk. Akvariet var veldig populært (det var veldig bra også). Hard Rock cafeen er ikke så spennende, men nok poppis hos barna og maten er grei nok.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 17:52   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barcelona for barn

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og er det ikke en taubane i Barcelona? Mine er helt ville etter taubaner. (Men det er ikke jeg.)

Jo, det er det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 10:55   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Jeg har notert meg taubane og forhåndskjøpte billetter til Sagrada Familia.

Full Gaudipakke og besøk på Picassomuseet høres bra ut. Fordelen med så entusiastiske barn som mine er at de digger ting som Picassomuseer. Ulempen med så entusiastiske barn som mine er at de er netttopp er troende til å ta på maleriene.

Jeg driver innbitt dannelsestrening på flokken for tiden, med teater, kino, museum og restaurantbesøk i mengder.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 10:59   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona for barn

Finnes det ikke et akvarium også? http://http://www.aquariumbcn.com/en/

Mannen og jeg var i Barcelona i fjor, og jeg mener at vi valgte det bort da. Men med unger er jo akvarium stor stas.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 11:28   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Finnes det ikke et akvarium også? http://http://www.aquariumbcn.com/en/

Mannen og jeg var i Barcelona i fjor, og jeg mener at vi valgte det bort da. Men med unger er jo akvarium stor stas.

Jeg tror akvariet var det LilleVenn (da 9) satte mest pris på av alt i Barcelona

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 18:35   #15
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Barcelona for barn

Forhåndskjøp til Gaudiparken og.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 12:30   #16
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Nå har jeg vært i Barcelona i helgen, og jeg vet faktisk ikke om jeg hadde turt ta med meg flokken til Park Güell ("Gaudiparken") om jeg hadde med meg den viltre flokken til Cuyahoga.

Selve den gratis delen av parken måtte jo vært en deilig utflukt en dag, kanskje. Men å ha med gærne unger opp trappene og ut på "platået" der det er altfor lett og fristende å klatre på utsiden.... jeg vet ikke?



Dere ser han fyren i rødt helt på toppen?
Det er kjempelett å klatre opp på benkene på innsiden av kanten der, og på utsiden går det en bred renne som tilogmed jeg fikk litt lyst til å balansere på.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 12:59   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Jeg vet, Balanse. Mannen og jeg har allerede hatt en HMS-evaluering om den parken egentlig er safe for hordene mine.

Men vi skal altså prøve.

Hvor forhåndskjøper man billetter, forresten?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:03   #18
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men vi skal altså prøve.

Åkei.
Kan jeg anbefale 2 sånne?




(Jeg veit dine er større altså, men dog.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:05   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Billetter, ja - http://www.parkguell.cat/en/buy-tickets/

Jeg anbefaler også å se på feks appen på forhånd, slik at man kan distrahere barna med morsomme fakta fra parken. Min likte godt å høre historien bak, og det satte igang fantasien å se hvordan huset til Güell lå som et kongeslott for kongen av Barcelona over både resten av byen og "bydelen" han planla å bygge.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:07   #20
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona for barn

Du kan jo sette dem i gang med en konkurranse om hvem som klarer å telle rett antall søyler under platået forresten, om du trenger et friminutt etterhvert.

(86)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no